SCSI voor zip-drive

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 13:15
Ten eerste ben ik nieuw op het gebied van SCSI dus het SCSI-jargon mag op een noob niveau. ;)

Ik heb van een kennis een 100 MB SCSI zipdrive gekregen. Nu moet ik hiervoor een controller nodig. Ik heb het in V&A gezet en kreeg deze optie:

Lsi Logic 53C875/53C876

Nu las ik op de site van Iomega dat de drive een SCSI-II controller nodig heeft.

Volgens de eigenaar van de controller is het een ultra-wide scsi aansluiting.

Is dit ding goed voor een 100MB SCSI Zip-drive? (ik wil alleen maar de zip-drive kunnen bereiken, al het andere gaat via, goedkoop, IDE :+ )

Shit verkeerde forum. Inmiddels gemeld. |:(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 22:29

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OCE > OI

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
Op woensdag 19 juni 2002 19:35 schreef Mad_Demon het volgende:

Is dit ding goed voor een 100MB SCSI Zip-drive? (ik wil alleen maar de zip-drive kunnen bereiken, al het andere gaat via, goedkoop, IDE :+ )
Ja hoor. Dat gaat. Je hebt misschien wel een verloopstekker nodig.

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Op woensdag 19 juni 2002 19:35 schreef Mad_Demon het volgende:

Lsi Logic 53C875/53C876

Nu las ik op de site van Iomega dat de drive een SCSI-II controller nodig heeft.

SCSI is backwards compatible, het kaartje waar je het over hebt is een UW kaartje en is zeker geschikt voor de ZIP drive. Echter het is wel met een kanon om een mug schieten. Voor een ZIP drive moet een 53C810/815 kaartje meer dan genoeg zijn (kopen? :) ).

Wat ik mij alleen afvraag, is het een interne of externe SCSI ZIP?

• Mad_Demon
Op woensdag 19 juni 2002 22:49 schreef bramfm het volgende:

[..]

SCSI is backwards compatible, het kaartje waar je het over hebt is een UW kaartje en is zeker geschikt voor de ZIP drive. Echter het is wel met een kanon om een mug schieten. Voor een ZIP drive moet een 53C810/815 kaartje meer dan genoeg zijn (kopen? :) ).

Wat ik mij alleen afvraag, is het een interne of externe SCSI ZIP?
Intern, ik kan dat kaartje voor €30 overkopen en als ik het zo hoor is het het geld waard ;)

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Op woensdag 19 juni 2002 22:56 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Intern, ik kan dat kaartje voor €30 overkopen en als ik het zo hoor is het het geld waard ;)
Gewoon kopen, is zeker het geld waard. Ik heb zelf een Diamond Fireport 40 waarop een (gemodificeerde) 53C575 is gebruikt. Totaal probleemloos (behalve voor de ZIP plus, maar die is totaal eenkennig :( ).

• Mad_Demon
Hmm, de eigenaar is er nu niet echt zeker van of het een UW kaartje is. Maakt dat uit?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op donderdag 20 juni 2002 17:59 schreef Mad_Demon het volgende:
Hmm, de eigenaar is er nu niet echt zeker van of het een UW kaartje is. Maakt dat uit?
Nope, zolang het maar SCSI is..

Die zipdrive werkt gewoon via een 50-pins scsi-II aansluiting.. En UW-scsi is een nieuwere en snellere variant van scsi dan scsi-II, en backwards compatible..

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00
kijk wel of er voor die kaart goede drivers te krijgen zijn (ook voor XP). Als ik me niet vergis zijn er bijvoorbeeld voor de diamond fireport geen XP drivers.

Verwijderd

Let op technische specificatie van Zip-drive , (http://www.iomega.com/support/documents/10359.html )met name max. doorvoor capaciteit. (volgens mij is de ZIP-SCSI = 1 Mb/sec). en volstaat dus een eenvoudige NEC10-kaart (10mb/s) (ca. €35). Werkte bij mij goed.

Later heb ik een Iomega Buzz kaart gekocht (video-edit + Ultra SCSI) met Jazz-drive. Deze kaart fungeert als 20mb/s. maar had een SCSI-wide aansluiting. verloopkabeltje nodig om ZIP aan te sluiten, maar gaf geen prestatie-verbetering.
Pagina: 1