Toon posts:

Underclocken van een Celly 533 PPGA

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hmmz kwil graag me celly 533 underclocken totdat alleen een heatsink voldoende is... die comp mot zo stil mogelijk worden...en gaat dienen als tussen comp zeg maar.. vandaar...

ut wordt geen Gamerz zooitje ofzow..

Verwijderd

LOL :):):)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

leuk

Verwijderd

ik heb nog een P75 liggen?
ruilen ?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Gaat de fan van de voeding ook uit? Of vervangen door een fan van 12CM of zo. Die zijn een heel stuk stiller.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De meeste moederborden hebben geen bussnelheden onder de 66MHz en de multiplier staat vast. Hoe ga je dat doen ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz mijn voeding is al ZEER stil je hoort hem in principe niet... en de vraag is juist HOE mot ik dat doen.... beetje raar hgiero maargoed :)

de multi....van me cpu is 8.0 x... maximaal
kan ik hem niet gewoon op 433 ofzow laten draaien?

en nogmaals... het wordt geen systeem om op de gamen ofzow... ik gebruik ut als een soort tussencomp

Verwijderd

Koop gewoon een supergroot koelblok, en kijk eens wat de temp. dan wordt. Misschien wil ut wel.

Verwijderd

Is waterkoeling niet veel stiller?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bij m'n pII kan ik niet de multiplier omhoog zetten maar wel omlaag :) al geprobeerd ??

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nee de multiplier kan ook niet omlaag helaas. Op oude pII's kon dat wel.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
gewoon lagere FSB instellen.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
mastermind de fsb kan niet lager dan 66

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maakt het nou uit of het kan of niet

gewoon doen :)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je zal denk ik de multiplier-lock weg moeten halen of zo, ik weet niet eens of dat wel kan

anders gaat het niet

zet anders 5V op je fan, dan daait ie wat langzamer

Verwijderd

Topicstarter
ja ehhhh ut is maar een goedkoop simpel systeempie hoor.... daar ga ik geen waterkoeling voor uitgeven...

en ja ik heb hem al eens op lagere clock snelheden gezet... maar hij blijft zeggen 533 mhz....en dan niet alleen bij ut opstarten :)
*zucht*

Verwijderd

Groot koellichaam en het voltage naar 1.85v of misschien zelfs 1.8v. Zover ik weet moet de 1.85 nog wel lukken (stabiel). Doe wel een hoop testwerk en monitor constant met MBM oid.

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 22:08 schreef marukiej het volgende:
en ja ik heb hem al eens op lagere clock snelheden gezet... maar hij blijft zeggen 533 mhz....en dan niet alleen bij ut opstarten :)[/quote]Op welke stand (Front Side Bus) probeer jij het dan?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz dan op een 66 mhz fsb... lager ken die niej

Verwijderd

Mijn Duron 600 draait op 5.0x100 op 1.1v, en word met de 1.05 ghz koeling ( Luchtkoeling wel ) maarliefst 28 graden.
Hij gebruik dan net 12.5 watt en op 1.05 ghz 60 hehehe :)

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06-2025
Zoals al eerder gezegt...koop een zo groot mogelijk koelblok !! ..compaq pc's(ook pentium 3's) hebben alleen een koelblok op de cpu zitten...er blaast van een afstandje wel een fannetje op maar dat helpt ook niet veel ... evt zet je er gewoon een hele stille fan op..die gewoon weinig toeren draait...

Verwijderd

Versterkers hebben soms koelribben van een halve meter lang..

Maybe kun je daar wat mee? (vast wat zagen ed)

Verwijderd

Als je goedkoop iets zoekt............koop je gewoon oordopjes >:)

Verwijderd

Op maandag 09 oktober 2000 17:23 schreef Rudie_V het volgende:
Zoals al eerder gezegt...koop een zo groot mogelijk koelblok !! ..compaq pc's(ook pentium 3's) hebben alleen een koelblok op de cpu zitten...er blaast van een afstandje wel een fannetje op maar dat helpt ook niet veel ... evt zet je er gewoon een hele stille fan op..die gewoon weinig toeren draait...
Op mijn compaq pII400 zit ook een koelblok op de CPU en daar blaast van een afstand geen fan op..... warme lucht wordt gewoon door de fan vd voeding eruit gesuckt

HOE KAN IK NOU OPEENS IN EEN TOPIC VAN OKTOBER OFZO ZITTEN?!?!?!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:55
Kun je niet gewoon die hele PC van de binnenkant bekleden met een één of andere isoleer spul? Of wordt ie dan te warm?

Verwijderd

Ah, ik probeer mijn systeem ook passief te koelen om een zo stil mogelijk divx systeempje te hebben! Ik zou zeggen: probeer het eens met een ZalmanCNPS3100G. Die ga ik binnekort ook kopen voor mijn k6-3+ 450@600... en volges de mensen van Zalman moet het kunnen om die processor van 25 watt passief te koelen. Ik weet zo ff niet hoeveel watt een celeron verbruikt, maar het zal niet zo heel veel meer zijn.

Je moet echter wel voor een redelijke airflow in je kast zorgen! Daar ga ik zelf twee Papst 8412 NGL fans voor kopen, die produceert 12 dB bij een luchtverplaatsing van 33 m³/h. Hiervan plaats ik er zowel eentje van in mijn voeding en 1tje vooronder in m'n AopenHQ45.
Dan kom ik in totaal uit op ongeveer 20 dB aan geluidsproductie... saweet silence :P

ohja: als je de temperatuur wilt verlagen moet je vooral het voltage naar beneden schroefen! Het aantal Mhz naar beneden schroefen heeft weinig effect, maar op een lager aantal Mhz is hij wel weer stabiel op een lager voltage...
Pagina: 1