Toon posts:

[DC's win2k] Logonserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee DC in mijn Win2k netwerkomgeving.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een gebruiker slechts aan kan loggen via een van de twee servers.

1 server in Amsterdam (HS001)
1 server in Arnhem (HS010)

Als ik browse naar mijn kix32.exe dan wordt niet de server-naam meegegeven voorbeeld:
kix32.exe i.p.v \\hs010\netlogon\kix32.exe

????? :(

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Configureer beide server in een andere site. Hierdoor zullen clients automatisch aanloggen op een DC in hun eigen site. "Per definitie" worden sites met "trage" verbindingen verbonden, dus replicatie en validatie word daarop afgestemd.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 al dat er iets niet helemaal goed geconfigureerd was.

Kun je een server ook achteraf in een andere site stoppen?
De vraag is dus eigelijk.... moet ik opnieuw installeren?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

nee hoor, gewoon een tweede site aanmaken (subnet aangeven etc) naast de 'default-first-site-name' die al standaard bestaat. Sowieso gaat NT standaard aanmelden bij een DC in ze eigen subnet. Mocht dat niet lukken gaat hij verder kijken.

Mijn iRacing profiel

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 20 juni 2002 08:01 schreef L.ende het volgende:
Ik d8 al dat er iets niet helemaal goed geconfigureerd was.

Kun je een server ook achteraf in een andere site stoppen?
De vraag is dus eigelijk.... moet ik opnieuw installeren?
kan gewoon achteraf, daar hoef je niks voor ter herinstalleren,

hoe je dat doet is wat moeilijk uit te leggen, (tijdrovend) maar het staat wel in de boeken

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

[opmerking]

Voor site config, moeten de sites in een ander netwerk adres zitten

[/opmerking]

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal gelukt nu.

Bedankt voor jullie reacties!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Is het ook mogelijk om een logonserver vast te zetten in het registry bijvoorbeeld? zodat hij binnen een site alleen 1 vaste server pakt als logonserver.

Verwijderd

Dat kan je volgends mij doen vanuit een GPO, ergens onder "Computer Configuration\Administrative Templates\System". Volgends mij kan je dat daar ongeveer ergens instellen. Ik werk nooit met site's, dus ik "gok" ook maar wat ;)

offtopic:
Volgends mij is het trouwens niet echt de bedoeling om een topic van 2 jaar oud te schoppen. Open dan een nieuw topic met een duidelijke beschrijving van je probleem. Zie ook dit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 19:42 ]

Verwijderd

RinuX schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:21:
Is het ook mogelijk om een logonserver vast te zetten in het registry bijvoorbeeld? zodat hij binnen een site alleen 1 vaste server pakt als logonserver.
nee, want dat is complete bullshit. je verliest zo je redundancy die in AD ingebouwd is.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:27:
[...]

nee, want dat is complete bullshit. je verliest zo je redundancy die in AD ingebouwd is.
nou dat is niet zo eens bullshit. wat je kan doen per client is de varriabele
%logonserver% vast zetten naar de server waar je op wil inloggen.

Zo deden we dat hier toen we nog met NT draaide. :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Duinkonijn schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:39:
[...]

nou dat is niet zo eens bullshit. wat je kan doen per client is de varriabele
%logonserver% vast zetten naar de server waar je op wil inloggen.

Zo deden we dat hier toen we nog met NT draaide. :)
Gaat waarschijnlijk niet meer werken met site-aware clients. Deze gebruiken nl. DNS voor het lokaliseren van Domain Controllers. Zie Domain Controller Location Process

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

oh dat werkt ongetwijfeld nog steeds, maar het blijft bullshit. met sites werken is juist bedoeld om lokale servers te gebruiken en toch redundancy te hebben. Door je logonserver vast te zetten verlies je die dus weer...
en als je om enige reden toch dit wilt instellen, dan had je beter moeten nadenken over je site config...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 15:15 ]

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
het gaat hier om een systeem met 2 netwerkkaarten in 2 verschillende ip ranges.. die met een gateway weer aan elkaar zitten.. erg lastig uit te leggen.

Daarom wil ik graag 1 loginserver vastzetten zodat hij niet steeds wisselt als het ene netwerk traag is.
Pagina: 1