KX7-333R Optimize/OC topic.

Pagina: 1
Acties:

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Voor iedereen die geïnteresseerd is deze topic. *D
Zelf heb ik dit plankie net en hij bevalt me errug goed, maar ik ben benieuw naar andere gebruikers,
oc-mogelijkheden, standard optimized settings etc.
(mijn 1e 3d-bench2001se score op standaard en standaard bios is 10516, ruimte genoeg voor meer)

Alle info is welkom.

• Tweakstarter
Schopje ***

Niemand ervaring of interesse ?

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd! schopperdeschop

• Tweakstarter
dus toch de eerste....

3D-2001se
10652, niets overklokt.
Nog niet mega, ruimte voor beter.

Mijn geheugen is CAS2.5 / 6ns.
Wanneer ik CAS2 geheugen erin zet en mijn Command Rate op 1T, zal dit veel uitmaken ??

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 15:06
Ja,maar waarschijnlijk zal je de voltage van je mem omhoog moeten gooien. Wat ik wel eens zou willen zien, is hoe je ook dmv mp omlaag te gooien, hoe hoog je komt met je fsb. Laat de dividers maar eens werken!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Tweakstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 13:56 schreef toastingnow het volgende:
Ja,maar waarschijnlijk zal je de voltage van je mem omhoog moeten gooien. Wat ik wel eens zou willen zien, is hoe je ook dmv mp omlaag te gooien, hoe hoog je komt met je fsb. Laat de dividers maar eens werken!
oké,
ff resume,
het enige wat ik ooit heb overklokt is mijn videokaart, maar die heb ik vlak daarna weer op standaard (300/650) gezet, dus ervaring hiermee ? None.
Veel opties begrijp ik wel, sommige hangen natuurlijk weer samen met andere. Wat ik ook nog wel begrijp is als je je FSB omhoog zet, je je volt ook omhoog moet zetten, zelfde met videokaart lijkt me.
Iedere hulp is welkom en ik laat dan wel weer weten wat de resultaten zijn.
Zie ook de abit site, optimize KX7-333R.

• toastingnow
Probeer de fsb omhoog te gooien en de multiplier omlaag. Kijk tot hoever je komt met combineren terwijl de snelheid van je processor ongeveer gelijk blijft. al mag dat wel zo'n 100Mhz schelen (erboven). Let op: soms kan een bepaalde hoogte fsb niet werken, terwijl een ietwat hogere wel lukt. Dit komt doordat een divider in werking wordt gesteld, zodat je AGP en je PCI snelheid weer naar normaal (of normalerer) gezet wordt. Probeer eerst de fsb te verhogen ZONDER de voltage voor je mem te verhogen.

Verwijderd

Die XP zal wel niet ge-unlocked zijn... Een hoge fsb ga je dus niet halen.

• Tweakstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 14:49 schreef toastingnow het volgende:
Probeer de fsb omhoog te gooien en de multiplier omlaag. Kijk tot hoever je komt met combineren terwijl de snelheid van je processor ongeveer gelijk blijft. al mag dat wel zo'n 100Mhz schelen (erboven). Let op: soms kan een bepaalde hoogte fsb niet werken, terwijl een ietwat hogere wel lukt. Dit komt doordat een divider in werking wordt gesteld, zodat je AGP en je PCI snelheid weer naar normaal (of normalerer) gezet wordt.
Now were talking, thx.
Ben nu op werk dus zal moeilijk gaan, vanavond (nadat ik ben wezen eten met mijn schatje), ga ik een onderzoek erop los gooien. Ik zal gelijk wat biosopties geven.
Drivers zijn logisch ook verantwoordelijk voor performance.
Ik heb ooit een link gehad van een site met vele drivers, maar die ben'k kwijt. Hebbie enig idee ?

• toastingnow
Op vrijdag 21 juni 2002 14:52 schreef Fewture het volgende:
Die XP zal wel niet ge-unlocked zijn... Een hoge fsb ga je dus niet halen.
Point taken.

Voordat je mijn wijziging niet hebt gelezen:
Probeer eerst de fsb te verhogen ZONDER de voltage voor je mem te verhogen

En wat voor drivers bedoel je?

• Tweakstarter
Voordat je mijn wijziging niet hebt gelezen:
Probeer eerst de fsb te verhogen ZONDER de voltage voor je mem te verhogen

En wat voor drivers bedoel je?
[/quote]

Videokaart (detonator).
(Ik verwacht hierin alleen geen schokkende verbeteringen).

Verwijderd

De vcore hoeft ook nog niet omhoog. Eerst de fsb dan de vcore. Mocht je na deze 2 dingen blijven steken door rare fouten e.d. dan ga je de vmem verhogen.
Maar ik geef je op een briefje dat je niet verder dan 160 komt (misschien haal je de 150 niet eens). Ga eerst maar unlocken.

• Tweakstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:44 schreef Fewture het volgende:
De vcore hoeft ook nog niet omhoog. Eerst de fsb dan de vcore. Mocht je na deze 2 dingen blijven steken door rare fouten e.d. dan ga je de vmem verhogen.
Maar ik geef je op een briefje dat je niet verder dan 160 komt (misschien haal je de 150 niet eens). Ga eerst maar unlocken.
En hoe 'unlock" je je CPU ?
Thx

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:57 schreef Tweakstarter het volgende:

[..]

En hoe 'unlock" je je CPU ?
Thx
anders zoek je ff. Er zijn ongeveer een miljoen topics over :9 ghehehe.

Edit: Oef, nog een 2100+ ook! Succes! Die heeft meerdere locks geloof ik (loopt ergens een topic over)

Edit2: Ok, ik heb even voor je gezocht: [topic=457127/1/50]
Dat ff lezen en dan klussen.

Edit3: Nog beter: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1009

• Tweakstarter
Edit3: Nog beter: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1009
[/quote]

Deze had ik nu net gezien.
Je begrijpt me denkt ik wel, dit is de 1e keer dat ik dit ziet.......reactie.....aardig gek.....

Ik ga dit dus ff helemaal doorlezen. Voordat ik dus zoiets ga doen......eerst met mijn XP1800+ voordat ik zelfs denk aan mijn 2100+. Als ik die 1800+ sloop vind ik dat in iedergeval minder erg......

Verwijderd

Ik heb 2 XP1600+ procs gedaan. Het is echt niet moeilijk, het is gewoon kutwerk en het duurt lang (droog tijd). Maar moeilijk? Nee, eitje zelfs.
Het enige wat er anders is bij die 2100+ is dat je meer werk hebt en dat je er 1tje moet doorslijpen. Ook niet echt moeilijk dus.

• Tweakstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 17:56 schreef Fewture het volgende:
Ik heb 2 XP1600+ procs gedaan. Het is echt niet moeilijk, het is gewoon kutwerk en het duurt lang (droog tijd). Maar moeilijk? Nee, eitje zelfs.
Het enige wat er anders is bij die 2100+ is dat je meer werk hebt en dat je er 1tje moet doorslijpen. Ook niet echt moeilijk dus.
LOL
snap ik wel, maar ja....nooit gedaan en het idee dat ik mijn CPU zelf "moet verbouwen" doet me denken. Het maak me natuurlijk wel erg nieuwsgierig (ben best comp-geil :P ).

Oh ja,
misschien beetje dom, maar weet jij hoe ik zo'n zelfde link met mijn spec kan maken ?
Als ik bv die van jou open zie ik een heel mooi overzicht ?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 18:02 schreef Tweakstarter het volgende:

[..]

LOL
snap ik wel, maar ja....nooit gedaan en het idee dat ik mijn CPU zelf "moet verbouwen" doet me denken. Het maak me natuurlijk wel erg nieuwsgierig (ben best comp-geil :P ).

Oh ja,
misschien beetje dom, maar weet jij hoe ik zo'n zelfde link met mijn spec kan maken ?
Als ik bv die van jou open zie ik een heel mooi overzicht ?
Klik erop en zie onderaan allemaal linkjes. Daar kun je reggen en dan je eigen sys er in zetten. Tis idd netjes zo. Ik wil niet mn hele sys onderin hebben en dit was een mooi alternatief.

Edit: het zou bijna zonde zijn om met jouw sys niet te unlocken. Je hebt een perfect systeem om te overklokken.

• Tweakstarter
Edit: het zou bijna zonde zijn om met jouw sys niet te unlocken. Je hebt een perfect systeem om te overklokken.
[/quote]

Dat dacht ik al, zo te horen aan jullie Master tweakers.
En ik maar denken, na 6 jaar computers uit elkaar gehaald te hebben en weer in elkaar (zonder schroefjes over te houden :) )....ik wil de snelste processor met de snelste videokaart en ddr333 geheugen, dan kom ik wel met gamen op 1600/1200 alles to the max. Maar het kan dus nog sneller, errug goed.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
Ok, heeft iemand al echt goeie bewijzen, dat de KX7-333R beter valt over te clocken dan de Epox EP-8K3A(+).

Belangrijke punten:
-haal je de 200mhz FSB
-hoe hoog is dan je geheugen voltage
-wat is je maximale overclock (met bijbehorende voltage)
-kan je de AGP voltage aanpassen

Owjah, ik zou de je AMDtje maar wel unlocken, want je hebt een prachtig overclock systeem :) :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Tweakstarter
Owjah, ik zou de je AMDtje maar wel unlocken, want je hebt een prachtig overclock systeem :) :P
[/quote]

Oké, oké.....
ik ben overtuigd, maar het gaat ff duren.
Eerst testen met 1800+ (safety above all) en dan skyhigh met die 2100+.

• Tweakstarter
Klik erop en zie onderaan allemaal linkjes. Daar kun je reggen en dan je eigen sys er in zetten. Tis idd netjes zo. Ik wil niet mn hele sys onderin hebben en dit was een mooi alternatief.

Oké, done that.
Nu nog PC2.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 18:29 schreef PASware het volgende:
Ok, heeft iemand al echt goeie bewijzen, dat de KX7-333R beter valt over te clocken dan de Epox EP-8K3A(+).

Belangrijke punten:
-haal je de 200mhz FSB
-hoe hoog is dan je geheugen voltage
-wat is je maximale overclock (met bijbehorende voltage)
-kan je de AGP voltage aanpassen

Nah, Epox en Abit zal elkaar weinig ontlopen hoor. Die 200Mhz haal je wel met de Abit. Heb het namlijk al irl gezien. Was met samsung geheugen ook. Vmem op max (2,nogwat) CAS2 3,6,3,T2, Bank interleave 4. Daarom wil ik dit bordje zo graag hebben! Maar ja, heb al een KR7 voor dik 600 gulden gekocht (was net nieuw toen).
Er was ook een topic waar een sisoft bench instond met een fsb van over de 200. Weet de score niet meer, maar was wel ziek hoog iig.

Verwijderd

Is er nou niemand op dit hele forum die dat bord is flink op ze kloten heeft gegeven? Kom op mensen, posten die hap!
Pagina: 1