Toon posts:

Alle poorten van een ics client forwarden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om alle poorten op een ics client automatisch te forwarden naar de ics server?

Het zou mij een hoop werk schelen aangezien ik verschillende servers wil draaien op een client.

Tnx

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

:? Je client automatisch de openstaande poorten laten doorgeven aan de ICS server ie ze automatisch doormapt ?

Nee, en dat wil je niet ook :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
leg uit

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 09:34 schreef Rubberlaars het volgende:
leg uit
Je begint met een redelijk vaag verhaal, en nu kom je met dit?!

Misschien iets meer uitleg enzo, das makkelijker voor ons :)

Verwijderd

Als je op 1 machine allerlei services wilt draaien, waarom laat je die dan niet NATten?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat ik dus wil is verschillende dedicated servers draaien op een ics client (voornamelijk voor verschillende spellen).

Deze dedicated servers zijn standaard niet zichtbaar voor de buitenwereld tenzij ik de poorten forward.

Wat ik nu wil is een manier om alle poorten automatisch door te sluizen naar mijn ics server zodat ik niet voor alle verschillende spellen individueel de poorten hoef te forwarden.

Verwijderd

Een client stuurt automatisch alles terug naar zijn server (de default gateway (in jouw geval denk ik 192.168.0.1)).

Maar ik weet niet welk OS je gebruikt ?

Win98, 2000 en XP hebben allemaal een ICS funktie.

Ik prefereer Routing & RAS van W2K of .NET Server. Is sneller en je kan alles instellen.

Als je ons wat meer info geeft dan kunnen we ons inleven in je situatie.

Verwijderd

Topicstarter
hmm

Zowel beide machines (server en client) draaien op xp pro.

ik heb ooit eens geprobeerd om op de client een counterstrike server te draaien via de analog portmapper maar dit lukte helaas niet.

Vanwege dit gepruts zou ik het helemaal te gek vinden als er een manier was om standaard alle poorten door te geven aan de server.

Ik heb een mxstream verbinding via een alcatel modem (die ik overigens ook zonder succes als router probeerde te laten fungeren)

Server: Amd Athlon 1333 @ 1507 mhz
512mb pc133
msi k7t turbo
xp pro
zone alarm v3.?

Client: PII 400 mhz
256 pc100
intel bx440
xp pro

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat jij wilt is je porten forwarden van je server naar je client! (andersom dus).

Maar om nu alles te doen, dan ben je wel ff bezig (was het niet 16 bit? 65535 oid? en dan nog TCP & UDP)

Makkelijker is om gewoon uit te zoeken welke port het programma draait en deze toe te voegen. Ik heb geen ID hoe het met ICS werkt, maar ik neem aan dat er wel iets handigs voor te vinden is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:46
waarom die game servers niet draaien op de server pc zelf ? want op een client servers draaien en de server die de poorten forward naar die client geeft niet zo'n goei resultaat (uit eigenervaring) personen die extern connecten hebben af en toe pieken en soms wat lag ..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik een dedicted server wil draaien is omdat het sneller werkt dan een non-dedicated server, en ik weet niet of het verstandig is, of mogelijk om een dedicated server te draaien en te joinen op dezelfde machine (de server dus)

Daarom zou ik de dedictated servers graag op de client draaien en dan vanaf de server joinen.

Probleem is alleen dat vrienden buitenaf de dedicated servers niet zien op de client.

En aangezien ik een zeer uitgebreid assortiment spellen op de client heb staan die ik hier en dan eens wil laten draaien zou ik het handig vinden als die poorten automatisch geforward zouden worden.
Pagina: 1