Toon posts:

Problemen met vastlopers, compleet raadsel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon A slot 600mhz
2 iceberg coolers op de processor
msi k7pro 6195 moederbord
256mb RAM
20.4 GB Maxtor Harddisk
300watt atx voeding
Leadtek Geforce 2 Titanium 64mb DDR
Soundblaster 128PCI
Alcatel Speedtouch ADSL USB Modem
17 inch Iiyama visionmaster pro 410
pioneer 10/40 speed dvd speler
plextor plexwriter 16/10/40

Ik heb hulp nodig want ik zit met een probleem. Elke keer als het buiten warmer wordt dan 20 graden dan loopt mijn computer vast. Ik vind het nogal raadselachtig omdat ie vastloopt terwijl mijn processor rond de 38 graden is, het moederbord heeft meestal een een temperatuur van rond de 39 als hij vastloopt. Mijn videokaart is meestal rond de 35 graden warm. Volgens mij zijn deze temperaturen niet echt hoog en zou mijn computer toch echt niet hoeven vastlopen. Deze problemen heb ik nu voor het eerst, het kan misschien zijn dat het komt door me videokaart. Eerst had ik een TNT2 en toen had ik deze problemen niet. Nu heb ik een Geforce 2 titanium erinzitten. Kan het misschien zijn dat mijn videokaart teveel stroom trekt? Ik heb echt jullie hulp nodig want zelf kom ik er niet uit. Alvast bedankt!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42
Ligt volgens mij niet aan je temp. Al geprobeerd je oude videokaart erin te zetten als het zo warm is, en dan kijken wat er gebeurt?

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:46 schreef RoUgHnEcK het volgende:
Kan het misschien zijn dat mijn videokaart teveel stroom trekt?
misschien kan het dan handig zijn om te zeggen hoeveel watt je voeding kan leveren

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

39 Graden voor je Mobo?? Op warme dagen word die bij mij maar 30 graden... heb je wel een goede airflow in de kast? probeer anders is je kast open te zetten... als die dan wel blijft werken dan denk ik dat je mobo te warm word....

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me kast al bijna 3 maanden openstaan..

Ik heb een 300 watt voeding het staat bij mijn specs.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Op woensdag 19 juni 2002 17:51 schreef TMDevil het volgende:
39 Graden voor je Mobo?? Op warme dagen word die bij mij maar 30 graden... heb je wel een goede airflow in de kast? probeer anders is je kast open te zetten... als die dan wel blijft werken dan denk ik dat je mobo te warm word....
Dat kan wel hoor , mijn mobo/casetemp word met warme dagen ook al gauw 35/40 graden. (dit is wel zonder case-fans)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
maar weet iemand wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

Wat voor moederbord (merk en type) heb je??

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Madgoblin, probeer eerst eens te draaien met je oude videokaart, kijk of het dan wel of niet gebeurd. Als dan blijkt dat je Geforce2 het probleem veroorzaakt, kun je deze misschien proberen beter te koelen, misschien wordt een geheugenchippie te warm. Ga niet altijd af op die temperatuursensors, de aangegeven temp en de werkelijke temp kunnen nogal eens verschillen, is maar net waar de sensor zit.... Gewoon voelen met je vingers werkt ook, als je maar voorzichtig bent.

Verwijderd

Topicstarter
oja dat was ik vergeten

Ik heb een msi k7pro 6195 moederbord. Ik zal eens het eens proberen met de andere videokaart..

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het ook geprobeerd met mijn tnt2. Maar ik hou hetzelfde probleem. Volgens mijn oom kan het liggen aan de voeding..kan dat het zijn?

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zal vast wel mogelijk zijn, der is maar 1 manier om er achter te komen.

Hang er een andere voeding in en zie of ie dan nog vastloopt.
Pagina: 1