Savage 4 Troublez

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb al gezocht in de search en op Google maar niets gevonden dat mijn probleem weergeeft...

Ik heb dus een Savage 4 kaartje op de kop kunnen tikken voor in mijn Celeron 300@375. Na het installeren vand e drivers hing de computer bij het binnengaan van windows :( Na lang zoeken en klooien met drivers had ik door dat het door mijn overclocken was. dus netjes teruggezet naar 300Mhz en bus op 66 (ipv. 83) en het werkte :)

Ik wil Quake III testen, van zodra ik een spel wil starten -> terug naar windows.

Ik wil UT testen, error bij het starten en Kernel32 fout bij het selecteren van de videokaart.
(vroeger werkte UT wel of software mode, nu dat niet eens meer)

Tja, dan probeer ik maar eens ReVolt, ah die gaat. Na 5 min spelen -> terug naar windows

Eracer: zelfde probleem.

Ik heb reeds verschillende drivers geprobeerd en verschillende resoluties.
Ook al AGP 2x uitgezet, Sideband uitgezet enz.

Specs van de computer:
Intel Celeron 300 (4.5x66)
128MB RAM (66)
14GB HD
QDI baby ATX moederbord
SB16 PnP
3Com PCI
SCSI ISA
Windows Me

Oef, hopelijk kan iemand me nu helpen na het ingeven van heel deze boterham (tekst ;))

Blog (Linux-related)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb em in mijn oude pc goed draaien. Maar de drivers van de savage 4 zijn op zijn zachts gezegd een puinhoop.

Als ik me niet vergis loopt er hier een tweaker rond met bovengemiddelde kennis op het gebied van deze videokaart. _JGC_ als ik me niet vergis. Ff kijken of hij dit topic onder ogen krijgt en je kan helpen.

Ik weet wel dat het een hele tijd heeft geduurd voordat ik een stabiele driver had gevonden. Maar op het moment werkt alles goed. Dus ik denk toch dat je uiteindelijk met meer drivers moet gaan "kloten"

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Probeer de tweakdriver van mn website eens, de laatste beta zou moeten werken.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Welke is die laatste driver?
Is dat die Phirax W2K/XP driver? en werkt die onder windows ME?

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb deze drivers geprobeerd, en het probleem blijft nog steeds. Alleen krijg ik nu bij Quake een error (S3MICD.DLL). De rest van de games valt uit en UT nog altijd zelfde probleem. |:(

Maar misschien doe ik iets mis bij het installeren van de driver? Want S3Tweak (van één of andere vorige driver) blijft nog steeds meeopstarten. Kan ik deze verwijderen, of moet ik iets speciaal doen voor ik een andere driver isntalleer?

Reeds bedankt voor jullie reacties. *D

Blog (Linux-related)

• _JGC_
Je hebt JGC's Unified S3 driver 3.30 beta4 genomen neem ik aan?
Die Phirax drivers zijn voor Win2K/XP, staat er volgens mij ook bij.

Kan je ff de versienummers van de files s3_8.drv, s3_8.dll, metal.dll en s3micd.dll posten die in je c:\windows\system staan? Volgens mij heb je per ongeluk een onmogelijke mix in je systeem.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ok, nu werkt UT en bijna alle spellen stabiel. met uitzondering van Quake III. Dit heb ik gedaan door eerst de standaard video adapter te installeren, rebooten en dan die drivers te installeren (had ik ergens gelezen).

Bedankt voor de drivers *D

Het probleem nu:
Een beetje gedetaileerder: Ik start Quake, krijg de intro, kies voor single player en kies een level. Dan doe ik fight en ik vlieg terug naar windows met een soort felle kleuren (gamma mis ofzo)...

Driver versies:
-S3_8.dll -> 4.12.1.8233
-S3_8.drv -> 4.12.1.8233
-metal.dll -> 2.0.3.0
-s3micd.dll -> 2.20.17.0

Ik heb ook Glsetup gedraaid, maar dit maakt niets uit...

Blog (Linux-related)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

vreemd, ik heb nergens last mee gehad, ik had een stealth met windows me en dx8. Misschien hier even kijken:

http://www.savagenews.com/software/software.html

www.triathlete.nl

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Te vroeg gejuigd :(
Ik heb herstart, en het probleem is er terug :(:(:(

Blog (Linux-related)

• _JGC_
laatste redmiddel:

open regedit, ga naar HKEY_CURRENT_CONFIG
zoek display op, gooi de hele sleutel Settings weg
vervolgens installeer je mn tweakdriver en heb je instellingen die zouden moeten werken.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Heb ik vamorgen geprobeerd, de kaart wil maar niet werken :(
Unreal geeft nog steeds de error en de comp zat nu vast met Quake III

Misschien dat ik de comp eens formatteer (nu niet, want ik zit middenin de examens)

Blog (Linux-related)

• _JGC_
Heb je die kaart er later ingezet, of gewoon voor de installatie van je windoos?

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Er zat in die computer een ATI Rage IIC AGP. Ik heb gewoon de kaart verwijderd en de Savage eringestoken. De rest van het verhaal ken je.

Zou het helpen met te formatteren? Want als het niet helpt heb ik al dat werkt voor niets gedaan (mijn ouders gebruiken deze computer ook... dus als die data zouden kwijt zijn :o)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Sorry dat ik op dit oude topic inga, maar ik heb een vergelijkbaar vervelend probleem met deze savage kaart. Bij mij blijft UT (niet de nieuwste UT) hangen na ongeveer 4 minuten spelen. De ene keer doet ie het wel goed , de andere keer krijg ik een wazig scherm met allemaal strepen. Me videokaart heeft een conflict met UT , ook de Ut patches geinstalleerd, gigantisch veel drivers geprobeerd. En zelfs geformateerd. Weet iemand de oplossing?

• _JGC_
Mijn tweakdrivers al geprobeerd? Zit een nieuwe Metal driver in die jouw probleem oplost. Drivers zijn te downloaden bij Hastec.nl

Verwijderd

Ik heb de nieuwste tweakdrivers gedownload die ik in een topic tegen kwam van een website waar jij een link van gaf. het betreft een Phirax Advanced Driver Development driver van 4-9-2002. Ik kan me wel herinneren dat het een tweakdriver is.
En drivers op hastec.nl heb ik ook al geprobeerd en die geven ook hetzelfde resultaat. Pc is lekker op gang mooie beelden met UT en opeens op willekeurige momenten hangt de pc. Ik weet het echt niet meer, gisteravond was het weg en nu is het weer terug :s

• _JGC_
Ik hoop dat je deze kaart met win98 gebruikt? En voor UT dan de Metal drivers?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[rml][ S3 savage 4] loopt vast onder UT[/rml]

1 topic is genoeg, daar kan je ook dit nieuwe probleem kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door Pollewob op 25-11-2002 18:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.