7200 HD @ 5400

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Als ik een HD heb die op 5400rpm draait, en ik hang daar ene bij van 7200rpm.. (als primary, en die van 5400 als secondary). Kan het dan zijn dat m'n primary disk dan ook aan 5400rpm draait?

Want als ik beide HD's aansluit, dan merk ik dat m'n systeem enorm vertraagd?!!

Of aan wat zou dit anders kunnen liggen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
:D
Die 2e HD haalt de snelheid wel wat naar beneden, maar daardoor gaat de 1e echt niet langzamer draaien ofzo :o

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
omdat ze op dezelfde kabel zitten, kan er steeds maar 1 aangesproken worden.

specs

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 19:41 schreef -FoX- het volgende:
Als ik een HD heb die op 5400rpm draait, en ik hang daar ene bij van 7200rpm.. (als primary, en die van 5400 als secondary). Kan het dan zijn dat m'n primary disk dan ook aan 5400rpm draait?

Want als ik beide HD's aansluit, dan merk ik dat m'n systeem enorm vertraagd?!!

Of aan wat zou dit anders kunnen liggen?
Misschien is het een probleem met het protocol. Kan die tweede wel op UDMA werken?

Verwijderd

Misschien draait die 5400 HD op een DMA33 en die 7200 HD op DMA 66/100? Over het algemeen is het toch zo dat als er meerdere apparaten op een ide-kanaal zitten, dat je dan de doorvoersnelheid van de langzaamste krijgt?

Misschien dat je HD's in PIO4 draaien? Check je windowssettings, check ook vor UDMA.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op woensdag 19 juni 2002 20:37 schreef ajay het volgende:
Misschien draait die 5400 HD op een DMA33 en die 7200 HD op DMA 66/100? Over het algemeen is het toch zo dat als er meerdere apparaten op een ide-kanaal zitten, dat je dan de doorvoersnelheid van de langzaamste krijgt?

Misschien dat je HD's in PIO4 draaien? Check je windowssettings, check ook vor UDMA.
Yep als beide apparten op een U100 kabel zitten (bijv.) en 1 hd is U66 en de andere U100 draaien ze beide op U66, dus op de traagste schijf zeg maar. een 7200 schijf gaat trouwens echt niet minder toeren draaien...

Anders koop je een RAID Controller of je flikkert die 5400 RPM eruit (beetje traag, beetjeh eel erg traag, naar mijn mening)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

onzin dit is al jaren niet meer zo.
ik heb vaak genoeg meerdere apparaten op een ide kanaal gezet.

2 hd's of hd met cd-rom.
elke drive draait op zijn eigen snelheid.

wat je beter kan proberen is elke hd op een eigen ide kanaal. dus de ene primary master. de andere secondary master.
en de cd-rom spelers als slave
misschien dat je in windows opnieuw je udma instellingen moet invoeren.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Op donderdag 20 juni 2002 00:30 schreef damster het volgende:
onzin dit is al jaren niet meer zo.
ik heb vaak genoeg meerdere apparaten op een ide kanaal gezet.

2 hd's of hd met cd-rom.
elke drive draait op zijn eigen snelheid.
Bij eide schijven is het nog steeds zo dat het langzaamste device aan de bus de snelheid bepaalt. Ik denk dat je in de war bent met scsi, daar loopt elk device wel op zijn maximale snelheid.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op donderdag 20 juni 2002 07:57 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Bij eide schijven is het nog steeds zo dat het langzaamste device aan de bus de snelheid bepaalt. Ik denk dat je in de war bent met scsi, daar loopt elk device wel op zijn maximale snelheid.
Nope, dat is afhankelijk van de gebruikte ide-controllers.. De huidige controllers kunnen inderdaad prima overweg met een mix van verschillende UDMA-snelheden.
Vroeger was het inderdaad wel zo dat het langzaamste device de snelheid bepaalde..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
Heeft iedereen hier die beweert dat de traagste device de snelheid bepaalt nog een i430FX chipset?
Pagina: 1