Stop fout = max fsb?

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42
Ik ben bezig met oc-en en nu krijg ik als ik een fsb van 150mhz kies een stop fout bij het booten van win2k... Betekend dit gewoon dat een van m'n onderdelen (geluidskaart of NIC) het dan gewoon niet meer trekt..

of is dit misschien op te lossen door het voltage iets omhoog te gooien?

ps: wat is het standaard voltage van een 1600+? (1,78??)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
probeer het gewoon :)

• Phydomir
Op woensdag 19 juni 2002 19:05 schreef SH007 het volgende:
probeer het gewoon :)
Kan inprinciepe gene kwaad toch.. kep goede koeling (Vulcano 7+) en nu op 148mhz wordt ie idle 42.8 en na 3d mark 44.9)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 19:07 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Kan inprinciepe gene kwaad toch.. kep goede koeling (Vulcano 7+) en nu op 148mhz wordt ie idle 42.8 en na 3d mark 44.9)
zolang de boel niet te heet wordt is het geen probleem. Bij temps van >60 graden kun je beter stoppen.
Als voltage verhogen niet werkt kun je nog proberen om PCI kaarten eruit te halen.

• TheDataDude
  • Niet online
Gooi wat PCI kaartjes eruit voordat je gaat modden...

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 19:08 schreef EE-tweaker het volgende:
Gooi wat PCI kaartjes eruit voordat je gaat modden...
voltage omhoog != modden.
Op veel mobo's kun je het voltage tot ~1,85v opschroeven.

• Phydomir
Als er pci kaartjes uit moeten heeft het geen zin...

Ik ben niet aan het kijken wat ie echt max kan maar meer wat ie max kan als alles er wel gewoon inzit...

Maar ik ga het gewoon ff proberen.. (met pci kaartjes erin, of raden jullie dit heel erg af?).

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

Epsilon

Op woensdag 19 juni 2002 19:12 schreef Phydomir het volgende:
Als er pci kaartjes uit moeten heeft het geen zin...

Ik ben niet aan het kijken wat ie echt max kan maar meer wat ie max kan als alles er wel gewoon inzit...

Maar ik ga het gewoon ff proberen.. (met pci kaartjes erin, of raden jullie dit heel erg af?).
dit maakt niet uit, kan geen kwaad

je zal wel eerder moeten stoppen met FSB oc'en, maar dat maakt verder weinig uit.

• Phydomir
Op woensdag 19 juni 2002 19:19 schreef epsilon het volgende:

[..]

dit maakt niet uit, kan geen kwaad

je zal wel eerder moeten stoppen met FSB oc'en, maar dat maakt verder weinig uit.
Maar fsb is op dit moment de enige oplossing...

Ik denk dat als ie unlocked is wel makkelijk 1600mhz moet kunnen halen... Misschien toch maar es alten unlocken dan :P

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Als je wilt weten of't aan de kaartjes ligt of aan je voltage is't misschien wel handig om ze er toch maar een keertje uit te halen en proberen he :Y)

Als't dan nog niet lukt langzaam je voltage omhoog gooien, maar kijk uit: meestal gaat je temp dan ook sterk omhoog :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Kan de bios het wel aan?
Als je een oude bios hebt kan hij gaan protesteren als de kloksnelheid te hoog wordt, toch? :?

• Phydomir
Kep de nieuwste bios...

Maar boven de 148 maakt ie gewoon 3d Mark niet af... 1x gooide ie me terug naar de desktop en 1x had ik een spontane reboot na de high lobby bench...

Anyway... Als ik 3D Mark gewoon goed kan draaien.. Hoe kan ik dan het beste de stabiliteit van het systeem testen (3D Mark bv. een aantal keer laten loopen?)

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 19:49 schreef Phydomir het volgende:
Kep de nieuwste bios...

Maar boven de 148 maakt ie gewoon 3d Mark niet af... 1x gooide ie me terug naar de desktop en 1x had ik een spontane reboot na de high lobby bench...

Anyway... Als ik 3D Mark gewoon goed kan draaien.. Hoe kan ik dan het beste de stabiliteit van het systeem testen (3D Mark bv. een aantal keer laten loopen?)
dat kan met BurnK7 :)

3dmark een aantal keren achter elkaar draaien werkt ook wel, maar BurnK7 strest de CPU toch echt het zwaarste.
Pagina: 1