coax kabels testen?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03
Bij ons op de zaak hadden ze vroeger een coax-netwerk, nu zou ik willen weten of die kabels nog heel zijn, zodat ik ze kan gebruiken. Ze zitten vast door muren heen enz.
Dus ik kan ze er moeilijk uit halen.
Dus mijn vraag: hoe kan ik zien als ze nog heel zijn?

Verder vond ik ook nog een vreemd kasje
hij is vierkant en aan beide zijden zitten 2 coax aansluiten, dus totaal 4 aansluiten, ik denk persoonlijk dat het een soort versterker is, maar ik zou graag jullie menen hier over hebben.

Please Help Me,

Thanks

Verwijderd

Simpel
U hebt nodig: 1 stukje zilverfolie en een voltmetertje. ! Bij één uiteinde van de kabel verbind je de binnendraad met de buitendraad met behulp van het stukje folie. Aan de andere kant van de draad meet je met het voltmetertje of er kortsluiting wordt gemaakt tussen de binnen en de buitenkant.
regardzz Dillie

• helpme
heel erg bedankt,

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Goeie tip!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
of je koopt gewoon een kabeltester natuurlijk.. daar heb je zo'n 'remote' dingetje bij dan :)
wel lekker kostelijk natuurlijk

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 16:23 schreef Dillie het volgende:
Simpel
U hebt nodig: 1 stukje zilverfolie en een voltmetertje. ! Bij één uiteinde van de kabel verbind je de binnendraad met de buitendraad met behulp van het stukje folie. Aan de andere kant van de draad meet je met het voltmetertje of er kortsluiting wordt gemaakt tussen de binnen en de buitenkant.
regardzz Dillie[/quote]Ok, ik snap het idee maar ik ben errug a-technisch wat betreft voltmeters.
Wat gaat die voltmeter aangeven bij kortsluiting? En hoe moet ik mijn multimeter-voltmeter instellen?
(Ben al mijn natuurkunde praktijk shit van hut VWO alweer vergeten)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De truc van het stukje zilverpapier om een van beide zijden kort te sluiten onderschrijf ik volledig, maar.... Een "vierkant doosje met 4 coax-aansluitingen" heb ik hier thuis ook zitten op een van mijn coax-segmenten, maar dat is een zgn. "passieve hub" uit een ARCnet-netwerk. Dit is een pre-Ethernet netwerk-technologie (ooit door Data General voor intern gebruik ontwikkeld, maar snel voor algemeen gebruik ingezet), met een snelheid van 1.5 Mbps. Het grote probleem voor jou is dat het geen gebruik maakt van RG56 coax (met een weerstand van 50 Ohm), maar van RG62, met een weerstand van 93 Ohm). Mogelijk kun je zo'n RG-?? codering nog op de kabels lezen. Als dat zo is, dan heb je niets aan de hele bekabelings-infrastructuur, want 10 Mbps Ethernet werkt hier absoluut niet mee. Ik heb ooit iemand een geheel coax-Ethernet uit de lucht zien halen door per ongeluk 2m video-kabel (weerstand 75 Ohm) ertussen te zetten : weg alle verbindingen !

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• helpme
dat van rg 062 is waar, maar zijn daar geen netwerk kaarten meer voor te koop?

anders is dat zwaar klote, want dan moet er 100 m nieuwe kabel komen en ingegraven worden.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je echt RG-62 hebt liggen, dan heb je een probleem. Je kunt er echt alleen maar ARCnet overheen draaien, dat draait maar 1.5 Mbps (1< 1/60 van 100 Mbps van het gebruikelijke Fast-Ethernet LAN van tegenwoordig) en kaarten daarvoor vind je alleen nog op PC-Discount-beurzen, en die zijn ofwel 8-bits PC-kaarten, of MCA-kaarten voor IBM PS/2's.
Trouwens, als het RG-58 was, dan zat je nog steeds maar aan een maximum van 10 Mbps, en voor bedrijfs-toepassingen neem je dat ook al niet meer serieus.
Dus de enige keuze die je hebt is 100m CAT-5 koper laten aanrukken, en voor die afstand zou ook nog ik eventjes overwegen om voor multi-mode glasvezel te gaan, duurder maar bedrijfs-zekerder, maar dat hangt ook af van wat je aan weerszijden van die kabel zou willen aansluiten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1