[Printen] afmetingen afdrukken komen niet overeen

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik ben bezig met het maken van wat brief-sjablonen op m'n werk.
Dus netjes overal alle marges en andere afmetingen ingesteld. En daarna wat proefafdrukjes gemaakt. Blijkt dat de afdrukken van iedere printer behalve de OCE-copier die we hier hebben staan anders zijn dan het origineel.

Het is meestal alleen de verticale afstanden waarin de grootste variatie inzit. Ik heb bijv. een adresseringsframe staan op 5 cm van de bonvekant van het papier. Alleen op een HP-printer staat deze op 4,6 cm. Scheelt nogal veel. Vervolgens staat ook alles gelijk 4 mm verder omhoog. Dus hij pakt naar mijn idee z'n papier niet goed.

Hoe valt dit op te lossen? Andere printer-drivers?

En ja, allemaal dezelfde printers is misschien ook een oplossing, maar op korte termijn niet haalbaar.

Weet er iemand misschien welke laserprinters wel afdrukken zoals in Word wordt gedefinieerd?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis gewoon een standaard probleem omdat je met bewegende delen te maken hebt. Gewoon je sjabloon op een gemiddelde waarde afstemmen dat het altijd past.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ok, daar kan ik inkomen. Maar de afwijking is wel altijd hetzelfde voor een soort printer. Dus ik vraag me af hoe ik, wetende dat een afwijking bijv. 5 mm in de verticale richting is, ervoor kan zorgen dat dit 0 mm wordt.