Toon posts:

Horizontale Scrollbar Moet Weg!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lees aub eerst eventjes voordat je het sluit.

Ik ben bezig met een site en ben er achter gekomen dat deze ook werkt met 800*600 alleen dat er een heel klein scrollbarretje onderaan komt (je kunt nog gewoon alles lezen er zit alleen nog wat space naast of zo).

Ik heb de search gebruikt maar in die gevallen gaat het allemaal over te grote tabellen en cellen, dat is juist het probleem, dat kan ik niet echt veranderen op mijn page (door de groote van de banner). Hebben jullie misschien een scrilt die ALLEEN de horizontale scrollbar uitzet, dus niet iets als <body scroll="no">

Of dit een gewoon HTML scrippie of wat dan ook is, maakt niet uit.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nope, not possible tenzij je DHTML gaat gebruiken.

Je kunt ofkors ook de scrollbars met css helemaal wit maken/disablen en dan met JS er een nieuwe scrollbar op de pagina fixen?

Dit lijkt erg op een script request en aan je verhaal te horen is er al een topic van je gesloten... so you'd better be lucky ;)

Let er wel op: een resolutie van 800x600 betekent NIET een site van 800x600! Er zitten altijd nog randen aan van de browser enzo... :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, I know zoiets dacht ik al. En nee, er is nog geen topic hierover gesloten maar toen ik even door het archief van die "scrollbar topics" scrollde zag ik dat er veel waren gesloten zonder dat er eigenlijk antwoord werd gegeven, vandaar.

Ik weet dat er altijd nog wat randen en zo omheen zitten maar ja het design is gewoon 10 pixels te groot :(

En btw, er zijn voortaan toch wel meer users die 1024*768 gebruiken dan 800*600 of niet?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

als het jouw design is dan hak je er toch 10px vanaf!
makkelijk zat!

ik zou echt rekening blijven houden met 800x600 hoor... denk aan mensen die in internetcafé's nog op die reso werken... of die na hun install van Windows gewoon nooit een reso hoger zijn gegaan... :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je zou in je onload een functie kunnen zetten die de pagina opnieuw opent zonder scrollbars, en verplaatst en resized naar de grootte die het vorige window had, en vervolgens het hoofdwindow sluiten.

Maar da's een schrale workaround. Als je geen scrollbars wilt, moet je een site bouwen die geen scrollbars nodig heeft ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 19 juni 2002 20:29 schreef drm het volgende:
Je zou in je onload een functie kunnen zetten die de pagina opnieuw opent zonder scrollbars, en verplaatst en resized naar de grootte die het vorige window had, en vervolgens het hoofdwindow sluiten.

Maar da's een schrale workaround. Als je geen scrollbars wilt, moet je een site bouwen die geen scrollbars nodig heeft ;)
ja maar aan zijn verhaal te lezen moet hij juist verticale scrollbars wél hebben.. :)

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dark Blue:
ja maar aan zijn verhaal te lezen moet hij juist verticale scrollbars wél hebben.. :)
In dat geval heeft hij dikke vette pech :* ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Hoop voor je dat dit is wat je zoekt:
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
body {
    overflow-x: hidden;
}
</style>

of
code:
1
<body style="overflow-x: hidden;">

Verwijderd

Bedoel je dit?
code:
1
2
3
<style type="text/css">
BODY{ overflow-x:hidden; }
</style>

Overflow-y is logischerwijs de verticale scrollbar ;)

Edit: Robert was me voor...

Verwijderd

Als je geen horizontale scrollbar wilt, moet je gewoon zorgen dat de inhoud niet te breed is.
En anders moet je inderdaad naar overflow: hidden; toe.
En dat werkt bij een window praktisch hetzelfde als bij een div of een tabelcel. Met die topics over tabellen, en een beetje eigen gerommel, had je dit denk ik best wel op kunnen lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.