c\windows\temp

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Kan je alles uit deze map verwijderen zonder dat je programmatjes of zo verknalt. De map is namelijk 1,2 gig groot, dusss...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WOW ! 1.2 GB !

In principe kun je alles verwijderen ja. Als het nog in gebruik is, dan meld Windows dat wel.

Je kan ook in autoexec.bat de volgende regels toevoegen :

deltree /y c:\windows\temp
md c:\windows\temp

Dan gebeurt het automatisch na iedere boot.

Virussen? Scan ze hier!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 16:37
Wel oppassen als je bovenstaande doet, als je pc vastloopt in Word of iets dergelijks heb je vaak een automatische back-up. Deze wordt geplaatst in de temp map, dus als je dan je pc opnieuw opstart is je back-upje weg :( heb ik zelf 1 keer gehad :(

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Sommige proggies halen na een reboot ook nog 1x wat info uit iets dat ze in de temp hadden staan. Die installeren dan niet goed meer.

Je kan trouwens beter deltree c:\windows\temp\*.* doen, hoef je die map niet opnieuw aan te maken :)

• FoolZero
  • Laatst online: 08-06 14:41

FoolZero

Freedom of speech...

Yep, maar ik neem aan dat Wildhagen, met zijn routine ook de sub-dirs van de temp dir mee wilde nemen. ;)

Overigens is het bij mij routine om 1 x per week, of als ik ruimte nodig heb gewoon ff mijn temp te legen. Werkt net zo lekker!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Nog beter is om in AUTOEXEC.BAT de regel DELTREE /Y C:\WINDOWS\TEMP\
(Vergeet de laatste \ niet) Hierdoor worden alle mappen en alle bestanden onder de temp folder weggegooid, en netjes een lijstje displayed met wat er allemaal wordt weggegooid.

• hjs
  • Niet online

hjs

Niet doen als je de gekraakte versie van CloneCD gebuikt >:) die zet namelijk een bestandje in je temp dir en die wil je niet kwijt *D

Verwijderd

een temp van 1.2 Gb?
Jezus dan wil ik toch ook ff weten hoe groot je register is :)

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
* sebas vind een temp van 1.2 gig ook wel erg groot.

gewoon om de zoveel tijd alle tmp en temp's van je hdd wissen, werkt bij mij prima.

...en ja hoe groot is je registry???

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Ja, hoe groot is jou "System.dat", want dat wil ik nu wel eens weten.

Verwijderd

en je user.dat ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

voor het gemaak moet je ff gewoon een c:\temp aanmaken
en dan in je autoexec.bat zetten:
set temp=c:\temp
set tmp=c:\temp

en die dan regelmatig leeg kieperen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen jammer dat 99 procent van de programma's hem dan toch in \WINDOWS\TEMP gooit. SET T(E)MP is alleen nog voor wat ouwe DOS-proggies en wat oudere (16-bits) windows-proggies.

Virussen? Scan ze hier!

• hjs
  • Niet online

hjs

Echt niet, in mijn windows\temp staat nooit wat, winzip enzo gooien echt al hun tijdelijke bestanden in c:\temp bij mij (win98 en dat is natuurlijk wel gewoon DOS met een jasje ;) )

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Gecondoleerd met je 1,2 gigelbyte temp directory...
What the f*ck doe je in hemelsnaam met je systeem dat je een temp directory van 1,2 gig krijgt??!!

Je heb zeker ook een heel traaaaaaaaaag systeem?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 11:19 schreef hjs het volgende:
voor het gemaak moet je ff gewoon een c:\temp aanmaken
....
en die dan regelmatig leeg kieperen[/quote]Wat maakt het nou uit waar het staat?

• hjs
  • Niet online

hjs

*D helemaal geen ene moer, alleen dan zie je hem nog welles als je met je explorer in de root van C: staat en dan denk je bij jezelf (tenminste als je thuis bent) wat zou daar nu nog in staan.

;) zucht, denk dat ik maar naar huis ga, met dit soort antwoorden van mezelf kan ik beter mijn bed induiken :(

• FoolZero
  • Laatst online: 08-06 14:41

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 14:12 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Gecondoleerd met je 1,2 gigelbyte temp directory...
What the f*ck doe je in hemelsnaam met je systeem dat je een temp directory van 1,2 gig krijgt??!!

Je heb zeker ook een heel traaaaaaaaaag systeem?[/quote]Wat dacht je wat een chkdsk of scandisk zou opleveren? >:) In 1 keer 2 gieg aan lost clusters weer beschikbaar? :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• We Are Borg
  • Laatst online: 07:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
1.2 gig in mijn map temp kwam door twee bestandje. Die waren samen al bijna een gig.
Ik wist niet dat die ook daar kwamen te staan als ik ze unzipte. En nee, ik heb geen traag systeem. P3 800 en 256 ram

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:21

duderuud

Sliden is koel

Justin01, gaat het niet om natuurlijk:)

Als je die bestanden weggooid, en een scandisk eroverheen, zul je zien dat je pctje nog wat sneller is:)

Helemaal als het duizenden kleine bestandjes waren...

Motor-Forum.nl

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
1,2 GB? Dat lijken me 2 CD-images. Ja, on-the-fly kopieren is natuurlijk erg spannend.

Houdoe

Verwijderd

gewoon heel windows weggooien ;)

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Die van mij is 7,53 Gig!
Keilen die handel. Ik weet nu in ieder geval dat ik dit naar hartelust weg kan smijten zonder iets te slopen!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En jij vond dat een kick van 7(!) jaar waard? :O

Alles kan stuk.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
remco_k schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:09:
En jij vond dat een kick van 7(!) jaar waard? :O
Idd :')
a3aanm schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:05:
Die van mij is 7,53 Gig!
Keilen die handel. Ik weet nu in ieder geval dat ik dit naar hartelust weg kan smijten zonder iets te slopen!
Het is slechts cache, wat je doet als je dat handmatig weggooit is hetzelfde als wanneer je dat Opruiming spul van windows XP gebruikt. Maar uit de tijd van dit topic (2000) was XP er nog niet, dus die Opruiming software ook niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zie hier na 7 jaar geen uitgebreide discussie meer over loskomen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.