[PHP]Hoe CHMOD veranderen na file upload?

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb een scriptje op mijn site waarmee ik jpg's naar mijn server kan uploaden. Ik ben hier een beetje mee aan het testen geweest, en nu wil ik die testjes deleten. Maar dit kan niet?? Hij zegt '550 Not permitted'. Ook gewoon in een ftp progje. Ik heb er de volgende topic over gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/97949/1?limit=25. Diegene heeft precies hetzelde probleem, alleen er wordt geen oplossing gegeven ;(

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

php.net/chmod

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 09:02
Als de remote ftpserver het ondersteund:
"site chmod <file> xxx"

of wellicht:
"quote site chmod <file> xxx"

Whatever..

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:43

PowerSp00n

There is no spoon

Op donderdag 20 juni 2002 00:40 schreef int het volgende:
php.net/chmod
Heb je gelezen?

[edit]of misschien ben ik zelf wel niet helemaal wakker. Even dat andere topic lezen :+.
[edit2]Jij hebt dus niet gelezen. Met die chmod krijg je dus ook Operation not permitted.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 00:43 schreef PowerSp00n het volgende:

[..]

Heb je gelezen?
Nee :X.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Plaatjes worden opgeslagen onder de user apache/httpd/web weet ik wat. Daar heb jij GEEN ftp acount van.

De enige oplossing IMHO is de boel wegdonderen via de webserver of door middel van een shell in dezelfde groep/root.

En dat wegdonderen met je webserver lukt niet :? Log dan us in op de shell (als dat kan, of kijk wat ls -al voor een uitvoer geeft in PHP)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 00:47 schreef int het volgende:

[..]

Nee :X.
Jawel :(

Anyways, heb ook wat zitten klooien door een php scriptje te maken dat de username zou moeten veranderen, maar daar komt de error "Warning: chown failed: Operation not permitted in /www/htdocs/rpganime/redactie/blaat.php on line 4" uit, omdat het apache ding dat dat verwerkt natuurlijk geen superuser is... Maar hoe kan je dan wel een chown uitvoeren als superuser?

Code van scriptje:
PHP:
1
<?   chown("/www/htdocs/rpganime/img/fdfdf", "rpganime");?>

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 00:51 schreef Glimi het volgende:
Plaatjes worden opgeslagen onder de user apache/httpd/web weet ik wat. Daar heb jij GEEN ftp acount van.

De enige oplossing IMHO is de boel wegdonderen via de webserver of door middel van een shell in dezelfde groep/root.

En dat wegdonderen met je webserver lukt niet :? Log dan us in op de shell (als dat kan, of kijk wat ls -al voor een uitvoer geeft in PHP)
Ik heb bij de eigenschappen van de dir's/files gekeken. En bij de dir's/files waar het nu dus om gaat staat "8" als owner opgegeven :?

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1