combinatie OEM geheugen met Merkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 21:17
Ik heb een 512 mb OEM geheugen in mijn PCtje zitten en kan daarnaast ook nog Merkgeheugen geplaatst worden.
Dan hier eigenlijk de vraag, word het systeem daar stabieler van????
Ik heb (af en toe) vastlopers met XP die niet goed te verklaren zijn.
Het systeem komt bij Gistron vandaan dus ook het OEM geheugen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Het zou wel moeten werken ja, de vraag is echter:heb je het nodig? Je hebt nu 512MB, ik weet niet wat je met je systeem doet, maar normaal is dat genoeg.

Die 512 MB, is dat een blokje of meerdere?

Dat je systeem instabiel is, kan aan meerdere dingen liggen, dat hoeft niet direct je geheugen te zijn.
Draai eens een mem-test.

NB. Het ligt iig niet aan je mobo wat veel mensen denken van de K7T turbo. Ik heb dat bord zelf ook gehad met 512MB.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Waarom wil je nog meer als 512, wat doe je allemaal met die pc??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53
Systeem bij Gistron laten bouwen? Zo ja: dan heb je geen OEM geheugen, dat willen ze niet in een systeem verkopen, tis gewoon rotzooi (hun eigen woorden: OEM geheugen is rotzooi, we verkopen het alleen maar omdat het goedkoop is. We raden je Infinion of Kingston aan)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 10:50 schreef _JGC_ het volgende:
Systeem bij Gistron laten bouwen? Zo ja: dan heb je geen OEM geheugen, dat willen ze niet in een systeem verkopen, tis gewoon rotzooi (hun eigen woorden: OEM geheugen is rotzooi, we verkopen het alleen maar omdat het goedkoop is. We raden je Infinion of Kingston aan)
Dat is wel heel erg kort door de bocht hoor... OEM geheugen kan ook prima werken mits je er normaal mee om gaat. (niet ocen enzo).

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 10:55 schreef mgfun het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg kort door de bocht hoor... OEM geheugen kan ook prima werken mits je er normaal mee om gaat. (niet ocen enzo).
Ik had een keer een reepje 128MB PC100 oem geheugen in mijn PII (66MHz FSB!!!), daar was zomaar een chipje van af gevallen! Snel de PC uitgezet, mobo werkte nog, ram reepje natuurlijk helemaal gaar, krom, en me poten er ook nog es aan gebrand :( Als je merk geheugen wilt, koop 512MB merkgeheugen, en gooi dat oem eruit en stop het in je oude PC of verkoop het. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53
Op donderdag 20 juni 2002 10:55 schreef mgfun het volgende:

[..]

Ik had bijna een ECS K7S5A retour gestuurd. Die DIMMs die ze daar hebben als OEM troep is gewoon gaar. Heb het ooit in een Celeron 433 met i440bx bord gezet: 66MHz cas2 kon je vergeten, en dat voor een PC133 cas3 reep. ECS K7S5A wou niet eens piepen met zo'n DIMM erin @ 100MHz :r

Tis misschien kort door de bocht, maar dat was wat ze zelf zeiden. Ik stuurde een mail met daarin de vraag of ze ff duidelijk op hun site konden zetten dat dat OEM PC133 geheugen dus niet met een ECS K7S5A werkt. Hebben ze idd gedaan: complete geheugenguide hebben ze nu :)

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 21:17
Op donderdag 20 juni 2002 10:10 schreef robbertkrebbers het volgende:
Waarom wil je nog meer als 512, wat doe je allemaal met die pc??
Het gaat me meer om de stabiliteit. Komkt een "stabiel" merk geheugen erbij ten goede van de totale stabiliteit?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 12:04 schreef Kozz het volgende:

[..]

Het gaat me meer om de stabiliteit. Komkt een "stabiel" merk geheugen erbij ten goede van de totale stabiliteit?
Ik denk dat je dan beter 512 Merk geheugen kunt kopen en die 512 OEM eruit
Pagina: 1