[php] checkbox in php formulier

Pagina: 1
Acties:

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb een mailformulier waarin meerdere checkboxen staan. Wanneer ik er nu twee aanklik en op verzenden druk, komen ze allemaal in mijn mail te staan. Hoe kan ik in de code een check uitvoeren dat alleen de gecheckte meegestuurd worden. Op het moment is dit mijn code (ingekort).

<?php
$message .= '<tr><td>onderwerp 1</td><td>'. $onderwerp1 .'</td></tr>';
$message .= '<tr><td>onderwerp 2</td><td>'. $onderwerp2 .'</td></tr>';
?>

<input name="onderwerp1" type="checkbox" value="">Onderwerp 1<br>
<input name="onderwerp2" type="checkbox" value="">Onderwerp 2<br>

Bedankt alvast!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
de gecheckte worden zowiezo alleen maar gestuurd...??
Maar je hebt er ook maar twee staan, dat zijn ze toch allemaal dan?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Mitsah
nee, ook de niet gecheckte worden gestuurd. Ik heb er maar twee neergezet. Voor de rest, een stuk of twaalf geld toch hetzelfde. Als ik er van de twaalf dus twee check, krijg ik ze toch allemaal in mijn mailbox!

• Eärendil
  • Laatst online: 22:25
Je moet iets met if gebruiken en een value opgeven
PHP:
1
<?if($onderwerp1) $message .= '<tr><td>onderwerp 1</td><td>'. $onderwerp1 .'</td></tr>';if($onderwerp2) $message .= '<tr><td>onderwerp 2</td><td><'. $onderwerp2 .'</td></tr>';?><input name="onderwerp1" type="checkbox" value="Een onderwerp">Onderwerp 1<br><input name="onderwerp2" type="checkbox" value="Een ander onderwerp">Onderwerp 2<br>?>

Ik neem verder aan dat dit niet het hele script is >:)

Is het trouwens de bedoeling dat ze allebei aangevinkt kunnen worden, want anders moet je keuze-rondjes gebruiken

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00

pistole

Frutter

is er in php niet een mogelijkheid om door alle gePOST/GETte parameters te wandelen?

In ASP zou ik hetvolgende doen:
code:
1
2
3
for each reutel in request.form
  mailbla=mailbla & reutel & ": " & request.form(reutel) & vbnewline
next

Lijkt me dat php ook wel iets dergelijks heeft :?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Jah je moet gewoon kijken of ze verstuurd worden. Maar zoals jij zegt worden ze allemaal verstuurd, alleen hebben ze niet allemaal een waarde. Lijkt me vreemd maar zal dan toch wel het geval zijn.

Zoals al gezegd kijken of de verschillende variabeles ook daadwerkelijk een waarde hebben..

• Mitsah
Aquarius!! Bedankt, jouw code werkt! De rest ook bedankt voor de opmerkingen.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00

pistole

Frutter

Op woensdag 19 juni 2002 23:28 schreef Tizzwat het volgende:
Jah je moet gewoon kijken of ze verstuurd worden. Maar zoals jij zegt worden ze allemaal verstuurd, alleen hebben ze niet allemaal een waarde. Lijkt me vreemd maar zal dan toch wel het geval zijn.

Zoals al gezegd kijken of de verschillende variabeles ook daadwerkelijk een waarde hebben..
Ze worden niet verstuurd, maar php geeft (evenals ASP) geen foutmelding als je een variabele opvraagt die niet bestaat (lees: gePOST/GET is)

Ik frut, dus ik epibreer

• Eärendil
  • Laatst online: 22:25
In php heb je voor POST-variables $_POST en $HTTP_POST_VARS en voor GET heb je $_GET en $HTTP_GET_VARS.
De $HTTP_x_VARS varianten zijn bij php-versies ouder dan 4.1.0
Dit zijn allebei associatieve arrays. De variables zijn ook beschikbaar met de naam die ze in het geposte formulier hadden.
Pagina: 1