Sticker op cd, cd instabiel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Heb een vraagje en hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Ik moet voor mijn werk op grote schaal cd's branden (allemaal dezelfde). Nu wil ik graag op de cd een tekst hebben, alleen heb ik geen zin om op 100 cd's met stift iets te schrijven.

Toen bedacht ik dat ik ook gewoon stickers kan gebruiken.
Wie weet of dit de cd uit balans brengt in je cd-speler.
En is het dan op te heffen door er ook een stikkertje recht tegenover te plakken ?
Of levert het totaal geen probleem op.

Het gaat om een stikkertje van ongeveer 1 cm bij 5 cm ongeveer. Alvast bedankt.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het zeer weinig uit maakt. Zou zeggen probeer het, zal je zien dat het niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 10:39
Volgens mij raakt je cd inderdaad uit onbalans.
Vooral als je grote hoeveelheden inkt gaat gebruiken op van die kantenklare cd-labels.
Maar een rechthoekige sticker op een rondeschijf is denk ik vragen om problemen
Er zijn hier al meer topics over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 17:02
ik heb gehoord dat het wel uitmaakt dor de hoge snelheden

want bij die nieuwe beveiliging raden ze je aan om 2 stickers (even groot en recht tegen over mekaar) er op te plakken

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ja dat maakt wel degelijk uit.

Heb al vaker dit soort cdtjes verstuurd.

Maar heb er al veel klachten over gehoord zoals stickertjes die in de cdrom speler blijven hangen enz... Onbalans en het niet goed kunnen lezen van deze cdtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-07 11:13

Dr C

met C en CK

Je kan dan beter van die cd-stickers nemen. Die dus ong. even groot zijn als cd's en dus rond. Hiervoor heb je ook prima progjes om mooie stickers te produceren. Tis wel wat duurder dan die kleine stickertjes

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nooit doen, zo heb ik m'n vorige cd-speler gemold... Gelukkig had ik nog een oudere (snellere) liggen, maar ik plak er nooit meer iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op woensdag 19 juni 2002 18:31 schreef Mad_Jack het volgende:
ik heb gehoord dat het wel uitmaakt dor de hoge snelheden

want bij die nieuwe beveiliging raden ze je aan om 2 stickers (even groot en recht tegen over mekaar) er op te plakken
Welke beveiliging is dat?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 17:02
die van sony (op die muziek cd's)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik dacht dat je dat gemakkelijkst met een een viltstift kon weg strepen?! maar goed, wat men wil....ik vind celine dion toch verschrikkelijk, en tot nu toe weet ik van geen andere cd die met die beveiliging werkt :+

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik heb ook 50 CD's moeten branden. Als je er met de Dymo stickertjes op plakt gaat alles goed. Geen probleem hoor. andere stickers weet ik zo nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Nog nooit problemen mee gehad, heb het zelf een tijd gedaan met zo'n label writer en heeft altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 19:15
Niet doen:
Stickers aan 1 kant geven een onbalans (zeker een sticker van 1 op 5 cm). Gevolg is dat je drive meer moeite gaat hebben om de plaat te lezen en meestal ook een hoop herrie gaat maken (kan, moet niet).
Als je stickertje loskomt is het mogelijk dat je drive naar de knoppen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 18:31 schreef makkie het volgende:
Volgens mij raakt je cd inderdaad uit onbalans.
Vooral als je grote hoeveelheden inkt gaat gebruiken op van die kantenklare cd-labels.
:):):):):):)
Een inktcartridge bevat een paar gram inkt (vaak maar iets van 10 gram) en je moet je stickers wel compleet doorweken wil je een cartridge kunnen legen op 1 label. (bovendien droogt inkt waardoor de vloeistof verdampt en er blijft dus minder gewicht op het label achter)

Ik zou echte cd-labels gebruiken (mooiste is glossy labels met klein gat, ze bestaan echt), dan kun je de hele cd van een mooi design voorzien (heb ja al iets te doen tijdens het branden van die 100 cd's?) en het is beter tegen krassen.
Als je een stomper gebruikt zit de sticker altijd in het midden en raakt een cd echt niet uit balans.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die onbalans valt wel mee denk ik
Zo'n stikker (mits je geen megastikker gebruikt of 10 op elkaar) weegt nix (en inkt al helemaal nix) in verhouding met de CD. Misschien dat'ie problemen kan krijgen met de wervelstromen die het randje van de stikker veroorzaakt, maar je moet het dan ook niet te dik maken.
Bovendien draait het zaakje rond, waardoor balans geen belangrijke factor is.

Ik heb het zelf vaak zat gedaan en ik denk dat het enige gevaar is dat de stikker kan loskomen (dan ben je de lul) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 14:12 schreef UMG het volgende:
Bovendien draait het zaakje rond, waardoor balans geen belangrijke factor is.
Huh??? Juist omdat je CD rond draait is balans zo belangrijk! Zeker bij hogere snelheden moet je CD perfect in balans zijn om je CD-ROM niet te slopen. Was laatst geloof ik een post op /., iemand die z'n cd-rom speler wat "overklokte" en bij hogere snelheden knalden goedkopere CD'tjes (die dus niet goed in balans waren) gewoon uit elkaar. De g-krachten in de buitenkant van je CD zijn echt enorm.
Dus, of ronde stickers gebruiken of gewoon schrijven (100 CD's uurtje werk :))
Pagina: 1