[RH7.2]WATCHDOG NETDEV.. netwerk prob

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 13:42

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik krijg de afgelopen dagen ongelooflijk veel de volgende boodschap:
code:
1
Jun 20 02:57:23 butjesserver kernel: NETDEV WATCHDOG: eth1: transmit timed out

Ik krijg tijdens spelletjes voortdurend een afwisselende ping die telkens oploopt. Als ik bijvoorbeeld vnc draai dan "hangt" ie om de zoveel seconde. Ik begrijp dat het te maken heeft met de netwerk kaart. Het is een op een SMC-Ultra gebaseerde ISA kaart (tenminste dat staat op de chip)en ik draai op kernel 2.4.17. Ik heb de module geladen via /etc/modules.conf (eth1 alias smc-ultra) en lsmod laat onder andere het volgende zien:
code:
1
2
smc-ultra          5024   1 
8390              6144   0  [smc-ultra]

De processorbelasting is niet hoog.Is mijn netwerk kaart kaputo? En hoe zou ik dit kunnen testen zonder een andere netwerk kaart erin te gooien (niet voorradig namelijk, althans ik vermoed dat de kaart die er vroeger inzat kapot is vanwege allemaal lockups).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Net even via een client een file geupload naar de server via ftp en dat ging met een snelheid van 905 KBps (en er zijn meer gebruikers op dit netwerk dus als ik in mijn eentje iets zou doen is dit waarschijnlijk hoger). Het gaat hier over een 10mbit netwerk dus dit is redelijk te noemen dacht ik. De netwerk kaart is dus niet helemaal kapot...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Niemand hier ooit van gehoord? Kom op jongens!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Tis 24 uur later en nog geen reply dan die van mij :(