Toon posts:

Asus P4T-e PCI videokaart error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe server heb ik een Asus P4Te moederbord en een simpele PCI 4mb met een S3 Trio64V2/DX chipset videokaart van het merk Biostar.

Wanneer ik de server met het beeldscherm aangesloten opstart is er niets aan de hand, maar wanneer ik het systeem aanzet met de monitor losgekoppeld van de videokaart, dan hoor ik 1 lange piep gevolgd door 3 korte piepjes :?. Hierna start het systeem echter gewoon op.

Volgens het boekje van Asus betekenen de piepjes: "Video card not found or videocard memory bad".

Ik heb zoiets echt nog nooit gezien, en ik wil daarom graag weten of jullie weleens zoiets hebben gehad. De videokaart is niet stuk ofzo, want ik heb nog 2 andere geprobeert, en die doen precies hetzelfde.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof dat je in je bios in kunt stellen wat je primaire videokaart is, AGP of PCI. Hij zoekt nu ws naar een AGP kaart en kan die niet vinden.

Edit: ik weet dit dus niet zeker, maar misschien is die PCI niet te detecteren als je PCI niet als primair hebt ingesteld?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 23:42 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik geloof dat je in je bios in kunt stellen wat je primaire videokaart is, AGP of PCI. Hij zoekt nu ws naar een AGP kaart en kan die niet vinden.
Die staat gewoon op PCI ingesteld. Het vreemde is juist dat hij het met monitor aangesloten prima doet, en zonder monitor begint te piepen (en verder wel gewoon opstart).

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08

Wallie

Herr

Och ja, dat probleem ken ik, heb ik ook met een pci S3 kaartje, maakt niet uit op welk mb ik hem zet: monitor eraan gaat goed, zonder monitor piept het moederbord maar werkt het wel. Geen idee hoe het komt :?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.