qmail: mail scanning met fetchmail?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Ik heb op aanraden van een medeGoTter een tijdje geleden spam assassin geinstalleerd op mn server. Deze pakt alle spam er mooi uit zoals het hoort.
probleempje: ik haal met fetchmail van twee POP/IMAP boxen mail binnen. Deze worden beide gewoon gescand door qmail-scanner op virussen, maar op de een of andere manier worden er geen spamassassin bewerkingen op uitgevoerd :(

Iemand een idee waarom een normale mail wel werkt en een fetchmail mailtje niet? Fetchmail voert het gewoon op aan het SMTP systeem, dus zou gewoon moeten werken toch? Enige probleem wat ik zie is dan dat Fetchmail mn headers verkloot :(

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
hmm

ik weet niet precies hoe dat bij qmail gaat, maar als ik bv een amavis virus scanner install op 'n postfix machine zijn daar 3 manieren voor... daarbij is de 3e manier pas dat er ook lokale mail wordt gescanned.

Ook al geeft fetchmail de mail aan je smtp, je smtp zal hier waarschijnlijk wel anders op reageren omdat het van lokaal komt...
ik denk dat je hier even naar moet kijken.. ook al is deze ervaring met postfix, kleine kans dat qmail het ook zo doen...

succes...

• _JGC_
Hoe qmail hier werkt:
qmail-smtpd -> $QMAILQUEUE script -> Maildrop -> Maildir

Qmail neemt het aan via SMTP, kijkt of er een variabele QMAILQUEUE is (die wijst naar qmail-scanner-queue.pl), vervolgens stuurt ie em door naar maildrop, welke em in de juiste maildir zet.

qmail-scanner-queue voert de mail wel op aan Sophie, mn Shophos virusscanner daemon, maar niet aan Spam assassin, terwijl ik dat wel heb ingesteld :(

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Op donderdag 20 juni 2002 09:29 schreef _JGC_ het volgende:
Qmail neemt het aan via SMTP, kijkt of er een variabele QMAILQUEUE is (die wijst naar qmail-scanner-queue.pl), vervolgens stuurt ie em door naar maildrop, welke em in de juiste maildir zet.
Dan moet je wel de qmail-queue patch hebben geinstalleerd.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• _JGC_
Woei, ben er al uit. Die mailing list van qmail-scanner is echt ideaal:
I've noticed two things:

* I've had to remove the fetchmail option 'forcecr', at least in my
setup where I'm using qmail+vpopmail patched with the Bill Shupp
patches. If I don't every line in the mails gets an additional empty
line behind it, which messes up the header.

* The qmail-scanner-queue.pl script of 1.12 has a line that checks for
the existance of the RELAYCLIENT environment variable, and if it is
set, SpamAssassin is never called; I've kicked that line out.
Ofwel: Fetchmail gooit de troep er vanaf localhost in, welke in RELAYCLIENT staat.