Weet er misschien iemand waar je een standaard voor een tft-scherm kan kopen? Mijn tft-scherm heeft er namelijk geen meer. iemand??
Dit wil je vast niet horen; maar hang hem aan de muur, en zorg dat je de draden niet ziet, dat is pas mooi!
Verwijderd
Sparepart bij fabrikant?
misschien wel duur. Maar anders koop je een stuk hout en daar zaag je wat aan en dan spuit je het de kleur van je TFT.
misschien wel duur. Maar anders koop je een stuk hout en daar zaag je wat aan en dan spuit je het de kleur van je TFT.
tja, dat is misschien een idee. Maar niet echt mooi. Sparepart is inderdaad nogal duur. Tis voor een Apple display. Is er geen bedrijf wat imitatie-standaards maakt?
Verwijderd
Ah.. voor een apple display. zo'n studio display? Die is doorzichtig? Dan kun je gewoon bij de doe-het-zelf-zaak een plexiglas plaat kopen. Deze kun je dan zagen en met iets warms(brander?) kun je het ook nog makkelijk buigen..
Met zo'n lijmbrander of zow kun je een stuk plexiglas zo buigen. Even een rond iets om hem recht te buigen en klaar is kees.
Raku
Thanx voor de reacties tot zover. Het is inderdaad zo'n studiodisplay 17" groen en doorzichtig. Kan je misschien iets duidelijker zijn over dat buigen en wat voor plexiglas enzo???
Als je op school ergens zit kun je het aan zo'n leraar vragen. Maar ik weet het niet precies meer. Had het namelijk in de 2e klas met techniek. We bogen het iig met een lijmverhitter of zow. Om hem mooi rond te buigen gebruikten we een rond voorwerp waar we het omheen draaiden. Dat is alles wat ik weet.Op woensdag 19 juni 2002 21:56 schreef WaaEeZ het volgende:
Thanx voor de reacties tot zover. Het is inderdaad zo'n studiodisplay 17" groen en doorzichtig. Kan je misschien iets duidelijker zijn over dat buigen en wat voor plexiglas enzo???
Raku
Je kan ook een mooi metalen standaard buigen uit een plaat.
Alleen de verstelbaarheid wordt moeilijker..
Bovendien kan hout heel mooi worden, met een goede constructie en netjes afgewerkt..
Alleen de verstelbaarheid wordt moeilijker..
Bovendien kan hout heel mooi worden, met een goede constructie en netjes afgewerkt..
Expanding the inexpandable
Verwijderd
In navolging van Cubix's post.
Hang em inderdaad aan de muur maar dan aan een speakersteun, dan kun je em tenminste nog stellen en verdraaien.
Hang em inderdaad aan de muur maar dan aan een speakersteun, dan kun je em tenminste nog stellen en verdraaien.
Verwijderd
Het maakt niet zoveel uit wat voor plexi glas als het maar niet te dun is.(dunner dan een halve cm). Ik weet niet hoe zwaar die is, maar ik denk toch dat als je eenmaal een monitor standaard hebt van plexiglas en je hebt een er iets aan gebogen/warm gemaakt, dan moet je aan de randen en eventueele schroef gaten een metalen versteviging aanbrengen. Anders zou het kunnen sheuren. En je zal eventueel de achterkant moeten verzwaren, maar dat hangt af van de constructie.
Hmm, ik denk toch dat hout mij beter ligt, aangezien ik daar ook alle gereedschappen voor heb. Heeft er iemand misschien voorbeelden van een gaaf standaard? Nu kan ik natuurlijk iets moois in elkaar knutselen...
BTW bedankt voor de reacties dusver!
BTW bedankt voor de reacties dusver!
jah.. dat heb ik op de mavo ook al s gedaan.. gewoon ff beetje opwarmen en buigen... voilaOp woensdag 19 juni 2002 21:58 schreef Eth3r3al het volgende:
[..]
Als je op school ergens zit kun je het aan zo'n leraar vragen. Maar ik weet het niet precies meer. Had het namelijk in de 2e klas met techniek. We bogen het iig met een lijmverhitter of zow. Om hem mooi rond te buigen gebruikten we een rond voorwerp waar we het omheen draaiden. Dat is alles wat ik weet.
Verwijderd
Ik wil graag ook een andere standaard. samsung maakt bijvoorbeeld standaarden met een hoge voet, nu zijn die TFT's volgens vesa norm, zou het mogelijk zijn om die voet apart te bestellen? Lg heeft ook dergelijke standaarden

persoonlijk vind ik deze mooier:

de grote vraag ; zijn deze apart te bestellen?

persoonlijk vind ik deze mooier:

de grote vraag ; zijn deze apart te bestellen?
Verwijderd
bij de mycom hebben ze wel een soort ding die je op buro kan klmmen of muur en dan lcd aan kan hangen en dan kan je lcd gewoon hangend beetje de richting veranden (iets van 200 euro volgens mij)
Ik heb die bij Mycom gezien, maar die zijn me een partij lelijk :'(:'(
Ik ben er nu zelf eentje in elkaar aan het knutselen. Als er iemand is waar ik het bij kan uploaden, dan kan je de pics ook nog zien
Verder: Ik heb er nog steeds een zonder standaard, dus ben nog heftig op zoek. Alle reacties zijn welkom!
Ik ben er nu zelf eentje in elkaar aan het knutselen. Als er iemand is waar ik het bij kan uploaden, dan kan je de pics ook nog zien
Verder: Ik heb er nog steeds een zonder standaard, dus ben nog heftig op zoek. Alle reacties zijn welkom!
Verwijderd
Je hebt ook van die armen die je als een soort burolamp aan je buro vastschroeft. Kun je hem alle kanten op bewegen. Die gaten achterop een TFT zijn daar standaard voor aanwezig.
Pagina: 1