[SND] Inbouw cordless headphone idee (uitgevoerd)

Pagina: 1
Acties:

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Misschien leuk idee voor andere tweakazz.

Heb m'n cordless headphone (Philips FM Cordless Stereo headphone type SBC hC8405) in m'n computer ingebouwd.

D.w.z. ik heb de zender uit z'n behuizing gehaald, het geheel een stukje kleiner gemaakt, naast m'n moederbord gehangen, met antenne richting het "lege" deel van m'n kast, daarna heb ik de JACK plug aan m'n soundblaster intern gesoldeerd. De voeding heb ik gewoon ook uit m'n comp. blok gejat.
Nou moest de headphone nog opgeladen kunnen worden, heb ik een rolletje oplaadsnoer op een rolletje met veer gezet, zodat het oplaadsnoer uitgerold kan worden en daarna weer ingerold (het stofzuigersnoer effect) zodat ik dat draadje zodra nodig kan pluggen in de headphone. Dat ding van mij heeft een bereik van al gauw 150 meter, gaat helemaal nix van verloren.
Al met al leuk project, en als je van muziek tijdens bijv. opruimen van dingen en werken in huis terwijl je aan het lopen bent houdt, is dit een praktische oplossing. Erg tevreden ermee... (tis maar een idee natuurlijk ;) )

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
pic's ????

Verwijderd

Ja, plaatjes willen we graag.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 00:02

PoweRoy

funky!

we want pics *D

[This space is for rent]

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:50

_NeMeSiS_

Millennial

idd plaatjuhs :D.. kan me er niet heel erg veel bij voorstellen op deze manier.

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
hey, zo'n koptelefoon heb ik ook nog liggen, misschien helemaal geen stom idee. Vroeger gebruikte ik dat ding om muziek te luisteren als ik onder de zonnebank lag, maar ik vond het zoveel kabels en nu ligt het ergens in een kast.

Verwijderd

Heey ik heb ook zo'n koptelefoon, en dat bassis station valt steeds van me kast :(

misschien wel goed idee, in bouwen, maar post ff wat pics :)

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Niet echt veel bijzonders hoor, maar ik heb momenteel geen cam, die heb ik uitgeleend, maar ik krijg 'm woensdag a.s. terug dus ik hoop dan ff wat nieuwe pic's te plaatsen. Echt heel chill ding, maar 't ziet er niet echt bijzonder uit hoor ... :P

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Zo'n soort verhaal heeft ook eens in de Computer-Idee gestaan!

Verwijderd

en dat stoort nergens? (zowel in je computer als op je muziek niet?)

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:09 schreef LAuWe het volgende:
en dat stoort nergens? (zowel in je computer als op je muziek niet?)
Nope! maar voordat ik 'm echt heb ingebouwd heb ik 't getest, maar uiteindelijk had de antenne een zodanige positie dat ie gewoon werkte en dat ie dus nog een prima bereik had. Storen IN de comp zou misschien nog kunnen als ik later nog een keer dat ene bestandje probeer te zoeken, dat m'n HD gedamaged is ;) >:)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je die antenne ook gewoon aansluiten op de kast zelf? Of nog beter, als je een 230V aansluiting hebt met aarde via aardedraad? Dan wordt maybe het bereik nog groter :)

==
hoi

Verwijderd

maar nu ken je nooit meer met boxen luisteren
omdat je hem vast gesoldeert hebt

of heb ik dat fout???

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik was bezig dat te doen met een IR hoofdtelefoon :) maar heb je de zender nog op kunnen voeren? de mijne (aldi model) heeft een limiter in dat ding zitten, heb um als is via de versterker proberen "op te blazen" geen effect.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 16:18 schreef Plank het volgende:
maar nu ken je nooit meer met boxen luisteren
omdat je hem vast gesoldeert hebt

of heb ik dat fout???
yep, dat heb je fout, ik heb 'm zo gesoldeerd dat ie zegmaar op de kaart zit en niet in de jack output, dus het zit allemaal intern en de boxen kan ik gewoon nog pluggen. Zegmaar een soort van split oplossing

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 16:21 schreef Skinkie het volgende:
ik was bezig dat te doen met een IR hoofdtelefoon :) maar heb je de zender nog op kunnen voeren? de mijne (aldi model) heeft een limiter in dat ding zitten, heb um als is via de versterker proberen "op te blazen" geen effect.
Aldi koptelefoon was no good, toen toch maar gewoon een philips gekocht... maar lees goed, het is geen infrarood he, ik gebruik nog steeds die FM, infrarood gaat niet eens door je kast heen >:)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:46
ik heb ook een hoofdtelefoon mod, alleen dan omgedraaid :)

heb de hoofdtelefoon uit elkaar gehaald, de draadjes naar de boxjes als je het zo wil noemen, eraf gesoldeerd, en in plaats daarvan zon tulp stekker eraan gemaakt, die in me stereo geplugd :)
het was alleen niet echt mogelijk om de draadjes die naar de boxjes liepen, aan de tulp kabel te maken, want die draadjes waren zo dun, die kon je nog maar net zien :)

moet alleen mn versterker wat harder zetten.

Nu nog een 3 volt adapter plaatsen ipv die batterijen, en ik ben helemaal klaar.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

*Zucht* nog steeds geen plaatjes... :(

Wij willen plaatjes zien...

• Kraanwater
  • Laatst online: 26-07 15:34
Op zaterdag 22 juni 2002 14:08 schreef bwiep het volgende:
*Zucht* nog steeds geen plaatjes... :(

Wij willen plaatjes zien...
hmmz lezen is ook een vak hij zei toch dat die hem woensdag toch weer terug kreeg zijn camara dus heb gedult..

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 21 juni 2002 12:14 schreef E-Mile het volgende:

[..]

Aldi koptelefoon was no good, toen toch maar gewoon een philips gekocht... maar lees goed, het is geen infrarood he, ik gebruik nog steeds die FM, infrarood gaat niet eens door je kast heen >:)
nee maar ik heb ook een FM headphone van de aldi :) maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om die zender wat te versterken... alleen weet ik nog niet hoe ik dat precies ga doen :)

* Skinkie = aldi freak

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
cool idee, maar werkt het ook zonder storing op je comp? ach moet ook eigenlijk wel want zoveel zal het niet verschillen van als je hem op je case zet (als hij toch een bereik van 150 meter heeft...)

iets aan bereik verloren gegaan ofzoiets?

* SEFje likes efficient modding 8-)

Verwijderd

Best een tof idee :) Maar idd, PICS :P

• Eusebius
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 19:38 schreef SEFje het volgende:
cool idee, maar werkt het ook zonder storing op je comp? ach moet ook eigenlijk wel want zoveel zal het niet verschillen van als je hem op je case zet (als hij toch een bereik van 150 meter heeft...)

iets aan bereik verloren gegaan ofzoiets?

* SEFje likes efficient modding 8-)
Maar wat als je nu gewoon die antenne aan de kast zelf vast maakt? Je hebt het kastje vd antenne toch al open > geen kunst om dan ng ff draadje door te verbinden.

Weet iemand hoe dat gaat, een antenne-zender versterken?

==
hoi

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Nogmaals dames en heren, de zender noch de computer storen elkaar, als ik de antenne goed positioneer, enige vervelende is dat zojuist m'n jack van m'n soundcard is gevallen, dus of moet opnieuw solderen, of ik ga 'm via achterkant pluggen (lelijker maar makkelijker) ben nog even bezig en probeer woensdag foto's te pluggen... en dat versterker opvoeren idee vind ik ook nog wel wat, wie weet daar wat van? :9~

• Kr3Kr
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ja, dat heb ik ook, alleen heb ik de luidsprekertjes uit de ontvanger gesloopt, en de 2 delen tegen elkaar aan gelijmt, die speakers waren kut kwaliteit..., en ik heb er een antenne op gezet; werkt nu toto 250 meter!

Gregor van Egdom Krekr

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 20:27 schreef krekrrr het volgende:
ja, dat heb ik ook, alleen heb ik de luidsprekertjes uit de ontvanger gesloopt, en de 2 delen tegen elkaar aan gelijmt, die speakers waren kut kwaliteit..., en ik heb er een antenne op gezet; werkt nu toto 250 meter!
Waar heb je een antenne opgezet :? 250 meter is :9~

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar is een computer met geaarde kast geen kooi van Faraday? Oftewel: radiosignalen komen er niet in of uit.

Is je computer niet geaard, of heb je de kast er niet omheen of zo?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb die cordless set nog niet opengehaald, maar 't is wel een idee: komt er wel doorheen.

[edit]
't idee komt erdoor heen, en die radiosignalen ook.
[edit]

Maar zou het ook mogelijk zijn het principe om te draaien, door op de zender een microfoon te zetten? imho heb je dan een micro (zo'n kleine) > versterkertje > zender.

==
hoi

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk meer het versterken van de zender, niet de ontvanger opwaarderen, weet iemand hoe dat moet? (vandaag trouwens waarschijnlijk pics van dit ding)! :9~

• Eusebius
  • Niet online
Versterken vn de zender ..? Mmm .. kun je op vakantie in spanje gewoon luisteren naar de CD-speler die thuis staat :)

==
hoi

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 15:23 schreef Eusebius het volgende:
Versterken vn de zender ..? Mmm .. kun je op vakantie in spanje gewoon luisteren naar de CD-speler die thuis staat :)
Lol, gewoon met een beetje tweaken van je autoradio kan je ook de FM frequentie van deze apparaten bereiken, al met al natuurlijk ideaal! Kan je overal je computer horen, kan je zelfs nog voice-berichten ontvangen (of gaat dit nou te ver ;) ) Blah blah mooi veel mogelijkheden , maar het gaat meer om dat ik gras kan maaien terwijl ik een lekker muziekje op heb staan :D

• Eusebius
  • Niet online
Als je de antenne nou eens bevestigd aan de CV ..? Niet dat de zender dan sterker wordt, maar zendoppervlakte wel. Gewoon eens uitproberen.

==
hoi

Pagina: 1