MSI KT3 Ultra ARU + Aopen 1232pro niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 14:20
Sinds dat ik dit moederbord heb, doet mijn cd-brander raar, hij wil nml. niet meer branden, ik krijg deze meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Recording device: AOPEN CD-RW CRW1232PRO

Firmware version: 1.30

Recording method: Session-at-once

Recording Speed: 4x

//----------------------------------------------------------------------

//  Burning - data is being permanently written to CD

//----------------------------------------------------------------------

Thread1: Executing (Cache enabled)

Thread1: Setting Write Parameters

Thread1: Write parameters set

Thread1: Reading Disc Info

Thread1: Reading Next Track Info

Thread1: Start LBA is -150

Thread1: Sending Cue Sheet

Thread1: Processing Track 1 Pregap [150 Sectors]

Thread1: Processing Track 1  [Mode1]  [335263 Sectors]

Thread2: Executing

Thread2: Write Error @ Sector -150

Thread2: Sense Error: MEDIUM_ERROR (0x03 0x64 0xC0)

Thread2: Synchronizing Cache

Recording complete

Op 4x branden werkt dus ook niet, 12x ook niet, 8x deed ie net wel, maar daarna ineens weer niet.

Ik heb de CD brander zojuist omgeruild en heb een nieuw exemplaar meegekregen, ook een 1232pro.

Deze geeft dus dezelfde problemen.

Ligt het nu aan mijn moederbord, of moet ik ergens anders naar kijken?

Mijn IDE indeling zit zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
IDE1 - CD-ROM
     CD-RW (aopen)
IDE2 - hdisk
     hdisk

IDE 3 (op promise controller) - hdisk met iso's, waar ik dus die iso's op heb staan,
die ik wil branden.

Het zou toch wel flink balen zijn als ik een nieuwe moet kopen... :(

Ik heb btw de laatste firmware, en de errors krijg ik in zowel Nero, als in CloneCD, als in Fireburner. (Allemaal dezelfde errors).

Op een CD/RW schrijft hij wel goed, tot nu toe (2x geprobeerd, zal nu nog eens proberen.)

• eX0duS
Ok, ik heb ff verder getest, en op CD/RW's brand hij gewoon goed, ik heb 2 soorten CD's gebruikt, nml een Aopen cd, en een Philips CD. (Allebei CD/RW).

De CD/R's die ik heb gebruikt zijn van Platinum en van Lifetec, maar die werkten eerst gewoon goed.

• eX0duS
Ik heb inmiddels een "nieuwe" 1232pro, hij is omgeruild door de winkel, maar hij blijft ultra-vaag doen. Ik heb Windows inmiddels ook gereinstalled, maar verder blijft hij overal op hangen, hij leest geen CD's, hij wil niet branden... :(

Grrrr... ;(

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14
Nergens problemen mee.
Nog nooit een coaster gehad.

Whatever..

• eX0duS
Ok, ik heb het gehad...
Sorry dat ik het topic weer up, maar ik hoop dat iemand me advies kan geven.

Dat ding werkt dus nog steeds niet... Ik heb hem in mijn router geprobeerd (Pentium 100) en daar gaf hij precies dezelfde errors.

Toen ik deze kreeg, heeft die vent de writer nog getest, door te fikken op een cd/rw, en dat werkte, en dat klopt, want hij fikt wel op cd/rw's, maar niet goed op cd/r's...

Wat kan ik nu doen?
Heb ik nog enige "rechten" als consument zijnde?

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14
AOpen al gemailed/gebeld?
Wellicht geven ze toe dat ze een foute "reeks" uit hebben gegeven en mag je 'm terug sturen ofzo.

Als je er iets aan hebt: Misschien kun je kijken of er een revisie/serienummers op zit ofzo. Als dat zo is, zal ik ook even voor je kijken.

Nogmaals: ik heb nog nooit problemen met de mijne gehad. Ben er dus ook zeer tevreden mee.

Whatever..

• eX0duS
Ik ga d'r morgen iig. mee terug naar de winkel. (Voor de zoveelste keer).

Ik kan Aopen wel mailen, maar dan duurt het weer zo lang voordat ik antwoord heb, en ik wil dit gewoon graag zo vlug mogelijk geregeld hebben. :)

• eX0duS
Nou... Mycom service sucks dus echt hard!

Ben ik dus voor de 3e keer daar naar toe geweest, omdat de brander die ik kreeg ook niet werkte, willen ze hem eerst uitgebreid gaan testen... :(

Ik wil gewoon een brander die werkt, als ik zeg dat ie het niet goed doet, is dat gewoon zo, ze kunnen me toch niet wegsturen zonder brander? Van mij mogen ze hem testen, en je zult zien, dat hij het daar "wonderbaarlijk" wel doet ofzo, want inderdaad, 2 van de 15 cd's die ik heb gebrand, is wel gelukt, en je zult zien, dat hij daar ook werkt ineens, en zit ik dus met een gare brander... :(

Maar we zullen zien, ik vind dat ze nadat ze mij 2 foute branders hebben gegeven te hebben, wel eens een goede brander mogen geven, maar nee, ik moet eerst weer een paar dagen wachten tot dat ze dat ding eindelijk getest hebben...

Mycom... :r :r :r

• eX0duS
Ik heb nu inmiddels de 4e Aopen brander, en die geeft dus ook dezelfde errors. Dus wat kan het zijn:

- Probleem met moederbord
- Probleem met CD's
- Aopen sucky

Wat nu!??!?!
Pagina: 1