Toon posts:

Raid performance onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows XP proffesional op mijn pc geinstalleerd.
Nu merk ik dat de raid performance zeer belabberd is, want ik haal maar net 30000 punten!!!!
Mijn oude OS was Win2k, en daaronder haalde ik rond de 40000.
Nou is mij opgevallen dat de driver voor de highpoint 372 op mijn abit kx7 333R, ook niet ondertekend wordt door XP.

Wie heeft er tips op de performance omhoog te krijgen? ik heb alles als volgt geinstalleerd:

1 array aangemaakt (striping) 2x IBM GXP120 40GB
beiden op eigen kabel.

2 Tijden de XP installatie met F6 de driver voor raid controller geinstalleerd.

3 Na de installatie als eerste de via 4in1 (4.38 final)

4 Toen de drivers van mijn videokaart, en andere kaarten.

Heb express nog geen patches geinstallerd, omdat ik niet precies weet welke.

Wie heeft er tips?

Verwijderd

Kijk is ;) Ik ga hem morgen installeren op een nieuwe mamaplank, zou je eventjes hier willen laten weten of deze patch nut heeft in snelheid :)

http://www.viaarena.com/?PageID=66#raid

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff rebooten, en dan laat ik het direct weten!!

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 20:52 schreef AMD_Certified het volgende:
Ik ga nu ff rebooten, en dan laat ik het direct weten!!
Dat rebooten duurt wel lang :P

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ja sorry raak er een beetje gefrustreerd van, het hoogste wat ik tot nu toe gezien heb onder sisoft, is iets meer dan 34000 punten!!
Dit was zonder ook maar 1 patch te installeren, als ik die raid performance patch installeer gaat mijn score juist omlaag.
Toen heb ik nog de 19b latency patch gebruikt, en die maakt het helemaal beroerd!!
Wat moet ik nu? want dit moet veeeeel sneller kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Haal nu weer bijna 40000 punten, dit is nadat ik alle drivers gedeinstaleerd heb, en toen weer de standaard driver van de abit cd heb geinstalleerd.
Laat het denk ik maar zo, want naar mijn weten is toch een aardige score of niet?
Ik ben er in ieder geval tevreden mee, want als je weer gaat kloten, zal je zien dat het alleen maar weer slechter wordt!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net al bijna 42000 punten gehaald!!!!
Ik ben tevreden zo, loopt weer als een trein!!!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 20 juni 2002 18:06 schreef AMD_Certified het volgende:
Heb net al bijna 42000 punten gehaald!!!!
Ik ben tevreden zo, loopt weer als een trein!!!
even voor de duidelijkheid, heb je het over Winbench punten?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 18:11 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

even voor de duidelijkheid, heb je het over Winbench punten?
Ik denk dat dat de sisoft sandra scores zijn

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Yep, zijn allemaal sisoft scores.

Verwijderd

Nou ik heb ook problemen hoor. Ik heb exact dezelfde HD's als jij hebt, dus 2x 40GB GXP120. Beide staan als master op hun eigen channel, de blocksize staat op 16, en ik gebruik striping dus heb 1 partitie van 80GB genaamd c:\ .

Onder Sisoft haal ik max. 32000 puntjes, en de via4in1, via raid patch, ide latency patch hebben allemaal geen invloed. Windows update gedaan met alles wat te downloaden viel, hielp ook niet. Het moederbord heeft van mij de huidigste Bios update gekregen.

Dit alles op een zeer schoon systeem wat ik gisteravond in elkaar heb gezet, bestaande uit

Epox EP-8K3A+
512MB-333 Samsung 2700
2x 40GB IBM GXP120

Alles is op rounded cable van ATA100 aangesloten, en in de bios heb ik alleen nog "Load Optimized Settings" gedaan maar dan nog.

Ik lees dat er diverse lui hier al dik over de 40000 puntjes heen gaan :? ATTO gaf bij mij een max. snelheid van 58Mb/sec terug, behoorlijk bagger dus.

Iemand nog tips? Volgens mij heb ik alles al zowat gehad nl.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik zou niet al te veel op Sandra vertrouwen. De diskbenchmark is best wel brak eigenlijk. Ik haalde met mijn 2x 80GB Maxtors 740DX ongeveer 33000, terwijl ik met mijn 2x 30GB IBM's van 2 jaar oud ongeveer 45000 haal. In de "real world" zijn de Maxtors toch echt sneller. Beide machine zijn Intel-based. Probeer eens een HDTach bench.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:12 schreef Tachyon het volgende:
Ik zou niet al te veel op Sandra vertrouwen. De diskbenchmark is best wel brak eigenlijk. Ik haalde met mijn 2x 80GB Maxtors 740DX ongeveer 33000, terwijl ik met mijn 2x 30GB IBM's van 2 jaar oud ongeveer 45000 haal. In de "real world" zijn de Maxtors toch echt sneller. Beide machine zijn Intel-based. Probeer eens een HDTach bench.
Op de een of andere manier wilde HDtach niet :) Hij begon te zeuren over registered etc. :)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Op vrijdag 21 juni 2002 11:20 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Op de een of andere manier wilde HDtach niet :) Hij begon te zeuren over registered etc. :)
[topic=264769/1/50] :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:21 schreef Tachyon het volgende:

[..]

[topic=264769/1/50] :)
Lol er staat gewoon een serial daar :P :D

Maar wat zou een aanvaardbare rate moeten zijn voor mijn schijven? Rond de 85Mb ? Of is dat weer TE.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Mijn Maxtors halen 65 MB/s max en iets van 35 MB/s gemiddeld.

Verwijderd

Ik heb ook problemen :(.

Sisoft geeft maar 21000 punten? :'( Ik heb een raid 0 opstelling met 2x 120GXP IBM drives 80gb.

Dit na een schone win instalatie. Ik heb aleen maar mijn ISDN kaart handmatig moeten instaleren de rest is vanzelf gegaan.

Graag wat hulp?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bij mij erg heeft geholpen in performance, is alle patches deinstalleren als je die geinstalleerd hebt, en dan de driver van de moederbord cd installeren.
ik had dezelfde driver eerst handmatig geinstallerd, maar dat gaf veel minder performance.
Geen idee waarom, maar ik ging van ongeveer 30000 naar +- 40000 dus een aardige boost!!

Verwijderd

Zojuist is me door een topic in Opslagmedia en ... bekend geworden dat ik dus een "verbeterde" versie van de IBM schijf heb. Minder performance tegen een hogere betrouwbaarheid. :)

Verwijderd

Ik heb ook de verbeterde hdisk. (wat niet te merken is:()

Nu weer ontopic:

Heb via drivers maar proberen te instaleren + de raid patch van via.. ben maar 1000 punten omhoog gegaan.

Hdisks zitten beide op eigen kanaal. Schone winxp instalatie.. Beide in coolermaster coolbays.

Heb hdtach gebenched.. weet niet of het goed is hier kun je alle screenies/foto's vinden.

Graag wat hulp.. ben nu beetje depri.. alles is splinter nieuw en toch is mijn dure raid 0 langzamer dan 1 ata33 7200 disk :(

Ik heb ook nog is usb 2.0 disabled omdat dat extra ide performance geeft (dit hebben mensen van asus bevestigd)

Verwijderd

Topicstarter
Je moet die patch zooi deinstalleren, en dan opnieuw je drivers van je raid controller installeren.
Zou eerst ook ff je schijven op cable select zetten, dit schijnt ook te helpen.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:15 schreef AMD_Certified het volgende:
Je moet die patch zooi deinstalleren, en dan opnieuw je drivers van je raid controller installeren.
Zou eerst ook ff je schijven op cable select zetten, dit schijnt ook te helpen.
Wat versta jij onder patchzooi? Ik heb net aleen via 4-1 en via raid patch.. score is 1000 punten omhoog mee gegaan.

Moeten die er af?

Ga nu rebooten heb raid/ide driver van asus site er opnieuw opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet alleen de nieuwste 4 in 1 gebruiken (4.38).
En dan de drivers opnieuw installeren!!

Verwijderd

Gedaan.. nog steeds een score van 21000+

Drives zijn beide op aparte kanaal, cable select..

:(?

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 14:30 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Gedaan.. nog steeds een score van 21000+

Drives zijn beide op aparte kanaal, cable select..

:(?
Waarom niet gewoon op master?

Gezocht!
Router

Verwijderd

Staan ze op, cable select doe ik toch maar even niet proberen want strax is me raid setup kaduk en al mijn files weg.

Mischien ligt het hier aan.. als ik boot zie ik staan bij me cdrom(plextor 24x) udma2? Op primary master staat hij in bios. En in windows ziet ie hem gewoon als standaard cdrom en niet als een schrijver?

Cd's branden doet hij wel perfect? Ik ga hem er even uit halen (voeding) Dan ff nogmaals benchen kijken of het affect heeft

Verwijderd

Topicstarter
Je raid array is echt niet kaduuk als je hem op cable select zet hoor!!
Heb het zelf al zo vaak gewisseld, en het werkt nog steeds.
En bij mij had het echt performance verschil.

Verwijderd

Ik heb nu aleen mijn raid array er aan hangen 2x primary beide op eigen kabel. Nieuwste via drivers en fastrak drivers van asus.

Zit nog steeds op 21000 punten :(?

Benchmark screenies/system info

Graag wat hulp.. :'(

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:44 schreef AMD_Certified het volgende:
Je raid array is echt niet kaduuk als je hem op cable select zet hoor!!
Heb het zelf al zo vaak gewisseld, en het werkt nog steeds.
En bij mij had het echt performance verschil.
offtopic : wat is die avatar van jou freaky man :P

Zal mischien wat performance verschil opleveren, maar geen 20000 punten iederegeval bovendien had ik in win2000 prima scores! Dus het is toch winxp.. :(

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:46 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik heb nu aleen mijn raid array er aan hangen 2x primary beide op eigen kabel. Nieuwste via drivers en fastrak drivers van asus.

Zit nog steeds op 21000 punten :(?

Benchmark screenies/system info

Graag wat hulp.. :'(
Jou performance is anders prima hoor. Het is Sisoft die as usual weer eens de fout ingaat.

Als ik dit zo bekijk
Afbeeldingslocatie: http://www.elite-team.nl/~hippie/pcstats/hdtach.jpg

Dan mag je met deze snelheden lekker in je vuistjes knijpen hoor :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:49 schreef Gordijnstok het volgende:

Dan mag je met deze snelheden lekker in je vuistjes knijpen hoor :)
Ik voel me al weer een stuk beter als ik die zin lees :)

Maar omdat ik pas 7 jaar in nederland woon (heb 9 jaar in amerika gewoont :)) Ken ik ut spreekwoord niet.. snap dat het positief is maar is het ook echt snel? Dus goed voor een IBM 120GXP raid 0 setup?

Maar hoe weet ik nou of dat programma niet fout zit? Zijn er nog meer programma's waar ik me hdisks/raid kan benchen?

Ik ken hdtach helemaal niet.. waarom springt ie soms zo omlaag? Zo'n dal in de grafiek zeg maar.. is dat normaal?

Iemand anders met hdtach screenies/results? Fijn om te vergelijken... Amd certified jij hebt ook IBM schijven in raid zou jij ff hd tach willen runnen? Dan weet ik ongeveer of ik goed zit.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 09:41

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn die laatste resultaten nou met of zonder Raid :P
En wat voor processor is dat dat ie 5% belast wordt?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Kunnen jullie ook vermelden wat voor stripesize jullie hebben en ntfs of fat32

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:57 schreef gve het volgende:
Kunnen jullie ook vermelden wat voor stripesize jullie hebben en ntfs of fat32
nfts, 1 partitie van 40 gig en 1 van 120gig daarnaast nog een ibm ide 40GB. Alemaal nfts (winxp setup gepartioneerd)
Op vrijdag 21 juni 2002 14:56 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Zijn die laatste resultaten nou met of zonder Raid :P
En wat voor processor is dat dat ie 5% belast wordt?
Zie specs.. hier onder

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met avatar?

Ik zal vanavond als ik thuis ben van mijn werk ff hd tach gebruiken(waar is ie te vinden by the way?).
En dan zal ik de scores ff posten ok?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:59 schreef AMD_Certified het volgende:
Wat bedoel je met avatar?
avatar = dat plaatje naast je naam :)

www.tcdlabs.com <- hier kan je um downloaden

Verwijderd

Topicstarter
OFF TOPIC: Aha, ik ken hem alleen van "third eye" van TOOL, hij is gewoon erg cool!!!

Maar nu weer back to topic, waar is die hd tach te downen?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik let niet op.

bedankt voor de link!!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:54 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Maar omdat ik pas 7 jaar in nederland woon (heb 9 jaar in amerika gewoont :)) Ken ik ut spreekwoord niet.. snap dat het positief is maar is het ook echt snel? Dus goed voor een IBM 120GXP raid 0 setup?
Als ik HDTach zo bekijk heb je gemiddeld een snelheid van 47Mb/sec en een Max. van 74Mb/sec dat is niet slecht :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:12 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Als ik HDTach zo bekijk heb je gemiddeld een snelheid van 47Mb/sec en een Max. van 74Mb/sec dat is niet slecht :)
Maar ook niet goed? Deze disks zijn samen met de 8mb wd disks de snelste raid disks.. dus ik moet toch echt hoge scores hiermee kunnen halen.

Verwijderd

*schop*

Iemand hier met hdtach resulaten met raid disks? Ik ben er nog steeds niet zeker van dat me raid optimaal loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 maxtor d740X schijven van mijn werk meegenomen, en ik haal de volgende scores in hd tach:

Maximum read: 85724,0 kbs

Minimum read: 25520,0 kbs

Average read: 51223,6 kbs

Is dit een beetje normaal, of kan ik beter weer naar mijn IBM schijven overstappen?

Verwijderd

Ik heb even HDTach uitgevoerd, met een positief en een negatief punt :)

Positief:
In RAID0 haal ik een Max. van 79MB/sec en een Gem. van 66MB/sec met de beide schijven.

Negatief (denk ik):
De CPU Utilization schommelt tussen de 35% en 40% en in andere topics lees ik 0% op Duron950 tot ongeveer 10%. Oftewel bij schijftoegang heb ik nog maar 60% CPU over :{ :?

Waar kan dat aan liggen? En nog beter hoe los ik het op :?

Specs:
Epox 8k3a+
AthlonXp2100
512MB 333 Samsung pc2700
2x IBM GXP120 40GB in RAID0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat probllem ook, en ik wil het ook oplossen, want ik heb een xp 1800+ @ 2000+ en ik heb eencpu belasting van 40%!!!

Verwijderd

Weet niet of je een USB 2.0 controller on-board hebt?
Heb het namelijk zelf ook en na het uischakelen hiervan ging m'n score van 25000 naar 37500.
Heb een raid 0 opstelling met 2 Maxtor d740x schijven op een ata133 controller.:'(
Dus ik moet er ook nog meer uit kunnen halen, maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Kijk dat bedoel ik nou :( Jullie scores zijn veel hoger als die van mij :'(.

Iemand een idee hoe ik me raid nou optimaal kan laten lopen op dit board? Volgens mij klopt sisoft sandra wel.. 21000 punten :(. Echt triest..

Helup :(

Nogmaals :

A7V333 RAID/AUDIO
XP 2000+ @ 1875mhz
512MB PC2700 Dane Elec

Schone winxp instalatie+via 4-1 4.38 + Fastrak 133 drivers van asus.com

Beide disks hangen op 1 kanaal (1 kabel dus) en staan beide op primary.

Verwijderd

Kerel, laat Sisoft links liggen. Je haalt 74MB, en ik haal 79MB :)

Dit is echt een puike score hoor :) Bovendien worden deze transfer rates alleen bij grote bestanden gehaald, en is eigenlijk de test gewoon nep :)

Enige wat mij nu even boeit is of die CPU utilization van toepassing is op dagelijks gebruik, of alleen onder HDTach. :)

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 21:56
Hier zijn mijn gegevens:
Windows XP-prof
Tyan Tiger S2466N-4M
2x AMP Athlon MP 2000+
512Mbyte DDR2100 ECC/Reg CL2
Adaptec 39160 (in 64bit 66Mhz PCI slot)
2x Fujistu MAM3367MP Ultra160 (WinXP software raid Striping)

SiSoft Sandra 2002.1.8.59
Drive Index 71507
Buffered Read 94 MB/s
Sequential Read 109 MB/s
Random Read 13 MB/s
Buffered Write 16 MB/s
Sequential Write 96 MB/s
Random Write 24 MB/s
Average Access Time 4 ms (estimated)

HDTach 2.61
Random acces time 5,9 ms
Read speed
maximum 58059,0kps
minimum 22105.0kps
average 52076.8kps
CPU utilization: 4.2%

Het kost een paar centen... maar dan heb je ook wat >:)

Mvg,

SpaceDok

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-04 21:30
Op vrijdag 21 juni 2002 19:22 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb even HDTach uitgevoerd, met een positief en een negatief punt :)

Positief:
In RAID0 haal ik een Max. van 79MB/sec en een Gem. van 66MB/sec met de beide schijven.

Negatief (denk ik):
De CPU Utilization schommelt tussen de 35% en 40% en in andere topics lees ik 0% op Duron950 tot ongeveer 10%. Oftewel bij schijftoegang heb ik nog maar 60% CPU over :{ :?

Waar kan dat aan liggen? En nog beter hoe los ik het op :?

Specs:
Epox 8k3a+
AthlonXp2100
512MB 333 Samsung pc2700
2x IBM GXP120 40GB in RAID0
Vast een overbodige opmerking, maar goed wie weet. Check even of je dma instellingen op je schijf goed staan. Als ze in pio mode staan, kan je dit soort dingen zeker verwachten.

Facebook :: Twitter :: PSN

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 21 juni 2002 14:31 schreef The Dolf het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon op master?
In de FAQ van viatech staat dat je de schijven beter op cable select kunt zetten.

Ik heb 2 weken geleden een partitie gemaakt--> r0, bs16, 2x 40Gb maxtor dx740, rounded cables beide op eigen kanaal op raid controler.

HPT 372 U133.

Ga vanmiddag mijn performance onder XP testen en ik post die hier dan zodat we nog es kunnen vergelijken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ik herken een wel dat je onder Windows XP een nogal schommelden RAID performance hebt. Ik gebruik de onboard RAID controller van mijn MSI KT3 333 ARU bordje, in combinatie met 2x IBM 60 GXP 40 Gig in RAID 0.
Mijn slechtste Sisoft score was iets van 28000, het hoogste was iets van 44000, dit laatste met FAT32, NTFS nooit hoger dan 42000 gehad. Omdat ik de onboard RAID gebruik kan ik dus geen block size aanpassen, die is nu dus ook 64 kb, liever had ik 8 of 16 kb gehad.
Met HDtach heb ik ook het zaagtand effect en ook van die extreme spikes tot enkele mb's per seconde.
Ik denk dat al deze effecten komen door Windows XP pro en misschien in mindere mate door de blocksize van 64 kb. De spikes zullen wel een IBM trekje zijn.
Al met al zoek ik dus nog steeds een gehackte RAID bois voor mijn mobo... maar daar is de chipset+raid combi misschiente nieuw voor.

Verwijderd

nou jullie het toch over raid hebben, ik krijg (op een KG7-Raid, dus een HPT370) het niet voor elkaar om m'n 2 fujitsu schijfjes (20GB silent drives) te formatteren met een opstartdiskette, want hij herkent ze domweg niet! ook niet als ik ze los koppel! :'(
nou is het me wel een eerder gelukt, maar hij geeft nu geen duimbreed toe, telkens als ik Fdisk probeer te starten zegt ie dat ie ze of niet vinden kan, of niet kan lezen! nou is er met de schijfjes zelf niks mis en met de controller ook niet, die hebben het altijd gedaan, maar hij wil niet meer! :'( HEEEEEEEELP!

Verwijderd

Pak ff een andere programma xfdisk of zo kijken of die het wel ziet, of pm onder dos.

Verwijderd

heb geen pm... :'(

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 11:20 schreef riotrick het volgende:
Vast een overbodige opmerking, maar goed wie weet. Check even of je dma instellingen op je schijf goed staan. Als ze in pio mode staan, kan je dit soort dingen zeker verwachten.
Voor de IDE devices heb ik DMA aanstaan :) Maar de RAID controller wordt gepakt als een SCSI Device en heeft geen opties voor DMA onder hardware beheer :)

Desondanks zie ik wel tijdens het booten dat de schijven onder ATA133 worden geplaatst :) Overigens lijken me de scores die ik haal niet mogelijk zonder DMA :)

Alleen die CPU usage kan ik niet thuisbrengen :)

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Zoals belooft ook mijn test met sisoft....teleurstellend!!

21901...best wel weinig.

Hd Tach

Random access time 12.9Ms
Max read speed 52867
Min read speed 8760
Average speed 33418

Cpu utilization 9.6% @AMD2000+

Traag dus!

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:10 schreef Mister16v het volgende:
Ik herken een wel dat je onder Windows XP een nogal schommelden RAID performance hebt. Ik gebruik de onboard RAID controller van mijn MSI KT3 333 ARU bordje, in combinatie met 2x IBM 60 GXP 40 Gig in RAID 0.
Mijn slechtste Sisoft score was iets van 28000, het hoogste was iets van 44000, dit laatste met FAT32, NTFS nooit hoger dan 42000 gehad. Omdat ik de onboard RAID gebruik kan ik dus geen block size aanpassen, die is nu dus ook 64 kb, liever had ik 8 of 16 kb gehad.
Met HDtach heb ik ook het zaagtand effect en ook van die extreme spikes tot enkele mb's per seconde.
Ik denk dat al deze effecten komen door Windows XP pro en misschien in mindere mate door de blocksize van 64 kb. De spikes zullen wel een IBM trekje zijn.
Al met al zoek ik dus nog steeds een gehackte RAID bois voor mijn mobo... maar daar is de chipset+raid combi misschiente nieuw voor.

http://kunibert.50megs.com/favorite_links.html
Hier de link naar de biosupdate met full riad voor de msi kt3 ultra en msi kt3ultra aru heb hem zelf getest en het werkt

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 01:26 schreef rene43 het volgende:

[..]

Hier de link naar de biosupdate met full riad voor de msi kt3 ultra en msi kt3ultra aru heb hem zelf getest en het werkt

Je hebt dus geprobeert of deze gehackte bios werkte, kun je wat resultaten geven, ik ben hier zeer benieuwd naar. Ik heb ongeveer dezelfde specs's als jij en als het de moeite loont dan wil ik het ook graag doen.

Verwijderd

beetje trage scores allemaal zie ik... ik heb zelf 2x 30gb ibm in raid en zit met gemak aan de 44.000 punten onder sisoft...

tip: zoek de nieuwste driver voor je controller en de zelfde driver versie erbij!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 01:26 schreef rene43 het volgende:

[..]

Toevallig ook nog een linkje voor de MSI K7T Turbo?

Gezocht!
Router

• riotrick
Als ik zo die hdtach raid scores bekijk, valt me op dat de snelheidwinst van de raidcontrollers niet eens zo extreem groot is. Om te vergelijken hier een pic van mijn hdtach score. Dit is dus 1 harddisk en géén raid. Een Seagate Barracuda ATA III 7200rpm op de standaard controller op een abit-kg7 mamaplank. Athlon XP 1500+ CPU.

Afbeeldingslocatie: http://www.u-skateparade.nl/tmp/hdtach.jpg

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Op zondag 23 juni 2002 14:52 schreef riotrick het volgende:
Als ik zo die hdtach raid scores bekijk, valt me op dat de snelheidwinst van de raidcontrollers niet eens zo extreem groot is. Om te vergelijken hier een pic van mijn hdtach score. Dit is dus 1 harddisk en géén raid. Een Seagate Barracuda ATA III 7200rpm op de standaard controller op een abit-kg7 mamaplank. Athlon XP 1500+ CPU.

[afbeelding]
Door AMD_Certified - vrijdag 21 juni 2002 18:28

Ik heb net 2 maxtor d740X schijven van mijn werk meegenomen, en ik haal de volgende scores in hd tach:

Maximum read: 85724,0 kbs

Minimum read: 25520,0 kbs

Average read: 51223,6 kbs

Is dit een beetje normaal, of kan ik beter weer naar mijn IBM schijven overstappen?
Dat vind ik toch een behoorlijk verschil! ;)

Je haalt trouwens een behoorlijk lage burst-rate van 60.8. Of is je controller een ATA66? Dan is het wel goed.

• riotrick
Op zondag 23 juni 2002 15:12 schreef Tachyon het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik toch een behoorlijk verschil! ;)
Ik heb ook een hoop lagere scores langs zien komen. Waarbij eigenlijk alleen de maximale snelheid verschilt. De average rate verschilt daar niet zo erg.
Je haalt trouwens een behoorlijk lage burst-rate van 60.8. Of is je controller een ATA66? Dan is het wel goed.
Is een ATA100 controller en schijf. Nog ideetjes om dit omhoog te krijgen?

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Op zondag 23 juni 2002 15:15 schreef riotrick het volgende:

Is een ATA100 controller en schijf. Nog ideetjes om dit omhoog te krijgen?
VIA Latency-patch al geinstalleerd?

• riotrick
Op zondag 23 juni 2002 17:31 schreef Tachyon het volgende:

[..]

VIA Latency-patch al geinstalleerd?
Net gedaan. Heeft geen effect.

Verwijderd

hier mijn hd tach resultaten met de gehackte bios voor msi kt3 ulta aru met volledige ondersteuning voor riad dus ook het aanpassen van stripeblocksize

Random accestime 14 ms
Read burst speed 78 Mbs
Max read 76000
minimum 10000
average 51500
Cpu utilization 9.6% @amd 800mhz

hoop dat je er iets aan hebt mister16v en misschien ook nog andere met dit bord ik hoop snel jullie resultaten te lezen in een apart topic
[resultaat]Full raid msi kt3 ultra aru

Verwijderd

ja dat zo ik ook zo gedaan hebben

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toen vanmorgen mijn highpoint bios mijn raid array nog niet had verpest haalde ik zo'n 53000 punten met 2x 60gb IBM 120gxp schijven.

Verwijderd

da's mijn draadje.. met de benodigde benchmarks...
en 't is nog steeds bagger!

[topic=533948/1/25]
Pagina: 1