Op woensdag 19 juni 2002 21:04 schreef dystopia het volgende:
[..]
Oh jee. Dat zijn waarschijnlijk Sid/Unstable packages...
[..]
ah dat bevestigd mijn vermoedens

. dank, er niets zo vreselijk als onzekerheid!
sources.list aanpasen en apt-get update en je hebt weer de oude lijsten

ja ik heb de oude lijsten...maar dat zegt toch niet dat die extra packages die ik eerst had geinstalleerd (woody) weer op m'n systeem staan?
de oude ldap1 packages purgen. dpkg -l *ldap* zie je alle packages met ldap erin staan. Die met rc als status en ldap1 moet je dan purgen: dpkg --purge package. Dan zijn de configuratiefiles en oude zut van OpenLDAP1 definitief verwijderd.
openldap1 hebbik voordat ik aan dit avontuur begon al netjes verwijderd met dselect. /etc/openldap bleef echter wel bestaan, doch leeg.
Als je /etc/init.d/slapd stop doet zou slapd moeten stoppen. Kill 'm anders even handmatig.
zoals ik zei bennik door wat debconfig menuutje heengeragd zonder te kijken wat ik aan het doen was...ik las nog wel iets van init.d....en volgens mij hebbik daar iets niet goeds gedaan.
Als jij de tijd hebt en het de moeite waard vind moet je dat doen. Ik zelf vind het zonde van de tijd en niet echt nodig zo lang je bak nog goed draait zeker als de bak niet in de buurt staat. Misschien is het inderdaad een idee dat te doen wanneer Woody de nieuwe Stable is. Hoe lang dat duurt weet ik niet; Woody is nog niet eens frozen afaik.
Mja ik wil het wel ff goed leren dat Debian, en er staat nog helemaal nix op die bak. Het moet een degelijke file- en developent-webserver worden zonder kuren, dus een paar installs om het te leren kan geen kwaad...heb er gisteren ook al twee gedaan (potato meuk op een woody base proberen te zetten geloof ik)
Btw: LDAP is niet simpel.. wel prettig

Ik heb er een schijthekel aan

. Het ding is, dat een opdrachtgever van vorig jaar dat zonodig wilde gebruiken voor hun metadata opslag. Voor onze client hebbik toen een scriptje geschreven dat die ldap data omzette naar XML.
Nu bestaat dat bedrijf dus niet meer, en degenen die die toko hebben overgenomen hebben al die servers gewist. Het enige dat ik nog van een vriend die daar werkte kon bemachtigen was een handvol objectclasses en een vette ldif.
Wij zijn namelijk zo stom geweest om de meest actuele XML file van dat project niet op te slaan (het PHP ding schreef XML ipv HTML). En nu willen we dat project op een presentatie CD-ROM van ons zetten omdat de user-interface best cool is om aan klanten te laten zien. En nu moet ik de boel dus zien te herbouwen want die interface bestaat niet zonder die XML file, soort van dynmaische user-interface die met de tijd groeit.
Vandaar dus al deze ellende (ja lang verhaal maar ik moet toch iets doen als ik op die driver floppies zit te wachten)