Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen waarbij ik dus echt wauw! wil zegen bij bepaalde effecten zelf zit ik nu te twijfelen over de "SB audigy" of de "Philips accoustic edge"

ik ga em vooral gebruiken voor games en een beetje mp3.

ik zit al een paar reviews te lezen en de philips komt er goed uit, op andere site zeggen ze weer dattie veel ruis heeft, hebben mensen ervaringen met deze 2 kaarten of raden jullie me juist een hele andere aan?

give me input please!?

maximaal uit te geven 110 euro ongeveer

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

Chiron

Moderator Discord
Op donderdag 20 juni 2002 09:40 schreef swopdark het volgende:
ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen waarbij ik dus echt wauw! wil zegen bij bepaalde effecten zelf zit ik nu te twijfelen over de "SB audigy" of de "Philips accoustic edge"

ik ga em vooral gebruiken voor games en een beetje mp3.

ik zit al een paar reviews te lezen en de philips komt er goed uit, op andere site zeggen ze weer dattie veel ruis heeft, hebben mensen ervaringen met deze 2 kaarten of raden jullie me juist een hele andere aan?

give me input please!?

maximaal uit te geven 110 euro ongeveer
ga voor de Philips

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Op donderdag 20 juni 2002 10:52 schreef Varienaja het volgende:
Misschien handig?
http://www.tweakers.net/nieuws/22227
Die zouk er net neerzette :P beetje op die hardware sites zoeken dan zit er altijd wel 1 tussen met round up van soundcards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als je voor fielips gaat: zorg dat als je eenmaal een update voor drivers gevonden hebt, op hun super snelle overzichtelijk duidelijke gestructureerde en zeer betroubare site (NOT!!!!), deze dan goed bewaard want je hebt geluk gehad dat je al een update gevonden hebt.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 10:56 schreef MRic3 het volgende:
Als je voor fielips gaat: zorg dat als je eenmaal een update voor drivers gevonden hebt, op hun super snelle overzichtelijk duidelijke gestructureerde en zeer betroubare site (NOT!!!!), deze dan goed bewaard want je hebt geluk gehad dat je al een update gevonden hebt.
LET's MAKE THINKGS BETTER! :7

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:45

Tijntje

Hello?!

Ik weet niet wat voor chipset je hebt maar als je een VIA hebt koop dan GEEN Creative dat is vragen om zelfmoord ik heb het zelf ook ondervonden. :'( Ik heb nu een Hercules GameTheatre XP en daar ben ik zeer tvereden over.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:24 schreef Tijntje het volgende:
Ik weet niet wat voor chipset je hebt maar als je een VIA hebt koop dan GEEN Creative dat is vragen om zelfmoord ik heb het zelf ook ondervonden. Ik heb nu een Hercules GameTheatre XP en daar ben ik zeer tevereden over.
via is algemeen heel slecht met videokaarten, ik krijg eerder gewoon geen hercules kaarten in me pc dan creative..
hercules wilt dat ding geneens opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Laatst online: 18-09 11:57
Ik zou voor de Philips gaan omdat deze scherper geprijsd is en door de jarenlange ervaringen met DSP's.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bedenk van te voren dat wanneer je voor de Audigy gaat dat je dan lang moet wachten op nieuwe driverversies.
De laatste versie is bijvoorbeeld van november 2001.

Er zijn wel nieuwere onofficiële versies.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou het maar bij een creative geluidskaart, is meest optimaal voor die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:34
Philips is NU goed, Creative is STRAKS MISSCHIEN goed. ;) Net zoals met de de live's, daar zei creative ook dat ze nog nieuwe functionaliteit KONDEN toevoegen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:29 schreef sigma01 het volgende:
Ik zou voor de Philips gaan omdat deze scherper geprijsd is en door de jarenlange ervaringen met DSP's.
creative niet zo, maar aangezien ze EMU hebben over genomen..
je kan zeggen wat je wilt.. maar dat zijn behoorlijke goeie chips.. het zijn alleen wat minder goeie dan professionele chips.. maar dat boeit niet als je er geen professionele dingen mee wilt gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 11:24 schreef gitaarwerk het volgende:
via is algemeen heel slecht met videokaarten, ik krijg eerder gewoon geen hercules kaarten in me pc dan creative..
hercules wilt dat ding geneens opstarten!
Ik wil niet vervelend doen maar het gaat hier om geluidskaarten; en daarbij jouw claim gewoon onzin.

2 topicstarter: De Terratec XFire 1024 is zeker een aanrader en die werkt als een trein met Via chipsets (mocht je een Via chipset hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb een acoustic edge
en ben er heel tevreden over

alleen de drivers zouden meer updates kunnen gebruiken,
maar je kan op 3dss beta drivers afhalen, die het bij de meeste gebruikers toch goed doen.

maar daar zou ik me niet door laten afschrikken, want problemen met drivers hebben alle kaartjes wel

voor de rest: Qexpander, of QMMS, of hoe noemde dat nu alweer
weet niet juist wat het is, maar het maakt van stereo nep-surround, maar doet het zel goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
ik heb nu een via K7T266 pro2 moederbord en nu een SB live! niet echt problemen gehad eigenlijk, die philips trekt me inderdaad wel aan maar ik hoor dus verschillende berichten dattie ruis heeft en van die terratec heb ik nog niet echt veel vernomen

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:45 schreef warp het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen maar het gaat hier om geluidskaarten; en daarbij jouw claim gewoon onzin.

2 topicstarter: De Terratec XFire 1024 is zeker een aanrader en die werkt als een trein met Via chipsets (mocht je een Via chipset hebben).
sorry.. verkeerd getiept..ben ook met vanalles tegelijk bezig..was bezig met iemand over msn over videokaarten te lullen. Verder geen onzin.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 14:14 schreef gitaarwerk het volgende:
Verder geen onzin.. :Y)
Jawel.

Omdat het toevallig in jouw systeem niet werkt wil dat nog niet zeggen dat dit ook bij alle andere moederborden die op een Via chipset zijn gebaseerd ook het geval is ;)
Pagina: 1