Toon posts:

Slechte raid peformance?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goeie nacht! Ben nieuw hier, maarja, moet toch eens beginnen he.

Ik heb sinds een tijdje een compleet nieuw systeem, en dat moge zijn: Gigabyte 7vrxp
Amd AthlonXP 2000+
512Mb Infineon pc2100
2x40Gb maxtor d740x ata133 op raid 0
1x30gb seagate barracuda III op ide 0
Ik draai windows xp pro, heb de nieuwste via drivers, raid-drivers m.a.w alle nieuwe drivers geïnstalleerd. Nieuwste bios van het Mobo d'r op gezet, maar ik haal mijns inziens een beroerde score met de "File-systems benchmark" van sisoft sandra :(
Ik haalde namelijk met de eerste testen een score van "25000Kb/sec" terwijl een ATA66 systeem op raid 0 een score haalde van "32000Kb/sec".
Heb ff wat opgezocht en kwam d'r achter dat de Usb2.0 drivers in de weg zaten, dus heb ik deze maar uitgeschakeld en opnieuw getest.
Deze score kwam op "35000Kb/sec". Een stuk meer, maar aangezien een ATA100 configuratie "36500Kb/sec" haald als eindscore dacht ik toch zo dat ik d'r nog veel meer uit kan halen? Of heb ik dat nou mis :?

Als iemand een suggestie heeft, plz let me know

Verwijderd

Sandra doet wel vaker raar. Bench maar eens met wat anders.

Verwijderd

Die score is gezien de meeste scores echt een hele beste hoor.Gemiddeld wordt er met die maxtors in Raid O slechts tussen de 25000 en de 35000 gehaald.Ik heb nog geen scores daarboven gezien.Zelf kom ik ook maar zelden met die maxtors boven de 30000 uit.Met een western dig. 100gb 2mb cache haal ik op ata33 bord al 24000 en op ata100 zelfs 28000,maar die maxtors in raid 0 zijn tijdens gebruik wel merkbaar veel sneller.Hoe sisoft die score bepaalt weet ik ook niet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit had je via de search wel kunnen vinden..

Inderdaad 2 punten:

Sandra & hdd-benchmarks is niet optimaal.. Zelfs met dezelfde setup kunnen benchmarks onderling al een aardig verschil opleveren.

D740X en Raid is ook niet een beste combinatie.. Leuk qua opslag-capaciteit, en redelijk betrouwbaar, maar qua performance niet echt de snelste oplossing..

Dit topic is gesloten.