17" Philips monitor (17c) doet het niet @ winXP

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb net bovenstaande monitor gekregen. Aan de voorkant staat 17C, dat zal wel het type zijn.

Maar goed, ik trek dus mijn oude mon. los, en sluit deze aan. WinXP start op, en ik zie keurig het zwarte bootscherm. Maar zodra hij het welcome-scherm laat zien (dus de resolutie veranderd), schiet mijn beeld weg naar een onleesbaar beeld (ik zie wel kleuren), met strepen erdoor. De monitor kan dus de res. niet (goed) aan.

Ik een reboot naar save-modus (waar ik nu dus ook zit), en probeer hem nu in te stellen. Dat gaat dus niet. Ik kan de monitor niet veranderen van standaard naar p&p, en de res. op 640*480*256 zetten werkt ook niet.

Ik zit dus te denken aan drivers.

Op www.pcstuff.philips.com (uit de search) hebben ze geen drivers voor deze monitor. Ook met google kan ik ze niet vinden, alleen veel requests.

Dus, wie heeft er drivers voor mij (winXP) of weet hoe ik de monitor alsnog kan instellen (zonder de drivers).

• sus

sus

Topicstarter
Nog ff een 2e post:

Ik heb dus ook gekeken in computer-beheer, en dan apparaat-beheer. Hier staat geen tabje Monitor bij. Wel zie ik bij Overige Hardware staan:

Multi-media Videocontroller.

Maar, ik denk dat dat de VooDooII kaart is die er in zit.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

En als je de drivers van de ouder monitor nu naar standaardmonitor zet dan? Of heb je dat al geprobeerd?

Raku

• sus

sus

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 23:33 schreef Eth3r3al het volgende:
En als je de drivers van de ouder monitor nu naar standaardmonitor zet dan? Of heb je dat al geprobeerd?
Dat wil ik dus doen, maar dat kan ik nergens.
Als ik rechtsklik op de desktop, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, monitor (bla), dan kan ik dus niks wijzigen. De knoppen staan er wel, maar zijn grijs.

Verwijderd

Verwijder je monitordriver (apparaatbeheer) en reboot ff, als het goed is installeerd Windows automatisch de een juiste driver.

• sus

sus

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 23:47 schreef Braadkip het volgende:
Verwijder je monitordriver (apparaatbeheer) en reboot ff, als het goed is installeerd Windows automatisch de een juiste driver.
Die staat er niet in apparaatbeheer, das het probleem. Ik kan niks wijzigen...

• sus

sus

Topicstarter
Of moet ik dan eerst weer mijn oude ding eraan hangen, windows normaal starten, monitor de-installeren, PC uit, monitor omwisselen en dan opnieuw opstarten?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

jadat probleem heb ik dus ook
ik heb op driverguide philips drivers gevonden voor n 107 MB
voor w2000
werkt wel ok in XP
op de site van philips kan ik ze niet vinden
ik wil ze wel emailan as je wil\

eerst kijken dan zeiken

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels aan de praat. Op de volgende manier:

• start winXP met de oude monitor
• ga naar apparaatbeheer, en verwijder de monitor die daar genoemd is
• reboot nu met de nieuwe monitor
• en beeld :)

Maar nu:

Ik kan alleen maar op 800*600 werken, terwijl ik op de 15" die ik hiervoor had op 1024*768 werkte. De resolutie moet dus nog kleiner (of is het groter :? ). Kortom, de drivers...

ff de drivers proberen die hierboven genoemd staan.

• sus

sus

Topicstarter
Dit staat btw aan de achterkant:

4CM4770 /20T
TY619519045918

volgens www.pcstuff.philips.com is dat een 4CM4770/20T - PROFF COLOUR MONITOR

• sus

sus

Topicstarter
Heb hem nu goed draaien @ 1024*768:

Wat ik heb gedaan, nadat ik de monitor goed aan de praat had.

Als monitor heb ik nu geinstalleerd: Philips 107B (CM2400)

daarna: Eigenschappen van bureablad, instellingen, geavanceerd, beeldscherm. Hier heb ik de refresh-rate op zo laag mogelijk gezet, iets van 52Hz ofzo. OK.

Nu met de slider de juiste res. invoeren. Toepassen. Werkt hij? Dan kan je nu de refresh-rate weer opvoeren. Bij mij werkt hij nu op 72Hz. Meer doet hij niet.
Pagina: 1