[FlashMX]Letters verspringen

Pagina: 1
Acties:

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ok het volgende probleem kan ik niet oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/roderik/pics/flashnormaal.jpg

wordt dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/roderik/pics/flashvaag.jpg

nou ik dus zoeken op het internet en staat er overal dat je het font moet embedden, nou ok, ik doe dat.
ik klik op character in properties en kies de optie All Characters....werkt niet :{
Ik heb de letters geselecteerd en die optie gekozen werkt niet en als ik alleen het tekstfield selecteerd en de optie kies werkt het ook niet. ben ik nou achterlijk of wil het gewoon niet werken met Comic Sans Ms

Verwijderd

een tabel op die manier uitspacieren wil alleen met een monospaced lettertype. Het ligt dus niet aan de comic-sans, alhoewel een 'ik f*ck de layout zowiezo op' mechanisme in dat lettertype best wel goed uit zou kunnen komen :) sterker nog... nou ja laat maar...

je kunt in flash MX wel tabs definieren: heb geen idee hoe, maar als je weet dat het bestaat is zoeken altijd wat makkelijker ;)

edit:
die dingen zijn de textFormat.tabStops, hier is een voorbeeldje:
[code]tf = new TextFormat();
tf.tabStops = [100, 200];
myText.setNewTextFormat(tf);
myText.text = "Testing\tThis." + newline;
myText.text += "Check it\tOut." + newline;[/code]

Verwijderd

Volgens mij verspringen de letters binnen Movie Clips af en toe 0.5 pixels :r Stond bij de pixelfonts van Miniml geloof ik :P

• Rody
ja met arial wordt het "beter" getoond maar ook niet helemaal...

ik ga ff verder zoeken en ik snap niet zo veel van dat stukje actionscipt wat er staat :+

ah vreemd, de tekst wordt goed uitgelijnd als ik maar in het tekstvak overal dezelfde grote letters gebruik

Verwijderd

We zullen d'r maar niet over beginnen, waaròm je zoiets in Flash doet ;)...

Je zou ook gebruik kunnen maken van een los textfield voor iedere aparte kolom?

• Rody
een klant klikt op een button.
dan krijgt hij tekst te zien in een appart vlak. de site is namelijk onderverdeeld in vlakken.
het is een hele lap tekst, dus dat past nooit in het vlak, dus daarom heb ik een scrollbar nodig, dus een dynamic textfield.
In die tekst wil staan ook tabellen, overzichten en opsommingen. dan moet allemaal bij elkaar worden getoond.
Het enigste probleem is; dat het gewoon niet goed wordt weergegegeven. In de fla heb ik nog genoeg ruimte over aan de rechter kant en als ik hem bekijk in de browser of flashplayer dan staat de helft er niet op.....

Wat ik ook instel, het past gewoon niet, terwijl het wel in de fla past.... emmbedded fonts alle opties gehad, soorten lettertypen. helpt allemaal niks

Verwijderd

Je moet Dynamic text vervangen door het standaard. De gewone tekst dus. Want ik heb bij mij 3 verschillende opties voor tekst. Maar dit heeft mijn FlashMX overigens nog nooit gedaan! Gebruik eens Arial als lettertype! }:O

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 10:03
Op donderdag 20 juni 2002 09:02 schreef a3vantilburg het volgende:
Je moet Dynamic text vervangen door het standaard. De gewone tekst dus. Want ik heb bij mij 3 verschillende opties voor tekst. Maar dit heeft mijn FlashMX overigens nog nooit gedaan! Gebruik eens Arial als lettertype! }:O
Lees dan ff hierboven :), maar die Dynamic text is bij sommige zaakjes nou net handig.

|>

• Rody
Nou ik heb gedeeltelijk de oorzaak van het probleem.
ik had boven de tekst in hetzelfde tekstvak een kop staan in bold. Flash MX flipt blijkbaar als je een kop in bold hebt staan en de rest niet van de tekst niet bold is....

nu nog ff kijken of hiervoor een oplossing is :+

P.S en tekst als italic pakt ie helemaal niet :{
Pagina: 1