Toon posts:

Oracle op Linux ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt er op onze zaak een grote update voor de op Oracle gebaseerde applicaties.

Dat zou eventueel ook tot gevolg hebben dat een HPUX-server moet worden opgewaardeerd en dat is een ENORM dure aangelegenheid.

Nu wil ik als alternatief voorleggen om ORACLE databases eventueel op Linux te gaan draaien maar............kan ik mijn werkgever dezelfde stabiliteit en comptabiliteit garanderen als ze op Linux ipv HP-UX draaien??????.

Wie heeft dus ervaring met ORACLE op Linux

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:17
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij ondersteunt Oracle het zelf publiekelijk (check hun website eens!), dus het lijkt me niet dat het dan half-brak draait...denk je wel?

Neem bv. Oracle's frontpage. Op de 5e regel lees ik in de tweede grote kop al het woord 'Linux'.

Aangezien Oracle het zelf dus blijkbaar support en Redhat (ook geen heel klein bedrijf meer) geinstalleerde servers aflevert, zal het vast stabiel draaien.

Maar over relatieve gegevens of het nou op HP-UX niet net dat ENE kleine beetje stabieler is, daar kan ik je dus niet aan helpen....

Sowieso lijkt me dat iets wat je gewoon eerst uitgebreid gaat proberen voor het in productie gaat (uiteraard). Volgens mij is het inmiddels absoluut een optie om ten minste dat eens uit te proberen!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:50

JaQ

Allemaal leuk en aardig, maar in principe wordt 9i alleen nog ondersteund voor Suze (niet dat je het niet op een andere distro aan de gang krijgt...)

Verder moet je goed opletten dat het hardstikke leuk is dat je linux kan draaien, maar wil je als bedrijf afhankelijk zijn van een product waar je geen sla op af kan sluiten?

Lijkt mij niet!

Ik ben momenteel gedetacheerd bij een grote ISP, waar een aantal oracle install's op linux draaien (8.1.7 & 8.0.6 op debian). Het werkt wel, maar toch niet zoals op een Sun of een HP. Je merkt dat er meer "onverklaarbare" problemen optreden. (en die zijn duur, als dat betekend dat je onbereikbaar bent).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:37
Op dit moment ben ik DBA voor zo'n 33 databases op 5 Linux Redhat 7.2 servers en 2 HP-UX 10.20 servers. De Oracle versie op de linux servers is 8.1.7, op HP-UX de versies 7.2.3, 7.3.4 en 8.0.5 Dit alles beheer ik via een Linux Redhat 7.2 / Oracle 9i management server.

Tot nu toe draait alles prima, de install van Oracle op Linux vereist wat aandacht (glibc en jdk versies), maar het draait even vlekkeloos als de hp-ux machines. Verder kun je duidelijk merken dat Oracle sterk de combi met Linux aan het promoten is. Ook de support via Metalink op de combi is uitstekend.

Mocht je verder nog zaken willen bespreken, mail me dan even. :)

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943