Toon posts:

HD doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n (nog geen maand ouwe) harde schijf (Maxtor, 40 gb) is sinds vandaag opeens helemaal aan het flippen. Hij geeft steeds foutmeldingen dat bestanden van windows beschadigd zijn, 'vergeet' dingen (zoals dat MSN automatisch aan moet melden),chkdsk en de scandisk van XP lopen vast als ik de schijf wil scannen en programma's als Norton Virusscan houden het niet langer dan 15 seconden vol... Ik heb windows XP eropnieuw opgezet maar dat heeft niet echt geholpen.

Kan ik nu het beste een format c:\ doen of iets anders?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Als ie nog geen maand oud is terugbrengen en vragen om een nieuwe. Klint erg verrot. Nu heb je nog garantie lijkt mij.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer eens een oppervlakte controle uit te voeren. Als er veel bad sectors zijn is je HD brak, en kun je 'm het beste omruilen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Of iets anders inderdaad..

Als je hier de topiclijst doorloopt zie je al vele problemen met hdd's.. Daarbij staan een aantal standaard mogelijkheden, loop die eerst eens na..

En een tooltje van de hdd=fabrikant proberen is iets wat sowieso aan te raden is..

En verder, zou ik ook even naar de rest van het systeem kijken.. Want als programma's crashen hoeft het niet echt aan de hdd te liggen!

Dit topic is gesloten.