[router] Snelheid per poort?

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02
Over twee maanden neem ik, met vier anderen (van m'n flatje) UltraDSL (tweakdsl). Nu weet ik niet precies of je hier een router bij krijgt of niet, echter zou ik graag een router hebben waar je dus de kb/sec per poort kan instellen.

Dat je dus niet krijgt als er 1 aan het quaken is de anderen niet mogen server ivm eventuele lag.

Welke is aan te raden? Of is het verstandiger om er een Switch tussen te zetten die dat kan?

Verwijderd

[topic=438579/1/25]

misschien heb je hier wat aan, er is al heel wat over snelheid beperking gepost. Dus effe zoeken denk.
Sommige zeggen dat je met sygate ook snelheid kunt beperken.. maar goed dit is een proggie (firewall)

• Sa1
als je het via een proggie doet, moet er altijd 1 pc aanstaan. Al doe je het dus via die router kunnen alle pc's uit, en heb je dus geen server.

En ik heb al gezocht maar doormiddel van een router heb ik niet kunnen vinden.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:29

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Verwijderd

heb je windows of linux :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Windows: wordt vrij lastig, of fucking duur
http://www.lightspeedsystems.com/

Ik ken bovenstaand proggie verder niet, voor prive een beetje te duur, en om nou mn halve server te herconfiggen en al die meuk te installen voor een 15-dagen trial... nuh.. geen tijd voor :)
Misschien ooit op een testservertje..

Linux: Zie andere topic

Hardware: In hoeverre een managed switch dat kan.. geen idee, mogelijke oplossing... Alleen is zo'n switch errug duur..

Of je moet een 10Mbit 2e hands kopen, da's prima betaalbaar. Alleen is dat weer wat minder als je ook onderling files wilt gaan lannen

Hardware #2 : Router... Mijn router (Cisco 1605) kan dat iig.. Weet alleen niet exact met welke IOS wel en niet enz.. maar ja, da's (nieuw) ook een duur geintje.. En 2e hands kost die router ook nog wel aardig wat.. (heb er btw nog wel eentje over)

• Sa1
k wil het inderdaad via hardware doen.

Die cisco 1605, wat kost die? En zijn er nog andere routers die hetzelfde kunnen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op woensdag 19 juni 2002 20:57 schreef Sa1 het volgende:
k wil het inderdaad via hardware doen.

Die cisco 1605, wat kost die? En zijn er nog andere routers die hetzelfde kunnen?
Zit zelf te denken aan een eurotje of 300, maar mail/icq/whatever maar ff verder eventueel, anders gaan we V&A-en @ got :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

Sygate Office Network schijnt deze functie te bevatten. Je moet dus wel een centrale server hebben. Voordeel is wel dat je zo de snelheid van intern netwerkverkeer niet omlaag haalt.

• Sa1
Erg bedankt iedereen voor de reacties, en in het bijzonder DJSmiley voor het zelfs beschikbaar stellen van zijn router (tegen kleine betaling :D).

Echter bleek dat m'n buurman nog een oude pc ergens op zonder had staan, daar heb ik dus even 5 netwerkkaarten ingeramd en heb ik Sygate Office network geinstalleerd, en daar zit inderdaad die functie op.

Nogmaals bedankt, dit bleek alleen een iets goedkopere oplossing te zijn, en das wel verstandig voor mij als arme student zijnde.
Pagina: 1