Problemen met geluid mpeg in Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Scourger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2014

Scourger

The Leechmaster

Topicstarter
Ik heb een probleem met het geluid wanneer ik mpg files afspeel.
Bij een groot deel van de files hoor ik een hard gekraak door het geluid :(, met name wanneer er veel bas in het geluid zit. Het probleem doet zich echter nergens anders voor, dus niet bij DivX of mp3's en dergelijke.

Ik dacht eerst dat het aan de onboard sound van m'n mobo lag (een c-media chip), maar toen ik er gisteren een SB Audigy Player in stopte, bleef het probleem zich voordoen :'(

Bij mijn broertje hebben we toevallig gisteren ook Win2k geinstalleerd (exact dezelfde versie), en daar deed het probleem zich ook accuut voor. Hij is tevens in het bezit van een SB Audigy Player. Toen hij Win98 gebruikte was dit probleem er niet.

Dan is er nog mijn moeders computer, die een onboard geluidskaart gebruikt. Bij deze bak doet het probleem zich helemaal niet voor, noch in win98 noch in win2k (wederom dezelfde versie) :?

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt, en hoe ik het op zou kunnen lossen? Ik begrijp er namelijk geen fluit van....

2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965

• Scourger

Scourger

The Leechmaster

Topicstarter
Niemand die hier een oplossing voor weet?

2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
he dat heb ik ook :( heb een onboard geval. Ik dacht eerst dat t daaraan lag, wilde bijna een andere kaart kopen.
Goed dat je t zegt :) maar uh ik weet t ook niet. IEmand?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Met die C-Media chips kán bijna niets mis zijn... Die dingen zijn braaf en doen het volgens mij altijd meteen en meteen goed. Over Creative valt nog te praten. Volgens mij zijn dat bepaalde knakendrivers. Maar in windows2000 is mijn geluid ook wel eens overstuurd geweest. na een reboot was ie weer gezond. Dit geldt dan voor mijn SBLive!1024 en voor mijn VIA geluidschip.

Het was voorgoed weg toen ik mijn PC ff een frisse start had gegeven, windows opnieuw geinstalleerd en meteen voor alles de nieuwste drivers had gefetchd. en dan bedoel ik ook DirectX, 4-in-1, AGP, Busmaster, etc, etc, etc. Kortom voor alles. Toen was het weg.

Verwijderd

Dan moet je de laatste via drivers installeren, dit is een bekend probleem

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Op zaterdag 22 juni 2002 14:27 schreef XenoDaSouljah het volgende:
en als je intel heb ? :( 440bx

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 14:42 schreef Saddam het volgende:

[..]

en als je intel heb ? :( 440bx
Ik heb het ook tegen de topic starter NIET tegen jou :? :?

(jij hebt niet eens info over je systeem gegeven)

• Scourger

Scourger

The Leechmaster

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 14:27 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Dat zou een mooie oplossing zijn ware het niet dat ik een AMD MPX chipset heb. Dus het installeren van VIA drivers maakt het alleen maar erger denk ik :+
Op vrijdag 21 juni 2002 10:54 schreef MorPhics het volgende:
Het was voorgoed weg toen ik mijn PC ff een frisse start had gegeven, windows opnieuw geinstalleerd en meteen voor alles de nieuwste drivers had gefetchd. en dan bedoel ik ook DirectX, 4-in-1, AGP, Busmaster, etc, etc, etc. Kortom voor alles. Toen was het weg.
Ik denk niet dat een frisse start zal helpen. Ik heb deze bak pas een paar weekjes (3 of 4 denk ik), en de install is dus nog behoorlijk vers. Bovendien was het probleem er al van begin af aan. :(
Ik dacht dus dat het aan de onboard sound lag, maar toen ik enkele dagen geleden een Audigy kocht, bleek het probleem niet opgelost te zijn. Sterker nog, er zijn alleen maar meer problemen bij gekomen (het skippen van het geluid bij het afspelen van MP3 files bijvoorbeeld) :'(
Het geluid is wel mooier, dus dat is nog een schrale troost...

Maar wat ik dus vooral niet begrijp is dat een andere bak in huis het probleem dus niet heeft, terwijl de (relevante) software vrijwel identiek is :?

Ik wordt er gek van :r

Verwijderd

en toch zou ik proberen om dat allemaal ff te verfrissen. Niet te vergeten de drivers in een goude volgerde te installen. En dan maar eens kijken waar je hardware lagt.
Pagina: 1