Ati Rage Mobility en TV-Out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik heb op mijn Compaq Armada E500 aan Ati Rage Mobility 8MB AGP Chip zitten met een composiete TV-Out. Verder WinXP Pro draaien en ATI driver versie 6.13.10.5779.

Alles werkt perfect, alleen krijg ik met geen mogelijkheid een AVI of MPG filmpje via de Windows Media Player op de TV. Echter wel op mijn laptopscherm.
Mijn resolutie heb ik op 800x600 staan als ik de TV-Out gebruik, en ik zie op de TV wel netjes de User Interface van de Media Player. Alleen, waar op mijn laptop scherm het filmpje afspeelt, zie ik een zwart vlak op de TV.

In de search van Tweakers heb ik dit probleem niet terug kunnen vinden. Ook op de site van Compaq of ATI zie ik deze dingen niet terug bij Support.
Ik weet niet wat TV-Tool voor mij kan doen, zie bij de ondersteuning alleen maar NVidia chips, en ik kan bij mijn laptop zo moeilijk zien welke TV chip erop zit.

Is er een configuratieprobleem? Wellicht een BIOS-update? Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Grappig... wat normaal had moeten gebeuren is dat je op je laptop een zwarte vlek krijgt en op je tv beeld. Ik denk dat dit komt omdat je de tv niet als primary hebt geselecteerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check2.jpg

Zie je die kleine icons daaronder?? Je moet ze exact zo zetten als daar... probeer dat es...

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43841

Is dat in Winxp? (screenshot dan he?)

Kan je mij die drivers dan ook mailen? Standaard installeert ie wel de goede driver, maar zonder tv-out opties.

Bij compaq kan ik ook niet de juiste driver vinden voor XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak

lak

Ja dat is in XP... In dat zit gewoon in de standaard drivers van xp hoor!!

Ik kan je dus ook geen drivers sturen want deze zijn van een Ati Rage Mobility op een Dell... maar ik weet wel zeker dat ze op de compaq site staan...

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43841

Ik heb een Armada V300 daar staat ie niet bij....toch maar eens die andere proberen dan....thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dat probleem heb ik ook een beetje (oom ati rage mobility, maar dan op een sony vaio) Het enig wat ik hoef te doen ik zorgen dat de beeldscherm op mijn laptop helemaal uit is en dan heb ik beeld op de tv (dus geen dualview).

Dit werkt overigens alleen op 2 van de 3 tv's thuis (allemaal "composite" oid)

btw: ati rage mobility drivers zijn toch ati rage mobility drivers, want als het goed ik gebruik ik nu compaq drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op woensdag 19 juni 2002 17:36 schreef lak2k het volgende:
Ik denk dat dit komt omdat je de tv niet als primary hebt geselecteerd:

[mooie plaat]

Zie je die kleine icons daaronder?? Je moet ze exact zo zetten als daar... probeer dat es...
Werkt perfect, thnx! Kan ik eindelijk ook filmpjes op mijn TV-tje afspelen...
Ik geloof zelfs, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, dat ik geen aparte drivers heb hoeven installeren op mijn laptop, XP heeft dat voor me gedaan. Maar heb wel alles van de drivers kunnen vinden op de compaq-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak

lak

Op woensdag 19 juni 2002 20:51 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

Werkt perfect, thnx! Kan ik eindelijk ook filmpjes op mijn TV-tje afspelen...
Ik geloof zelfs, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, dat ik geen aparte drivers heb hoeven installeren op mijn laptop, XP heeft dat voor me gedaan. Maar heb wel alles van de drivers kunnen vinden op de compaq-site.
np ;)

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55087

:'( plaatje doet het niet meer en ik heb precies hetzelfde probleem met WIn XP pro, heb een Armada v300, iemand enig welke instellingen nu nodig zijn om het aan de praat te krijgen? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat je in beeldschermeigenschappen beeldscherm 2 moet selecteren, en daar moet je het vinkje zetten voor "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken" (onderin!)

dat begrijp ik eruit

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 10-05-2003 23:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55087

dual-zip schreef op 10 May 2003 @ 23:42:
Ik denk dat je in beeldschermeigenschappen beeldscherm 2 moet selecteren, en daar moet je het vinkje zetten voor "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken" (onderin!)

dat begrijp ik eruit
hij ziet helemaal geen extra monitor
Pagina: 1