Toon posts:

Computer doet het af en toe totaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd een probleem met mijn computer. Hij wil soms niet aan. Als ik op de powerknop druk dan gebeurt er helemaal niets (dus zelfs geen fans en leds).

Enige 'oplossing' die ik heb gevonden was stroom eraf, alle kabels loshalen en paar minuten later weer alles aansluiten.

De laatste tijd deed ik als workaround na het afsluiten meteen de voedingsschakelaar uit. Dit heeft een hele tijd goed gewerkt.

Nu deed de compu het vorige week weer een paar uur niet en heb ik meteen maar een nieuwe voeding besteld omdat ik het nu echt schijtziek van werd. 431 watt enermax is vervangen door een nieuwe 350 watt enermax.

Het probleem is er echter nog steeds :'(
Het lukt me vandaag zelfs helemaal niet om hem aan de praat te krijgen. Gisteren deed hij het nog gewoon (met nieuwe voeding btw).

Specs:

Abit KG7-RAID moederbord
gloednieuwe 350 watt Enermax voeding
1333 AMD
Noisecontrol Silverado
Lian Li kast
2x 256 MB Kingston DDR
DVD/Brander/Zip

Nu is dus de vraag hoe het komt dat dat kl*te ding het soms niet doet. En hoe los ik het op?

Alle hardware is goed volgens mij. Hoogstens het mobo kan wat mankeren al denk (hoop) ik van niet.

In andere soortgelijk topics kwam opbouw van statische elektriciteit en kortsluiting ter sprake.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

MIschien zit je powerknopje wel los :?

Verwijderd

Topicstarter
Powerknop zit goed aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles losgehaald en opnieuw aangesloten. Werkt nog steeds niet :'(

Mogenlijkheden:

- mobo dood
- proc dood (lijkt me onwaarschijnlijk)
- kortsluiting ergens (iemand een idee?)
- ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het klinkt als een probleem met je voeding, maar aangezien je die al vervangen hebt lijk het alsof je mobo's voeding-connector e.d. gaar zijn.

Ik neem aan dat je nog wel garantie hebt op je KG7, ga daar mee terug naar de winkel en laat hem nog evt. daar testen om zeker te weten of het wel aan je moederbord ligt.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 21:38 schreef ptaverne het volgende:
Ik heb al geruime tijd een probleem met mijn computer. Hij wil soms niet aan. Als ik op de powerknop druk dan gebeurt er helemaal niets (dus zelfs geen fans en leds).
...
Enige 'oplossing' die ik heb gevonden was stroom eraf
...
431 watt enermax is vervangen door een nieuwe 350 watt enermax.
...
Het probleem is er echter nog steeds :'(
...
Alle hardware is goed volgens mij. Hoogstens het mobo kan wat mankeren al denk (hoop) ik van niet.
Gecondoleerd, het is zeer zeker je MOBO:

Bij ATX is het namelijk zo dat je door indrukken van de powerknop je mobo de opdracht geeft de computer te starten door de voeding 'kort te sluiten'. (handmatig kun je dat ook doen, op http://www.dansdata.com staat wel ergens welke pinnetjes je met een paperclip moet verbinden om je voeding zonder PC op te starten.) Het is duidelijk dat jouw bordje dat niet lukt, onafhankelijk van welke voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit je bakkie wel op een geaard stopcontact? zou goed kunnen komen dat hij daardoor niet goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 15:43 schreef Terw_Dan het volgende:
zit je bakkie wel op een geaard stopcontact? zou goed kunnen komen dat hij daardoor niet goed werkt.
Er zitten hier idd geen geaarde stopcontacten.

Er staat hier nog een oude computer (pentiumpje II) naast en die heeft nooit problemen gehad en dat is ook een ATX.

Is er een workaround voor dat gebrek aan aarding? Ijzerdraadje tussen verwarming en mobo ofzo? Of moet de voeding geaard worden?

Anders help ik een nieuw mobo weer om zeep na een paar maanden.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een nieuw mobo in (weer een KG7-raid), maar alles is nog steeds zo dood als het maar kan.

Ik heb geprobeerd om met een schroevendraaier een power-on te doen voor het geval dat de powerswitch kapot zou zijn. Helpt dus ook niet.

Als de proc kapot is, dan zouden toch op zijn minst de fans moeten gaan draaien???
De proc ziet er namelijk niet kapot uit en ik heb geen zin op weer voor Jan Lul iets nieuws te kopen.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Als je erniet meer uitkomt is het misschien een idee om hem eens door een pc shop te laten nakijken.....het is wel geen echte tweakers oplossing, maar waarschijnlijk goedkoper dan allemaal nieuwe onderdelen kopen (vooral ook omdat die het eigenlijk nooit helemaal goed heeft gedaan)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hey ptaverne :)

Ik heb dat probleem ook, en idd. het scheelt als ik na het afsluiten de knop van de voeding achterop ook omgooi ;)

Mijn bak is een beetje gaar geworden nadat mijn vriendin ooit eens online een printer heeft aangesloten :( |:( (je moet ze ook alles uitleggen...)

Kreeg het ding niet meer aan! Maar opeens deed ie het weer. Ging een tijdje goed, weer eens een printer aangehangen, ging goed.
Op een gegeven moment weer die printer van mijn, ondertussen, ex-vriendin (hehe >:)) eraan gehangen.
Plof, weer dikke shit.
Heb ik mijn hele bak opnieuw in erlkaar gezet, werkte ie weer.

Ik dacht ook aan een gare voeding misschien, maar nu ik dit zo lees, heeft het echt wel te maken met het mobo dan.
Dat ding van mij heeft gewoon een opdonder gekregen van die printer aansluiten.

Ook eens een printer aangesloten ptaverne? :P

edit: ow.. zie nu dus dat je al een nieuw mobo hebt geprobeerd...
na ja, in ieder geval mijn verhaal kunnen doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles nog eens uit elkaar en uit de kast gehaald.

voeding + mobo + cpu + koeler = :)
voeding + mobo + cpu + koeler + 1x DDR = :)
voeding + mobo + cpu + koeler + 2x DDR = :(

reepje geheugen kapot dus

Alles weer in de kast gestouwd (zonder dat ene reepje of course) en aangezet. Niks! Aarghhh -cencored-.

Blijkt ook nog mijn netwerkkaartje kapot te zijn. Vervangen door een andere die ik nog had liggen, doet die het ook niet, -diepe zucht- morgen maar een nieuwe halen dan.
Pagina: 1