Ja,
ik heb de search gebruikt...
Maar ik raak er toch niet uit, ik denk dat dit juist is:
Gewone hub: de netwerkkaart met de laagste snelheid bepaald de snelheid van de rest van het netwerk.
-bv:
je hebt een hubje met 3 pc's met een 100mbps kaart erin, dus de snelheid is 100mbps. Steek je nu een pc met een 10mbps kaart in de hub, dan gaat netwerksnelheid voor de andere pc's ook naar 10mbps.
Een switching hub: Elke NIC werkt op volle snelheid
-bv:
je hebt een hubje met 3 pc's met een 100mbps kaart erin, dus de snelheid is 100mbps. Steek je nu een pc met een 10mbps kaart in de hub, dan blijft de netwerksnelheid voor de andere pc's 100mbps, en gaat die eene naar 10mps.
En wat doet nu een gewoone switch?
En bestaan er nog andere varianten?
Geld deze regel ook bij de uplink poort van hubs/switching hubs/switches?
-bv:
Als ik nu een hub/switching hub/switch heb met 3 PC eraan (100mbps NICs) en een Getweakte Alcatel Speedtouch Home in de uplink poort, in welk geval bijft de verbinding tussen de PCs dan 100mbps?
ik heb de search gebruikt...
Maar ik raak er toch niet uit, ik denk dat dit juist is:
Gewone hub: de netwerkkaart met de laagste snelheid bepaald de snelheid van de rest van het netwerk.
-bv:
je hebt een hubje met 3 pc's met een 100mbps kaart erin, dus de snelheid is 100mbps. Steek je nu een pc met een 10mbps kaart in de hub, dan gaat netwerksnelheid voor de andere pc's ook naar 10mbps.
Een switching hub: Elke NIC werkt op volle snelheid
-bv:
je hebt een hubje met 3 pc's met een 100mbps kaart erin, dus de snelheid is 100mbps. Steek je nu een pc met een 10mbps kaart in de hub, dan blijft de netwerksnelheid voor de andere pc's 100mbps, en gaat die eene naar 10mps.
En wat doet nu een gewoone switch?
En bestaan er nog andere varianten?
Geld deze regel ook bij de uplink poort van hubs/switching hubs/switches?
-bv:
Als ik nu een hub/switching hub/switch heb met 3 PC eraan (100mbps NICs) en een Getweakte Alcatel Speedtouch Home in de uplink poort, in welk geval bijft de verbinding tussen de PCs dan 100mbps?
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.