Toon posts:

Line-out van AC97 geluidskaart naar versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voila, bij deze mijn eerste post op GoT.

Mijn vraag is de volgende:
Hoe sluit ik het best een versterker aan op mijn PC via deze line out?
Simpel koptelefoonstekkertje ==> tulpstekkertjes en klaar is kees? Werkt dit altijd?
Zit er een verschil tss een line-out van een simpel geluidskaartje en deze van bv een Audigy qua mogelijkheden? (kwaliteit niet inbegrepen)

Zelf ben ik geen kenner van geluidsaansluitingen/mogelijkheden en heb me laten vertellen dat de line-outs van een simpel geluidskaartje geen "echte" line-outs zijn(weet echt niet wat die kerel daarmee bedoelt) Weet iemand hierover wat meer te vertellen?

Alvast bedankt

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Op donderdag 20 juni 2002 06:40 schreef Grand_cru het volgende:
Voila, bij deze mijn eerste post op GoT.

Mijn vraag is de volgende:
Hoe sluit ik het best een versterker aan op mijn PC via deze line out?
Simpel koptelefoonstekkertje ==> tulpstekkertjes en klaar is kees? Werkt dit altijd?
Zit er een verschil tss een line-out van een simpel geluidskaartje en deze van bv een Audigy qua mogelijkheden? (kwaliteit niet inbegrepen)

Zelf ben ik geen kenner van geluidsaansluitingen/mogelijkheden en heb me laten vertellen dat de line-outs van een simpel geluidskaartje geen "echte" line-outs zijn(weet echt niet wat die kerel daarmee bedoelt) Weet iemand hierover wat meer te vertellen?

Alvast bedankt
Met een headphone jack -> tulp ben je idd klaar.

Het verschil tussen de ene line-out en de ander zit hem in het feit dat echte line-outs nooit als speakeraansluiting worden gebruikt (Dus als eindversterker). Sommige line-outs van goedkope geluidskaarten fungeren dan ook wel eens als speaker out.

Download my music on SoundCloud

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Gewoon met een kabeltje met aan de ene kant een 3.5mm plug en aan de ander kant tulpjes. Heb ik bij mijn broer ook gedaan. Het werkt perfect.

www.triathlete.nl

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
welkom op GoT. De line out is inderdaad bedoeld om stereos ed. op aan te sluiten.

Lees voor nuttige informatie over het audio en hifi forum ook de policy door. Deze staat bovenaan in de topiclist.

Dit topic is gesloten.