Ik vraag me af waar ik dit terug kan vinden? Ik draai windows in 1024x768, 32bit en 85Hz, maar wanneer ik nu een spel opstart zou m'n refresh rate dan terug schieten naar 60Hz? Aangezien er hier veel problemen mee zijn.. Ik heb de Detonator 29.42 Refresh rate fixed drivers erop staan en m'n GPU is een Leadtek Ti4400.. Iemand ideeën??
Verwijderd
Ehm als je het niet merkt maakt het toch niet uit welke refreshrate je hebt?
Verschil tussen 60 en 85 is wel duidelijk hoor.
Verschil tussen 60 en 85 is wel duidelijk hoor.
Sommige monitoren hebben een feature dat ze dat kunnen laten zien. Pak je manual erbij en zoek het op zou ik zeggen
Wanneer ik in Windows zelf m'n refresh rate op 60Hz zet kan ik 't ook wel zien ja.. 't is gewoon iets pijnlijker voor de opgen om er naar te kijken.. maar ik vraag me af of dit in games ook zo is? En heeft 't eigenljk ook iets met de snelheid te maken? Als ik in 60Hz of in 85Hz speel bijvoorbeeld?
Als je in windows met 60 Hz je scherm ziet 'knipperen' dan zie je dat ook in games ja. Als dat dus niet zo is kan je er vanuit gaan dat het dus wel 85 Hz zal zijn
Dat heeft de mijne dus niet..Op woensdag 19 juni 2002 21:51 schreef Pollewob het volgende:
Sommige monitoren hebben een feature dat ze dat kunnen laten zien. Pak je manual erbij en zoek het op zou ik zeggen
Max Refresh rate in 1024x768 is trouwens 85Hz en in 1280x1024 maar 60Hz..
Toch gek dat er maar weinig mensen zijn die investeren in hun scherm. Ik had toen met mijn budget de keus: of een goedkope 19" of een dure 17". Ben blij dat ik de goede keuze heb gemaakt.Op woensdag 19 juni 2002 21:53 schreef blakez het volgende:
[..]
Dat heeft de mijne dus niet..'t is een gare oude 17" monitor (Gateway EV700)..
FYI, met mijn 17" haal ik 1280*1024@100Hz.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik had toen nog weinig verstand van computers (althans niet veel van monitors) dus ja, 't was een pc prive project en er zat een 17" monitor bij.. veel beter dan een 15" natuurlijk..Op woensdag 19 juni 2002 21:57 schreef thedolf het volgende:
[..]
Toch gek dat er maar weinig mensen zijn die investeren in hun scherm. Ik had toen met mijn budget de keus: of een goedkope 19" of een dure 17". Ben blij dat ik de goede keuze heb gemaakt.
FYI, met mijn 17" haal ik 1280*1024@100Hz.
Nu heb ik dus een nieuwe videokaart en zie ik pas wat het nut is van een goede monitor..
Denk eerder dat je videoaart de schuldige is.Op woensdag 19 juni 2002 21:53 schreef blakez het volgende:
[..]
Lijkt me dat die monitor wel wat meer kan hebben dan 60hz.
Vind trouwens die Geforce-instellingen voor je res maar knap lastig. Errug beperkt, was met mijn G400 wel anders...
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Als je de refreshrates wilt oppoetsen voor elke resolutie die je nodig denkt te hebben, moet je het volgende doen:
1) Zet met je beeldschermeigenschappen de gewenste mode/kleurendiepte in...
2) Klik op "toepassen"
3) Ga naar "Geavanceerd"
4) Klik op Adapter
5) Kies je refreshrate...
6) Klik OK, en bevestig de goede weergave...2x dacht ik.
Nu heb je een refreshrate ingestelt voor deze mode, begin weer bij 1) voor de volgende....
Veel plezier, gaat wel gauw 5 minuten duren...
Oja, denk ook dat je je scherm aan moet passen elke keer, je weet wel...links/rechts boven/onder groter/kleiner.
Afijn, staan ze eenmaal goed, niet meer aankomen!
ps: Merk trouwens dat als ik nieuwe drivers installeer van Nvidia je de hele procedure weer opnieuw mag doen
Is hier geen oplossing voor ?
Bij de Matrox kon je de settings tenminste behouden, scheeld weer een boel onnodig gehannes.
Erg stom hoor, van Nvidia.
Wat ook zo irri is, ie dat die drivers in een exe zitten. Als je met je hardware aan het kloten ben, en de display op staandaard grafische adapter zet, kan je met opnieuw starten weer TIG
keer klikken omdat windows de GF-driver files niet kan vinden....en je kan ze ook niet aangeven, die exe accepteert die niet he 
Dat is ook beter bij Matrox, die pakt het tenminste uit in een map....
Speed heb ik wel ja nu, met die GF3 ti200 maar gebruikersgemak hebben ze weinig kaas van gegeten daarzo bij Nvidia
2) Klik op "toepassen"
3) Ga naar "Geavanceerd"
4) Klik op Adapter
Nu heb je een refreshrate ingestelt voor deze mode, begin weer bij 1) voor de volgende....
Oja, denk ook dat je je scherm aan moet passen elke keer, je weet wel...links/rechts boven/onder groter/kleiner.
ps: Merk trouwens dat als ik nieuwe drivers installeer van Nvidia je de hele procedure weer opnieuw mag doen
Bij de Matrox kon je de settings tenminste behouden, scheeld weer een boel onnodig gehannes.
Wat ook zo irri is, ie dat die drivers in een exe zitten. Als je met je hardware aan het kloten ben, en de display op staandaard grafische adapter zet, kan je met opnieuw starten weer TIG
Speed heb ik wel ja nu, met die GF3 ti200 maar gebruikersgemak hebben ze weinig kaas van gegeten daarzo bij Nvidia
Hmm, genoeg geflamed naar NVIDIA???Op donderdag 20 juni 2002 07:39 schreef Madrox het volgende:
Als je de refreshrates wilt oppoetsen voor elke resolutie die je nodig denkt te hebben, moet je het volgende doen:
2) Klik op "toepassen"
3) Ga naar "Geavanceerd"
4) Klik op Adapter
Wat ook zo irri is, ie dat die drivers in een exe zitten. Als je met je hardware aan het kloten ben, en de display op staandaard grafische adapter zet, kan je met opnieuw starten weer TIGkeer klikken omdat windows de GF-driver files niet kan vinden....en je kan ze ook niet aangeven, die exe accepteert die niet he
Maar goed, ten eerste werkt jouw methode alleen onder W9X. Ten tweede is er een refreshrate fix, die zet alle refreshrates op alle resoluties optimaal (zo hoog mogelijk). Daarnaast heb ik nooit last van het installeren van de drivers in een EXE file. Gewoon dubbelklikken, een paar keer op OK drukken, rebooten en klaar ben je. Ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik hoef nooit de drivers files te zoeken. Ook met een ZIP file is het heel simpel, uitpakken en dan de INF file installeren...
Verwijderd
de laatste 2 officiele nvidia drivers laten me beeld @60Hz waazig worden (TFT) had en heb ik net met oudere drivers.
terug naar de topic: sommige spellen zoals bijvoorbeeld f1 2002 laten je van te voren instellen op welke reso+refresh je gaat gamen
terug naar de topic: sommige spellen zoals bijvoorbeeld f1 2002 laten je van te voren instellen op welke reso+refresh je gaat gamen
Verwijderd
Effe gerelateerd vraagje. Zo gauw een spel om een hogere Hz draait, wordt dit een grotere belasting voor je grafische kaart?
Nee......
Al het de refresh rate van de monitor is niet...
Als het refreshrate van een game op hoog gaat dan natuurlijk wel
Al het de refresh rate van de monitor is niet...
Als het refreshrate van een game op hoog gaat dan natuurlijk wel
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Mijn monitor gaat dus echt niet hoger dan 60Hz in 1280x1024 hoor.. en m'n videokaart is ook niet de schuldige, want dat is een Leadtek ti4400 en die moet wel iets hoger kunnen dan 60Hz hè..Op donderdag 20 juni 2002 07:27 schreef Madrox het volgende:
[..]
Denk eerder dat je videoaart de schuldige is.
Lijkt me dat die monitor wel wat meer kan hebben dan 60hz.
Vind trouwens die Geforce-instellingen voor je res maar knap lastig. Errug beperkt, was met mijn G400 wel anders...
Sorry als dit een flamebate lijkt, dat is niet mijn bedoeling. Draai hier notabene zelf een GeforceOp donderdag 20 juni 2002 10:12 schreef VinnieM het volgende:
[..]
Hmm, genoeg geflamed naar NVIDIA???
Maar goed, ten eerste werkt jouw methode alleen onder W9X.
>Dat zou kunnen ja.
Ten tweede is er een refreshrate fix, die zet alle refreshrates op alle resoluties optimaal (zo hoog mogelijk).
>Klopt, en da's dus TE hoog voor mijn monitor
Daarnaast heb ik nooit last van het installeren van de drivers in een EXE file. Gewoon dubbelklikken, een paar keer op OK drukken, rebooten en klaar ben je. Ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik hoef nooit de drivers files te zoeken. Ook met een ZIP file is het heel simpel, uitpakken en dan de INF file installeren...
>Inderdaad, het installeren is sim-pel. Daar klaag ik ook niet over. Maar als je met je IRQ's loopt te kuttten bijv., omdat je een conflict hebt en je haalt in veilige modus die GF weg, begint het gedonder...
Waar haal jij die zip-files? Daar heb ik wel oren naar
Alleen ben ik op de speed na totaal niet onder de indruk van het produkt. Maarja, ik ben jarenlang verwend geweest
Dat heeft de mijne dus WEL..Op woensdag 19 juni 2002 21:53 schreef blakez het volgende:
[..]
1024x768 = 85Hz
1152x864 = 75Hz
1280x1024 = 60Hz
Zo vreemd is dat idd niet, veel standaard 17" monitoren hebben die beperking; die zijn gemaakt om 1028-768 met voldoende refreshrate (>75Hz) te kunnen weergeven. 1280*1068 is toch meer iets voor een 19" monitor. Als een 17" dat nog met 85 Hz ofzo kan aansturen heb je een goeie monitor.Op donderdag 20 juni 2002 10:35 schreef blakez het volgende:
[..]
Mijn monitor gaat dus echt niet hoger dan 60Hz in 1280x1024 hoor.. en m'n videokaart is ook niet de schuldige, want dat is een Leadtek ti4400 en die moet wel iets hoger kunnen dan 60Hz hè..
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Kan je die .exe niet uitpakken met winrar dan?Op donderdag 20 juni 2002 07:39 schreef Madrox het volgende:
Wat ook zo irri is, ie dat die drivers in een exe zitten. Als je met je hardware aan het kloten ben, en de display op staandaard grafische adapter zet, kan je met opnieuw starten weer TIGkeer klikken omdat windows de GF-driver files niet kan vinden....en je kan ze ook niet aangeven, die exe accepteert die niet he
Je kan dan de map aangeven met de "GF diver files" zonder de exe te hoeven draaien.
Pagina: 1