Toon posts:

P4B533-E P4T533-C (Intel ondersteunt geen rimm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal het veel aan snelheid uitmaken om maar voor een P4B533-E met 1GB drr 266 te gaan dan een P4T433-C met 2x 256 1060 rimm geheugen?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Onafhankelijk van het vage topic is het antwoord op deze vraag heel erg eenvoudig:

Ja!

:)

Bij alle benchmarks zie je de performance van P4 CPUs omhoog vliegen bij gebruik van RDRAM. Het ligt natuurlijk een beetje aan wat voor proc je er precies op wilt gaan gooien, maar ik zou altijd voor die RDRAM gaan. Zeker omdat 1Gb RAM nog een beetje teveel van het goede is op dit moment (tenzij je natuurlijk een zware webserver wilt gaan draaien, maar dan zou ik nooit voor een P4 kiezen....)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik denk wel dat dat uitmaakt ja.

Je moet je alleen afvragen of dat genoeg scheelt voor jou om de meerkosten te rechtvaardigen.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik snap alleen je topictitel niet, waarom zou intel geen rimm ondersteunen, volgens mij zijn zij nou juist de enige die dat wel doen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 09:01 schreef mlevd het volgende:
Ik snap alleen je topictitel niet, waarom zou intel geen rimm ondersteunen, volgens mij zijn zij nou juist de enige die dat wel doen :?
Op verschillende plaatsen ben ik tegen gekomen dat Intel stopt met ondersteuning voor rimm, zie o.a.
[http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529398/1?limit=25]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Als ik op dit artikel af ga (en dat doe o.a. ;) ) valt er nog niks zinnigs te zeggen over of Intel nu wel of niet RDRAM laat vallen. De laatste uitspraak van Intel is iig _niet_ dat ze het droppen, echter, duidelijke plannen voor toekomstige chipsets met RDRAM ondersteuning zijn er vooralsnog ook niet.
Persoonlijk zou ik zeggen dat dit ook van geen enkele invloed hoeft te zijn op je huidige aankoop, tenslotte zal DDR-SDRAM ook eens vervangen worden door DDRII. En wat dan nog, PC133 is ook nog ruimschoots te krijgen terwijl Intel nul komma nul nadruk legt op chipsets met ondersteuning van dit ram type (het zijn DDR-SDRAM en RDRAM chipsets voor de P4 die ze ons nu willen verkopen), dus RDRAM zal nog wel een poos verkrijgbaar zijn mocht je later evt willen upgraden naar meer ram (een andere reden kan ik me niet voorstellen of je wilt het RDRAM mee nemen naar een volgende chipset, maar proberen zover in de toekomst zien is wat mij betreft erg naïef ;) ).

Terugkomend op je eerste vraag: 1GB DDR266 of 512MB RIMM1066, dat kun je niet met elkaar vergelijken... de hoeveelheden verschillen daar te veel voor plus dat het inherent daaraan er enorm van afhangt wat jij met je bak gaat doen; kom je regelmatig boven de 512MB ramverbruik uit dan zou is de keuze erg makkelijk :) Kom je nooit boven de 512MB uit, dan is 1GB sowieso onzinnig en moet je kijken naar het snelheidsverschil tussen beide chipset/ram opties en het daar bijbehorende prijskaartje. Check wat reviews, wellicht dat die representatief zijn voor jouw gebruik, dan heb je het makkelijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1