Wiskundig vraagstuk.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 19:56
Van 9730 vrouwen die een kledingbeurs bezochten zijn de gewichten bepaald,. het gewicht was ongeveer normaal verdeeld met een gemiddelde gewicht van 65.0 kg en een standaarddeviatie van 9 kg.
A. Een kledingwinkel richt zich op vrouwen met een gewicht tussen de 55kg en 70kg.

Welk percentage van de vrouwen behoort daartoe?

kom er niet uit... plz help me morgen pw :)

Bvd :X

Ontspan.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wilde gok zonder al te moeilijke berekeningen :
65 - 9 = 56 kg
65 + 9 = 74 kg (als ik het woord standaarddeviatie goed interpreteer bedoel je dat tot daar een "normale" waarde is?)
Als ik zie dat de kledingwinkel zich richt naar vrouwen tss 55 en 75 komt dit verdacht goed overeen met de waarden hierboven. Of moet je een exact cijfer hebben ?

• Rudeboy
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10-2021
Even onder andere naam.
Ik weet het antwoord, dat is 81.90%. Maar hoe kom ik daar dan aan. Standaarddeviatie=standaard verdeling.

Verwijderd

TI-83:

Distr kiezen, normalcdf kiezen, parameters normalcdf(55,70,65,9), enter en daar staat de kans, die keer 100 is het percentage.

Andere manier: z= (55-65) / 9, in de tabel de bijbehorende oppervlakte opzoeken en opschrijven, z= (70-65) / 9, ook oppervlakte opzoeken en opschrijven, oppervlaktes van elkaar aftrekken, resultaat keer 100 doen.

Makkelijk hè

En Blizzard, je zit er zeer zwaar naast.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:22 schreef Rudeboy het volgende:
Even onder andere naam.
Ik weet het antwoord, dat is 81.90%. Maar hoe kom ik daar dan aan. Standaarddeviatie=standaard verdeling.
Dat antwoord is fout, moet 57,75 % zijn.

Standaarddeviatie = Standaardafwijking, in het gebied binnen 1 standaardafwijking van het gemiddelde zit ongeveer 68 %.

Jemig, wat gebruik je in godsnaam voor wiskundeboek???

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Het is niet de bedoeling om huiswerkvragen die je zelf niet kunt beantwoorden aan ons voor te leggen. Als je er niet uitkomt, doe dan in ieder geval je best en geef de oplossing die jij in gedachte had. Bovendien moet de startpost enige discussie uit kunnen lokken die als interessant ervaren kan worden. Je startpost voldoet niet aan beide eisen en daarom gaat dit draadje op slot.

Lees de policy om te kijken wat dan wel de bedoeling is.

Veel succes met je opdracht overigens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.