Toon posts:

18 inch lcd is dat nou 19 crt??? hoe zit dat??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit rond te snuffelen naar een nieuwe monitor en wil een lcd waar ik een ook nog fatsoenlijk kan gamen. maar goed ff to the piont.

ik las ergens dat de inch formaat van lcd anders is dan een crt.
hoe zit dit nu en als ik een 18 inch lcd koop hoeveel is dat "echt visueel op de lcd" en wat is dat in crt inch waardes???

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij LCD is 18" beeld ook echt 18" zichtbaar beeld. Bij een CRT monitor is van de 19" zegmaar 17,5" oid bruikbaar (en dus zichtbaar).

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#grootte

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

De inch die je kan zien is anders. Het formaat beeldbuis bij mijn 19 inch is ook 19 inch maar is niet helemaal te zien. Bij een TFT is dit wel zo dus is een 18 inch relatief gezien een 19 inch.

//ALWEER te laat :P

Raku

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

De inches van een tft scherm zijn gelijk aan de zichtbare inches. Bij crt's niet, daar zit voor een deel de plastic kap voor.
Een 19" crt heeft wel een iets groter zichtbaar beeldvlak als je vergelijkt met een 18" tft (tenminste, de mijne dan. Zichtbaar beeld hier is net geen 18.2" )

Beeldformaat is trouwens niet eens het belangrijkste aangezien je wilt gamen, zorg dan dat je een scherm neemt met een 'snelle' pixels, een hoge respons. Anders krijg je warping enzo.

Verwijderd

Topicstarter
weet genoeg.

raar ik heb ehct al 60 min gezocht en hier weet ik het zo...

bedankt verder

gooi maar op SLOT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.