Toon posts:

Kings quest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben opzoek naar spellen die op kings quest 6 lijken
vakantie komt eraan dus moet wat te doen hebben :)
iemand ideeen?

Verwijderd

Dos games?

Kings Quest 5, Kings Quest 4, Kings Quest 3, Kings Quest 2, en hmmm Kings Quest 1.

Space Quest?
Larry?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
erm... Kings Quest 5? Kings Quest 7 in mindere mate.
Monkey Island, Grim Fandango en Full Throttle van Lucasarts

no animals were harmed during the production of this message

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Oude police quest (dus niet de swat serie), éhrmz, Gabriël Knight (1, 2 en 3 :9)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hand of Fate
Dott
Sam and Max hit the Road
Full Throttle
Monkey Island
Verder alle quest-series. King, space, police, etc. (zijn er nog meer :?).

Zoek ff op adventures, zijn genoeg topics hier in [forum=12] over.

[topic=410886/1/100]
[topic=167481/1/100]
[topic=28952/1/100]
[topic=474393/1/100]

Verwijderd

Goblins niet te vergeten :)
En hoe hete dat spel waar in het begin iemand op een zwaan vliegt?

• Cool_Willy
  • Laatst online: 17-11-2012
Op woensdag 19 juni 2002 22:43 schreef Hitpoint het volgende:
Goblins niet te vergeten :)
En hoe hete dat spel waar in het begin iemand op een zwaan vliegt?
Nils Holgerson??? :+

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op woensdag 19 juni 2002 22:40 schreef Compubiter het volgende:
Hand of Fate
Dott
Sam and Max hit the Road
Full Throttle
Monkey Island
Dat is inderdaad precies wat ik wilde zeggen :) Met de Larry serie erbij natuurlijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Op woensdag 19 juni 2002 23:32 schreef Cool_Willy het volgende:

[..]

Nils Holgerson??? :+
Neej, da's Mixed up Mother Goose. Heb daar zelfs de originele gesproken versie van. :)

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 00:53
Ja, maar om nou te zeggen dat Mother Goose een adventure is in de trant van King's Quest 6 is net als zeggen dat de Film van Ome Willem een programma is in de trant van Baantjer omdat het allebei nederlandstalige tv producties zijn :)

Om even twee toppers te noemen die iets meer van deze tijd zijn dan de laatst genoemden: Broken Sword 1 en 2. ERG mooie adventures.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hoe heet dat ene spel toch, was een soort horror huis, moest je ook ala kingsquest doorheen, commando's intypen enzow, Hugo's house of horrors
en iets in een ruimteschip dat was overgenomen door aliens, en dan moest je in je eentje dat schip redden. space quest
spannend was dat. heel wat op mijn lip zitten bijten :) maarreuh ben de namen kwijt

even wat screenies om herinneringen terug te bregen

KQ3
Afbeeldingslocatie: http://www.agidev.com/img/chris_kq3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.acornemus.freeserve.co.uk/sarien/shots/kq3.gif

KQ4
Afbeeldingslocatie: http://www.mega-tokyo.com/sarien/screens/kq4-09.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.egri.co.uk/images/kingsquest4a.gif

KQ5
Afbeeldingslocatie: http://www.tigerden.com/fvd/images/kq5-1.jpg

KQ6
Afbeeldingslocatie: http://www.kidsdomain.com/review/screens/kingsquest6.gif

Leisure suit larry
Afbeeldingslocatie: http://www.acornemus.freeserve.co.uk/sarien/shots/larry.gif

more to come ;)

ow en nog zo'n spel waar ik de naam niet van kan bedenken. van zo'n jongetje bij zo'n boerderij, heeft een varken dat hen-wen heet. en er is een bos enzo. damn nog ff zoeken, was het niet kingsquest 3? dammn wat lang geleden

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Vet!

Ik vind het wel raar dat in mijn herinneringen, de games grafisch bijna altijd mooier zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Ik heb trouwens nog een cd'tje met de hele verzameling Kigs Quest's enzo, allemaal sierra spul.
Was zo'n warez ding.
Dan kan je zeggen wat je wilt over warez maar dat vind ik toch wel beter, gewoon al die koele oldskool op 1 cd.

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

Op woensdag 19 juni 2002 22:40 schreef Compubiter het volgende:
Hand of Fate
De Kyrandia serie dus :-)

Vooral Kyrandia 1 en 2 (Hand of Fate) vond ik echt super koel en die leken het meest op Kings Quest.

Verder is de Quest for Glory reeks ook erg in die fantasy stijl.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:38 schreef ItSnows het volgende:
Dos games?

Kings Quest 5, Kings Quest 4, Kings Quest 3, Kings Quest 2, en hmmm Kings Quest 1.

Space Quest?
Larry?
larry king :P

• Cool_Willy
  • Laatst online: 17-11-2012
Wat dacht je van Simon the Sorcerer (1 en 2).
Vond ik ook wel geinig, herinner me nog steeds dat je een meloen in de tuba van een tubaspeler moest gooien :)
En natuurlijk de "bug" dat je door snel te klikken twee wachters kunt omzeilen (ze laten je er niet in, je loopt automatisch weg, je klikt snel genoeg weer op de (kasteel)deur en je loopt gewoon door :D)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 00:51 schreef Gman het volgende:
Ik vind het wel raar dat in mijn herinneringen, de games grafisch bijna altijd mooier zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Klopt. Dat was het mooie aan graphics van die tijd: je verbeelding vulde als het ware de gaten in, en je had de spelbeleving van je leven. Toen had je nog geen goeie graphics nodig om een goed spel neer te zetten.
Ik heb trouwens nog een cd'tje met de hele verzameling Kigs Quest's enzo, allemaal sierra spul.
Was zo'n warez ding.
Dan kan je zeggen wat je wilt over warez maar dat vind ik toch wel beter, gewoon al die koele oldskool op 1 cd.
Was dat niet Oh no, more games 3? Als Sierra die cd uit zou brengen, zou ik 'em direct aanschaffen.

Kent iemand Manhunter 1 & 2 nog? Die vond ik dus geweldig. Min of meer point&click, en die hele Blade Runner-achtige wereld eromheen (als in: sinister toekomstbeeld) in alle 16 de glorieuze EGA-kleuren... :9~

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
De hele Kings Quest serie heb ik origineel. Kwam een keer de Roberta Williams Anthology tegen (4 cd box), staan 14 Sierra games op, KQ1 t/m 7, Colonel's Bequest, Dagger of Amon Ra, Mixed up mother Goose en nog een paar oude spellen. Dit zijn gewoon spellen die je origineel moet hebben. :)

En eerlijk gezegd boeiden die spellen mij veel meer dan de huidige generatie spellen. Overigens, dat screenshot van KQ5, dat lijkt wel EGA ipv VGA. Ziet er wat minder mooi uit. Binnenkort nog ff bij de Free Record Shop KQ8 halen.
Op donderdag 20 juni 2002 01:38 schreef Gamer2K het volgende:

[..]

larry king :P
Nee man, Larry Laffer. :)

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Op donderdag 20 juni 2002 02:08 schreef Toewan het volgende:
En eerlijk gezegd boeiden die spellen mij veel meer dan de huidige generatie spellen. Overigens, dat screenshot van KQ5, dat lijkt wel EGA ipv VGA. Ziet er wat minder mooi uit. Binnenkort nog ff bij de Free Record Shop KQ8 halen.
Kings Quest 8 is dus echt SLECHT.
Helemaal niet meer in de oude stijl, levenloze wereld, 3d, vechten, kortom, een mislukte RPG.

Een v/d redelijk recente Sierra adventures die wel geslaagd is vind ik Quest for Glory 5.

• Blaurens
Op donderdag 20 juni 2002 01:54 schreef RefriedNoodle het volgende:

Was dat niet Oh no, more games 3? Als Sierra die cd uit zou brengen, zou ik 'em direct aanschaffen.
Sierra heeft een king's quest collection uitgebracht. Zaten ze allemaal in van 1 t/m 6. Zegmaar, het goede deel van de serie. 7 en 8 waren modder vergeleken bij de eerdere delen.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 01:54 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]

Kent iemand Manhunter 1 & 2 nog? Die vond ik dus geweldig. Min of meer point&click, en die hele Blade Runner-achtige wereld eromheen (als in: sinister toekomstbeeld) in alle 16 de glorieuze EGA-kleuren... :9~
Manhunter San Fransisco was het eerste PC spel dat ik speelde :)

Verwijderd

Ik wil weer nieuwe adventures. Broken Sword 3 duurt mij te lang, en LSL 1 t/m 7 heb ik al TE vaak gespeeld. Mooie tijden waren dat. Sierra was toen mijn grote liefde maar waar zijn ze nu :'(
Het is een zonde voor ons, point 'nd click adventure fans...
Kunnen we All Lowe niet overtuigen om een eigen bedrijf op te zetten waar hij kan verder werken aan LSL8 en nieuwe delen van Kings Quest ??

• Blaurens
Ik wil Al Lowe NIET aan king's quest laten werken. Larry in een middeleeuwse setting? Nee danku ;)

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Op donderdag 20 juni 2002 14:35 schreef merijn128 het volgende:
Ik wil weer nieuwe adventures. Broken Sword 3 duurt mij te lang, en LSL 1 t/m 7 heb ik al TE vaak gespeeld. Mooie tijden waren dat. Sierra was toen mijn grote liefde maar waar zijn ze nu :'(
Het is een zonde voor ons, point 'nd click adventure fans...
Kunnen we All Lowe niet overtuigen om een eigen bedrijf op te zetten waar hij kan verder werken aan LSL8 en nieuwe delen van Kings Quest ??
Kan niet in verband met de rechten van LSL. Volgens mij wil Sierra die ook niet verkopen.

Een LSL-achtige game zou natuurlijk wel kunnen, maar het lijkt er niet op dat Al Lowe daar echt zin in heeft.

http://www.allowe.com

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Op donderdag 20 juni 2002 00:27 schreef AtomicShockwave het volgende:

ow en nog zo'n spel waar ik de naam niet van kan bedenken. van zo'n jongetje bij zo'n boerderij, heeft een varken dat hen-wen heet. en er is een bos enzo. damn nog ff zoeken, was het niet kingsquest 3? dammn wat lang geleden
the black couldron ? (de zwarte ketel?? )

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:50 schreef Blaurens het volgende:
Ik wil Al Lowe NIET aan king's quest laten werken. Larry in een middeleeuwse setting? Nee danku ;)
All Lowe heeft daar al aan meegewerkt (eerdere delen)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kan niet in verband met de rechten van LSL. Volgens mij wil Sierra die ook niet verkopen.

Een LSL-achtige game zou natuurlijk wel kunnen, maar het lijkt er niet op dat Al Lowe daar echt zin in heeft.

Al wil gewoon van zijn pensioen genieten. Hij speelt af en toe in een jazz bandje in Seattle en geeft eens wat lezingen...dat bevalt hem prima.

• Blaurens
Op donderdag 20 juni 2002 14:54 schreef merijn128 het volgende:

[..]

All Lowe heeft daar al aan meegewerkt (eerdere delen)
I stand corrected.

http://www.allowe.com/al-games.htm

Maar wel alleen als programmeur aan KQ4, en niet als designer :P

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op donderdag 20 juni 2002 00:27 schreef AtomicShockwave het volgende:

Leisure suit larry
Afbeeldingslocatie: http://www.acornemus.freeserve.co.uk/sarien/shots/larry.gif
en ik maar als klein jongetje "Fuck her" in tikken..maar dat deed 'ie niet ;(

• Blaurens
Op donderdag 20 juni 2002 14:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens http://www.allowe.com/L-death.htm heeft Al daar wel degelijk zin in:

'[..]I replied that I would love to, if Sierra and I could work out the details.[..] I'm still waiting. I've got some great ideas for revitalizing adventure games. Is there a publisher with enough courage to try?'

Dus: aan Al ligt het niet.

Verwijderd

space quest was wel gaaf :)

Indiana Jones had je ook nog

Verwijderd

Manhunter New York en San Francisco rulen echt...Superspellen, Verder de police Quest 1,2,3 en 4 daarna klote. Larry superreeks, Spacequest magistraal.

Ja dat vond en vind ik nog steeds de beste spellen allertijden..

Verwijderd

Indyy and the fate of atlantis

en die word nu ook nog verfilmd! :D happy

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 12:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kings Quest 8 is dus echt SLECHT.
Helemaal niet meer in de oude stijl, levenloze wereld, 3d, vechten, kortom, een mislukte RPG.

Een v/d redelijk recente Sierra adventures die wel geslaagd is vind ik Quest for Glory 5.
Nog nooit zulke rampzalige 3D-modellen gezien. Het achteruitlopen van de ventjes wordt gewoon gedaan met de animatie voor het vooruit lopen, maar dan omgedraaid.

Lamlendig gewoon, al die ouwe meuk uit het begin van het 3D-tijdperk. Tegenwoordig begint het pas ergens op te lijken, met modellen van duizenden polygonen. Maar low-polygon models?? :r :r :r

Ik ging dus echt gelijk weer QFG4 installeren op m'n dosbak toen ik QFG5 onder ogen kreeg he. Ze hebben echt op meesterlijke wijze de sfeer uit QFG gesloopt door deel 5 op die manier uit te brengen.

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Op donderdag 20 juni 2002 16:20 schreef ugamer het volgende:
space quest was wel gaaf :)

Indiana Jones had je ook nog
Space Quest 4! Met die planeet met allemaal babes :-)
Moest je met ze naar zo'n intergalactic shoppingmall

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:18 schreef Blaurens het volgende:

[..]

Volgens http://www.allowe.com/L-death.htm heeft Al daar wel degelijk zin in:

'[..]I replied that I would love to, if Sierra and I could work out the details.[..] I'm still waiting. I've got some great ideas for revitalizing adventure games. Is there a publisher with enough courage to try?'

Dus: aan Al ligt het niet.
Mmmmmmmm, dit vraagd om een grootse inzameling om Al zijn werk te bekostigen...

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 01:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Space Quest 4! Met die planeet met allemaal babes :-)
Moest je met ze naar zo'n intergalactic shoppingmall
De zouteloze verteller bij inspectie van de change-machine in de arcade-hal:
The change-machine looks more like a time-machine than a time-machine looks like a time-machine.

For a change...
M'n favo-quote ever :D

• Caeruleus
  • Laatst online: 16:46
Op donderdag 20 juni 2002 14:52 schreef megamuch het volgende:

[..]

the black couldron ? (de zwarte ketel?? )
Is idd The Black Cauldron, geweldig spel

Afbeeldingslocatie: http://www.backspin.org/kensentme/sierra/bc/images/cap1.gif

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

jaaaaaa dat spel
is dat dat je dat varken mee nam ofzo? :P
of welke is dat :D

edit:
doh, kijk dan beter op de screenie |:(

is dat spel abandon?
zo ja, post url! :D

Verwijderd

Future Wars! Weet er bijna niks meer van, alleen nog dat m'n bek openviel toen ik die mooie wolkenkrabber zag waarvan jij de ramen aan 't wassen was....
Of een andere uit de Sierra stal: Torin's Passage. Dit was ook wel een leuke point&clicker.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
De laatste tijd zijn er wel weer enkele adventures uitgekomen.
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om ze te checken, maar het genre is dus nog niet helemaal dood.

Syberia
Auryn Quest
Missing On Lost Island (Point&Click!)
Jazz and Faust
The Watchmaker

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op maandag 24 juni 2002 22:50 schreef QuarK het volgende:

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om ze te checken, maar het genre is dus nog niet helemaal dood.
Er gaan zelfs geruchten dat Sierra terug wil naar wat ze groot hebben gemaakt, bijv het gerucht dat Sierra bezig is met een nieuw Space Quest deel :) en daar komt bij, waarom zou je voor de oude SQ serie een volledig nieuwe site maken ;)
Pagina: 1