Toon posts:

nieuwe processor in oude(r) moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb in effe denken maart vorig jaar een systeem gekocht met een AMD Athlon T-bird 900, een asus A7V133 moederbord, een Gefore 2 Pro DDR 65 5n geheugen en 265 MB RAM...ik wilde wat gaan upgraden, wat is het beste waar ik mee kan beginnen in andere woorden waar zal ik et meest prestatie winst mee hebben aangezien ik nog maar 18 ben en niet zo'n dikke portefuille heb waardoor ik stap voor stap iets moet kopen....uiteindelijk wil ik mijn PC als volgt hebben

moederbord hetzelfde houden
AMD Athlon XP 2100+/1,73GHz
GeForce4-Ti4600 128MB (of sneller >:)
Infineon 256MB SDRAM PC133, 168pin, CL2

nu heb ik de volgende vragen...

1. Past bovenstaande proccessor in mijn moederbord?

2. Van welke fabrikant (asus, hercules etc.) kan ik het best de nieuwe videokaart aanschaffen.

3. past het geheugen in mijn moederbord

4. de belangrijkste vraag, wat is het beste om mee te beginnen?

alvast bedankt voor uw hulp

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[topic=505074/1/50]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Proc zal wel passen, maby een biosupdate.
Als dat wil die eerst.
Dan mobo met geheugen (ddr, haast niet duurder en wel wat sneller
Dan videokaart

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Leg er verder ook aan welke eisen jij stelt en wat je precies met je pc wil doen...
Punt 1: als ik hier http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v133/overview.htm kijkt zie ik geen support voor de XP erbij staan...dus even goed uitzoeken of dat wel of niet past..ff verder kijken...hierow http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?l1=1&l2=10&l3=4&mid=1 BIOS versie 1007 staat XP support..dus past !
Punt 2: welke fabrikant ? Zou je zelf moeten weten, je wil sowieso een GF4...meeste kaartjes lijken toch allemaal op elkaar en zijn qua prestatie wel aan elkaar gewaagd...drivers zitten altijd wel goed aangezien je de Detonator drivers kan gebruiker. Dus kan je meer kijken naar wat jij ervoor wil uitgeven...kijk en vergelijk de verschillende merken...Een vriend van mij had er eentje van Sparkle gekocht(GF4 4400 128 MB).
Punt 3: Ja (zie allereerste link naar Asus site)
Punt 4: Leg eraan wat jij met je pc doet. Maar wellicht is CPU het verstandigste

Ik heb wel eens gelezen dat een GF2 (d8 dat het een GF2 was) stukje beter presteren in een mobo met DDR-RAM dan eentje met SDRAM...Wellicht is dit met een GF4 ook...dan wellicht ook verstandig om een ander mobo te kopen(en dus ook andere geheugen)

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooral voor Gaming ga ik em gebruiken

tja ook nog een nieuw mobo...damn dat gaat me veel knaken kosten...kan ik onderhand beter doorsparen voor een heel nineuw systeem

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Op donderdag 20 juni 2002 10:22 schreef Wannabe_Techie het volgende:
tja ook nog een nieuw mobo...damn dat gaat me veel knaken kosten...kan ik onderhand beter doorsparen voor een heel nineuw systeem
Ik heb ook doorgespaart (:P) voor een nieuw systeem en ik ben blij dat ik van dat oudere spul af ben !

en ik ben pas 12 >:)

301SQN

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 07:10

Pubbert

random gestoord

hier al gepost: [topic=505074/1/50]

en je hebt niet zo heel veel aan een athlon xp zonder ddr.. ik zeg niet dat het slecht presteerd maar je haalt veel meer uit een athlon xp met ddr...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

Jaymz

Keep on moving !

Zie de reacties hierboven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.