Toon posts:

iBook terug van "woody" naar MacOS-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn aaiBoek draait nu volledig Debian GNU/Linux 3.0 (de zogenaamde woody-distro) en ik wil terug naar MacOS-X, omdat de prestaties van linux op een PPC mij een beetje tegenvallen (en ik wil die geile GUI's weer zien ;) )

Ik ben zelf al een beetje aan het klussen geweest, maar ik kom er niet uit... Als ik de 'Programmatuur Herstel CD' ( :r ) boot kan die geen schijfeenheid vinden...

Ik onder linux met mac-fdisk al een partitie geofferd om MacOS-X er eventueel naast te gaan draaien, maar ook die partitie, die nu HFS is, word niet gezien. De bootstrap hang t ondertussen met touwtjes aan elkaar, en ik durf niet zo heel veel meer te veranderen, omdat ik bang ben dat ik dan helemaal niks meer kan booten...

Ik heb al behoorlijk gezocht naar het antwoord op deze vraag, maar kan het nergens vinden...

HELP!

Verwijderd

heb je het al geprobeerd om met de MacOS X install CD te starten? Als het goed is kan je gewoon dan de partitie selecteren waarop je het wil geinstalleerd hebben (met een formateer optie)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar ook de MacOS-X install CD ziet niets...

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Sowwy dat ik deze draad zo vlug al weer naar boven schuif, maar zit er een beetje om verlegen...

flame me if you think it appropriate

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

dus als je met je X CD opstart en de disk util opstart zie je niks?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie wel IETS maar geen disks anders dan CD-ROM.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:59 schreef drSinister het volgende:
ik zie wel IETS maar geen disks anders dan CD-ROM.
you in bigass shit :X

dus, wat jij doet, is de cd erin, booten. dubbelklik op cdrom, dan op 'hulpprogammas' en vervolgens op 'schijfinstallatie' en je zegt me, dat er in dat lijstje, geen HD tussen staat ?

of, zie je die HD niet op je bureaublad als je van de CD geboot bent, wat logisch zou zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 14:26 schreef Reflex het volgende:

you in bigass shit :X

dus, wat jij doet, is de cd erin, booten. dubbelklik op cdrom, dan op 'hulpprogammas' en vervolgens op 'schijfinstallatie' en je zegt me, dat er in dat lijstje, geen HD tussen staat ?

of, zie je die HD niet op je bureaublad als je van de CD geboot bent, wat logisch zou zijn
Nope - ik boot van CD (met de MacOS-X installer CD of de Programmatuur herstel CD-1) en dan vinden die geen harddisk...

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:32 schreef drSinister het volgende:

[..]

Nope - ik boot van CD (met de MacOS-X installer CD of de Programmatuur herstel CD-1) en dan vinden die geen harddisk...
hmm, heb je geen MacOS 9 CD in de buurt ?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mac OS 9 pakken, en met die diskproggies (weet de namen ff niet meer op uit m'n hoofd) de diskdrivers vernieuwen (en vervolgens wel ff rebooten) en kijken of je bij de partitietabel kunt komen.
Met de OS 9 heb je iets meer vrijheid als met de OS X install CD.

Verwijderd

Om met de deur in huis te vallen, ik heb (nog) geen ervaring met Linux op een ppc. :D
Maar ik kan me voorstellen dat je ook met de debian cd kan booten waarna je in de console fdisk hda kunt gebruiken :?
Als dat lukt zou je toch het een en ander moeten kunnen aanpassen.
suc7 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 15:27 schreef svdmeer het volgende:
Mac OS 9 pakken, en met die diskproggies (weet de namen ff niet meer op uit m'n hoofd) de diskdrivers vernieuwen (en vervolgens wel ff rebooten) en kijken of je bij de partitietabel kunt komen.
Met de OS 9 heb je iets meer vrijheid als met de OS X install CD.
En kan little-old-me daarna (als dat gelukt is) zich wel gaan vermaken met OS-X dan?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 20 juni 2002 17:20 schreef drSinister het volgende:

[..]

En kan little-old-me daarna (als dat gelukt is) zich wel gaan vermaken met OS-X dan?
Als de disk OK is en onder 9 werkt, doet-ie het ook onder X.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 17:20 schreef drSinister het volgende:

[..]

jah, je moet die OS 9 CD erin proppen, die zou je wel moeten hebben, maar weet t niet 100% zeker. dan naar map HulpProgrammas -> Schijfinstallatie, je HD selecteren en formatteren :) en you're ready to go

Verwijderd

Topicstarter
Gasten, thanx voor alle hulp!

Bij eventuele verdere problemen, trap ik de draad gewoon weer omhoog, maar so-far-so-good
Pagina: 1