Toon posts:

2 DDR modules of 1 DDr module?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het zoeken naar meer geheugen voor m'n pc.
2 Dane-Elec DDR 256mb kosten (2*52) 104 euro (excl verznd)
1 Dane Elec DDR 512mb Kost 130 euro (excl verznd)

Nou mijn vraag: Maakt het in de snelheid wat uit of je 1 of twee modules hebt, en zo ja, veel of verwaarloosbaar weinig?

Moederbord: ASUS A7M
Processor: AMD Athlon 1200

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het maakt in principe niets uit :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Snelheid maakt niks uit.. (verwaarloosbaar weinig eigenlijk in theorie ;))

Maar soms is 1 module gewoon makkelijker i.v.m. uitbreiden..

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
Op woensdag 19 juni 2002 18:01 schreef Twynn het volgende:
Snelheid maakt niks uit.. (verwaarloosbaar weinig eigenlijk in theorie ;))

-- goed dat je het erbij zegt :D zijn altijd wel mensen die daar over gaan zeiken :P --

Maar soms is 1 module gewoon makkelijker i.v.m. uitbreiden..
sluit ik me helemaal bij aan... als je maar 2 slots hebt en je wilt er later nog wat bij planten dan kan je er 1 weggooien..

dus vooral makkelijker ivm met uitbreiden in de toekomst

Verwijderd

ik heb van een kennis gehoord die in de computers zit (prebis solutions, wesley@prebis.nl )
en die zegt dat je het beste 1 module kan nemen omdat het ding anders moet wisselen en dat neemt iets m,eer tijd in beslag. niet dat je er veel van merkt maar na een tijdje word het allemaal wat langzamer en dan gaat het irriteren.
BTW waar draait je pc onder?
ik heb van diezelfde gast gehoord en van een paar nerds op het stadsdeel dat als je boven de 384 MB uitkomt het systeem het (overbodige) ram moet gaan aansturen.
als je dus 512 heb is ongeveer 384 bruikbaar en de overige 138? wordt nodeloos aan gestuurt. tenzij het natuurlijk software is die het echt nodig heeft zoals een server dinges.
succes iig

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Vraag is al meerdere malen voorbij gekomen ;) Maakt qua praktische performance nul komma nul uit in jouw geval. Kijk anders ook even in de FAQ. Neem de grootste, kun je er later evt. weer bijprikken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.