Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini TT Vulcano 7+ review

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45
Sinds gister heb ik een TT Vulcano 7+ in bezit en vandaag kon ik hem er opbouwen... Zo gezegt zo gedaan en gelijk maar ff wat testjes doen...

Test methode:

Ik heb voor iedere test m'n pc ongeveer een kwartier uit gehad om de proc. af te laten koelen om gelijke omstandigheden te creeren.
Verder heb ik Hardware Monitor gebruik om de temps. te meten (hij geeft de temps die ook de bios geeft).
En ik heb BurnK7 gebruikt om te stressen. Dit proggie heb ik steeds 10 a 12 min. laten draaien waarna de temp niet meer opliep (of iig heel erg traag opliep).
Verder heb ik deze koeler dus getest op alle drie de standen.
Ook heb ik 2 casefans van 80mm erin zitten maar die doen hun werk niet zo goed :(

De resultaten:

Voordat de V7+ erop zat heb ik natuurlijk met mijn oude koeler getest hoe warm ie werd. De oude koeler was een Coolermaster die nog best redelijk koelde. (draaide @ 4800 toeren)

Temps met Cm:

idle: 45.9
Stressed: 57.1

Temps met V7+ @ 3000 rpm:

idle: 45.4
Stressed: 54.4

Temps met V7+ @ 4800 rpm:

idle: 42.3
StressedL 50.4

Temps met V7+ @ 6000 rpm:

idle: 39.9
Stressed: 48.0

Best wel een verschil met als je het vergelijkt met de oude koeler. Vooral qua stressed temps is deze koeler echt veel beter.
Het geluid op 600 rpm is wel vrij hard maar ik zelf kan er meer leven. Zelfs slapen met de koeler @ 6000 rpm kan ik wel maar dan kan ik net zo goed ff uhm op 3000 rpm zetten.

Ik denk dat de temps. nog wel iets zullen zakken ivm AS3 die als het goed is (tenminste dat zeggen ze op de site) beter zou gaan werken als de AS3 er zo'n 48 uur op zit.

over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze koeler en kan ik nu met een gerust hart gaan oc-en :D

ps: eventuele spellingsfouten haal ik er straks wel uit :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben ook een eigenaar van de TT Volcano 7+, als ik er gelukkig mee ben, is nog twijfelachtig.
Het geluidsniveau is zwaar kl*te, zelfs in silentmode en zeker als je een Zalman gewent bent. :(

Koeling is in orde in silentmode.
idle: 40 Celcius
Stressed: 49 Celcius (na een paar uur Quake)

In de andere modes, medium en (f*cking)Hard heb ik niks getest, kan de herrie namelijk niet uitstaan.

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een stille vervanger, die goed koelt en die een P4 2,2Ghz naar de 2,6Ghz kan helpen.
Iemand ideeen??? *D

• Phydomir
Ik hou nu op 6000 rpm m'n 1600+ @1800+ op 41.2 graden.. (incl. een ti-4200 @300/600 die vet warm wordt)..

Stressed komt ie niet boven de 50 graden uit (half uur Burnk7)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Gisteren heb ik de Vulcano 7+ gekocht, direct gemonteert, en vergeleken met de Zalman 6000cu. (vorige koeler)
Nou, wat een flop hoor :( :( OORVERDOVEND lawaaimaker is het maar, sjees, op de High-Speed stand is het niet om uit tehouden, een stofzuiger maakt ECHT minder geluid!
Nadat ik mezelf bedacht dat ik op deze manier zeker 'fabrieksdoofheid' op m'n hals haal, heb ik de koeler op LOW gezet :) Niet hoorbaar, maar de temparatuur loopt wel een dikke tien graden hoger op dan in 'high-sound' ;) Mode.

Hmz nu heb ik de koeler op Median staan, geluid valt enigzins mee, en koelt redelijk, niet iets om naar huis te schrijven maarja, we hebben de koeler al gekocht hé.

Misschien moet ik de koeler eerst eens uitgebreider testen, ik wil er een Zalman Fanmate tussen plaatsten, zodat ik de koeler traploos kan regelen, kijken of het werkt, zodat ik de snelheid zo instel dat het 'gejank' er niet is.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

die TT vulcano 7.. die is super slecht.. mijn pa's pc word gloeiend heet! op een kamer temp van 21 graden word de cpu 56 met de kast open.. het is een amd 1800 niet ge-OC't
en hij maakt een straaljager geluid!
dus koop altijde de TT 7+

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Phydomir
Op donderdag 20 juni 2002 14:39 schreef Extra300s het volgende:
op de High-Speed stand is het niet om uit tehouden, een stofzuiger maakt ECHT minder geluid!
Nadat ik mezelf bedacht dat ik op deze manier zeker 'fabrieksdoofheid' op m'n hals haal, heb ik de koeler op LOW gezet :) Niet hoorbaar, maar de temparatuur loopt wel een dikke tien graden hoger op dan in 'high-sound' ;) Mode.
A) Dat ligt aan wat jezelf storend vind.. Ik kan met 6000 toeren goed werken...

B) vreemd dat ie bij jou zoveel warmen wordt.. Bij mij steeds het maar 6 garden tussen low en high..

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op donderdag 20 juni 2002 16:27 schreef Phydomir het volgende:

[..]

A) Dat ligt aan wat jezelf storend vind.. Ik kan met 6000 toeren goed werken...

B) vreemd dat ie bij jou zoveel warmen wordt.. Bij mij steeds het maar 6 garden tussen low en high..
A) De PC staat naast me OP het buro, en er zitten twee intakes aan de zijkant, die hoor ik vrijwel niet, maar het geluid van de TT komt er doorheen, en daarom zal het erg storend zijn.

B) Heb je het ook al eens geprobeert, als je aan het gamen bent?
Mijn temparatuur is in 'low' mode @ idle HOGER dan in Highspeed mode @ Stress.
De PC heb ik wel in een behoorlijke overklock lopen, dus de temps zullen dat ook wel een stuk hoger zijn dan als ik alles standaard ingesteld heb.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• D-FENCE
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 14:51 schreef jeuuron het volgende:
die TT vulcano 7.. die is super slecht.. mijn pa's pc word gloeiend heet! op een kamer temp van 21 graden word de cpu 56 met de kast open.. het is een amd 1800 niet ge-OC't
Waarschijnlijk veelste veel troep tussen cpu en koeler!!!
Als je er AS of standard TT spul op je core smeerd, dan moet je zorgen dat de letters op je core, bijna kunt lezen, dan zal het ook beter koelen!!! *D
Maar het blijft een pokke herrie maken!!! :(

• Phydomir
Op donderdag 20 juni 2002 16:47 schreef Extra300s het volgende:
B) Heb je het ook al eens geprobeert, als je aan het gamen bent?
BurnK7 will do the trick... Niets krijg mijn cpu zo warm als dit proggie..

Nu kom ik op high niet boven de 50 graden stressed uit (1600+ @ 1800+)

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Op donderdag 20 juni 2002 14:51 schreef jeuuron het volgende:
Mijn Tt volcano 7 doet zijn werk heel goed, mijn proc is iets hoger geclocked (zie sig) en hij wordt stressed niet warmer dan 46 graadjes, zonder airflow.

Het lawaai vinnik ook best meevallen, mijn MSI Geforce 4 TI 4400 maakt veel meer herrie :r

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
nice temps man! mijn pc is met de standaard cooler (coolermaster dp5-6l31c) idle 45/46 graden en stressed 52/53 (ook weinig maar hij's niet overgeclockt en dat komt nog als ik mn watercooling ga aanschaffen :D

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik wil ook nog waterkoeling kopen, maar daarvoor moet ik deze vakantie eerst ff sparen :P

• AB2ND
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

k ga zaterdag ff zo'n 7+ halen bij mycom :)
dan toch maar liever weer wat meer herrie
dan een Coolermaster HCC L61 die echt
bagger koelt

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
lekker oud draadje

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ouwe koe.

alibabba2nd: Zo'n mededeling heeft in principe geen waarde voor je medetweaker, dus van mij mag je zulke posts ook wel achterwege laten. (zeker nu je ook zo'n oud topic omhoog haalt).

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.