Toon posts:

3Com RAS 1500 probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier un 3com RAS 1500 staan nieuw uit de doos. Ik wil hem nu configgen met Hyperterminal mbv de CLI. Ik heb de RAS aangesloten volgens de gebruikershandleiding. Ik kan ook inloggen met Hyperterminal van Windows maar ik kan geen commando's geven. Als ik op een toets druk dan gebeurd er niets, ook niet op het beeldscherm. Hoe kan dit???
Ik heb de poort juist geconfigd ( 38400-8-n-1 ) en de poort is niet stuk ofzo.
Ook heb ik geprobeerd om het via het netwerk te proberen met de Transcend software. Echter de software ziet de RAS niet op het netwerk.

please help... :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Ik heb daar destijds ook problemen mee gehad, probeer eens om je hyperterminal op te starten, de ras te verbinden en dan pas de ras opstarten.

Even mijn aantekeningen opgezocht:
heel veel succes ermee
Stefan

eerst ip & snmp configureren via console-kabel (cross)
Console-settings
* 38400,n,8,1
* flowcontrol-hardware
* terminal vt100

* zorgen dat de community-string "public" is (public is default-string in TRAM,
mag anders zijn, dan moet echter TRAM worden aangepast)
- add snmp community "public" address "x.x.x.x" access adm
(Voor snmp als ip-address 0.0.0.0 opgeven zodat iedere pc erbij kan (any-station)
of een vast address voor alleen de beheeerder)

Er zijn meerdere commando's voor het bekijken van interfaces:
- List (huidige configuratie)
- show

met een -delete config geef je een factory default instelling, en de ras1500 wordt dan gereset!!

IP-address toekennen aan ethernet-interface :
- add ip network "name" address "(x.x.x.x/a-b-c) of (x.x.x.x/x.x.x.x)"

Daarna kan TRAM (Transend Remote Access Manager) opgestart worden.

In TRAM optie tools/discovery opstarten
Daarna settings aanpassen, en zorgen dat de community-string juist is.
Wacht op einde discovery en sluit dit menu. De gevonden RAS-server(s) staan links
onder Network/Discovered Devices/3COM Devices.

Door dan het device aan te klikken kan de verdere installatie volgen.

Bij het opstarten zie je AT-commando's verschijnen. Daar kun je via AT(?) de lijst opnieuw zien, via AT(E) kun je de RAS1500 factory default maken.

Het Universal connect mechanisme zorgt ervoor dat er op verschillende manieren connectie wordt gemaakt met uitbellen.
AT*U1 (isdn)
AT*U2 (gsm)
AT*U3 (analoog)
Deze parameters kunnen op 0 of op 1 staan, waardoor gekozen kan worden hoe er uitgebeld moet worden. Als je AT*U2 op 0 zet, zal hij niet proberen om naar een GSM te bellen.

Factory default zetten van een interface:
:set imodem rm0/slot:1/mod:1 ([1-4]) at_command at&f*u1=3*u2=1*u3=1*v2=0*w=3&wz!

*u1 - *u2 - *u3 is voor universal connect
v2=0 is voor autoconnect
w=3 is voor euro-isdn
&wis om te saven
z!is voor een interface-reset

Debug opties van de RAS1500:
set facility

scn

Verwijderd

Topicstarter
OK THNX,
Alles werkt alleen nu wil ik DialOut gaan gebruiken. Ik wil hiervor DialOut/IP van Tactical software gaan gebruiken maar het werkt steeds niet. Het proggie logt in op de server en wil dan een ATV1 commando geven om de modem te detecteren??? maar dat werkt dus niet. Wat doe ik fout?

PS Is het mogelijk om een ISDN internet verbinding te laten verzorgen door de RAS zodat gebruikers van het netwerk gebruik kunnen maken van die internetverbinding?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
ja internet via de Ras 1500 is mogelijk, bij ons werkte het NIET stabiel omdat we ook nog 20 vertegenwoordigers op in lieten bellen.
als er ingebeld wordt kon ik de internet verbinding weer resetten. het is gewoon een PIEP ding.
momenteel heel erg veel problemen met de mogelijkheid van terugbellen. hij belt gewoon NIET terug. ik kom er niet achter waarom hij de ene keer het wel doet en de andere keer niet. goodluck met dat apparaat

Verwijderd

Topicstarter
JA! het is me gelukt om ermee te bellen, maar nu nog mee internetten.
Ik heb geprobeerd om met Windows DUN een internet verbinding tot stand te brengen met verder dezelfde instellingen als de ISDN kaart. Ik krijg nu steeds een foutmelding 650 dat ik iets moet veranderen aan de servertypen. Maar die staat gewoon op PPP.
Moet ik soms iets toevoegen bij netwerkeigenschappen of moet ik iets anders doen.

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Ik weet alleen dat je zowiezo naar de laatste softwareversie moet gaan(ik dacht 2.5), en dat via de web-interface minder dingen in te stellen zijn dan via de seriele poort.
En om een indicatie te geven op jullie problemen, 3COM is er niet voor niets mee gestopt. Het ding was zeer goedkoop, en had eigenlijk zeer veel mogelijkheden (op papier) maar hij is er toch uit gegaan! Hou er ook rekening mee dat als je er een pri-unit aan hebt hangen, 3COM adviseerd om de bri-poorten in de hoofdunit niet meer te gebruiken. Hij is geschikt gevonden voor 30 kanalen, en niet meer!

scn

Pagina: 1