[dns namezero] onbereikbaar??

Pagina: 1
Acties:

• scaver
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik kan www.nitthoes niet meer bereiken..
Volgens mij komt dit door de dns.
Deze staat standaard ingesteld op: PARK-NS1.WORLDNIC.COM
Klopt dit?

Wel wil ik 'm op namezero houden omdat ik nogal wat forwarding accounts voor de mail gebruik.

Heeft er iemand hetzelfde probleem?
Emailen met namezero schiet ook al niet op.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24
Op woensdag 19 juni 2002 16:27 schreef scaver het volgende:
Deze staat standaard ingesteld op: PARK-NS1.WORLDNIC.COM
Klopt dit?
Je DNS adres is per provider verschillend. Even een mailtje naar je provider sturen of dit klopt dus.

• scaver
Op woensdag 19 juni 2002 16:28 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Je DNS adres is per provider verschillend. Even een mailtje naar je provider sturen of dit klopt dus.
Dit is het STANDAARD DNS voor namezero.. (Ik weet niet of jij dit ziet als provider?) Kan er iets anders aan de hand zijn??

• RobbertC
Je stuurt je domeinnaam dus door naar een ander adres?

Gewoon eventjes een mailtje sturen naar Namezero, die kunnen je beter helpen dan wij.

• scaver
Op woensdag 19 juni 2002 16:37 schreef RobbertC het volgende:
Je stuurt je domeinnaam dus door naar een ander adres?

Gewoon eventjes een mailtje sturen naar Namezero, die kunnen je beter helpen dan wij.
Ja, ik stuur mijn adres door naar http://nitthoes.dyndns.org

Namezero mailen heeft niet zoveel zin. Ik zit al een paar dagen te wachten op een berichtje terug..
:(

Het ergste is dat ik nu al een paar dagen geen mail meer krijg op mijn forwarding adressen..

Maar jullie weten ook niet wat het probleem zou kunnen zijn?
Ligt toch aan namezero of niet?

• RobbertC
Je site werkt nog op het eigenlijke adres, dus het probleem moet dus wel bij Namezero liggen.

Tja, goedkoop (=Namezero) blijkt weer eens duurkoop te zijn...

• scaver
[b]Op woensdag 19 juni 2002 16:43 schreef RobbertC
..
Tja, goedkoop (=Namezero) blijkt weer eens duurkoop te zijn...
Ben ik het niet mee eens.. Dit is mijn 3de jaar bij namezero. (1 jaar gratis, 2 jaar betaalt) Eigenlijk nooit problemen tot nu..

@#$@#$@#$ (Moest er ff uit)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 19 juni 2002 16:43 schreef RobbertC het volgende:
[..]Tja, goedkoop (=Namezero) blijkt weer eens duurkoop te zijn...
Onzin, als je niet weet waar je het over hebt .. zeg dan niets.

Ik heb EXCACT hetzelfde probleem gehad met mijn domain vorige week.
Wat bleek, namezero heeft een gedeelte van de services bij NetSol/Verisign ondergebracht.

Het lijkt erg sterk op wat er bij mij is gebeurd.
Op dit moment sta je nog wel in de WHOIS database, maar ik vrees het ergste voor je.

Wat was er loos, VeriSign had een foutje in hun software. Hierdoor dachten ze dat het domain expired was en hebben ze deze KEIHARD verwijderd.
1 telefoontje met een aardige knakker van namezero en het probleem was verholpen.

Ik kan hier al geen nslookup meer doen op je domain , dus als ik jou was zou ik ze snel bellen.

Vanaf een uurtje of 18.30 (onze tijd) zijn ze telefonisch bereikbaar.
Op vrijdag 14 juni 2002 18:34 schreef Koffie het volgende:
WOEI WOEI WOEI

Eindelijk namezero aan de lijn gekregen net ;)
Ik had een hele vriendelijke USA meneer aan de lijn.
Ondanks mij zeer slechte LTS Zwakstroom engels begreep hij mij.

Hij ging het right away uitzoeken.
Wat bleek, mijn registratie loopt nog ergens tot 2004, echter omdat NameZero de uiteindelijk betaling doet, is dat niet de exp. datum die je met Whois ziet.

De knurften van Verisign haaden niet in de gaten dat mijn domain minimaal tot 2004 geregged was, en waren zo vriendelijk om mijn domain te deleten :(

Mijn probleem had dus eigenlijk niets te maken met die DNS settings, en berust op puur toeval.

De calldesk meneer heeft mij beloofd dat hij er meteen hoogstpersoonlijk achteraan gaat.

Het eerste wat ze doen is handmatig meteen mijn domain terug pakken.
Daarna zet hij met de hand meteen de 2 nameservers van ZoneEdit op mijn domain voor me.

Uiteraard kan zo'n DNS setiing 75 uur duren, dus in whorst case zijn ze mijn NameZero redirect de komende paar uur.

Je kan zeggen wat je wilt over die amerikanen, maar ze hadden alle tijd en begrip voor mijn klungelige houterig engelse spelling van domain namen :Y)

<H1>Driewerf Woei </H1>
Telefoon nummer: 00 1 888 549 3252
Suc6 :Y)

(dit is dus een quote van mij uit een ander draadje waar ik dit prtobleem aankaarte)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• scaver
Ok dan.. hier heb ik wat aan..
Ja, ik was wel vrij laat met het verlengen van mijn naampje..

Vanavond eens bellen hopelijk is het dan ook opgelost!!

• RobbertC
Op woensdag 19 juni 2002 16:51 schreef Koffie het volgende:
Onzin, als je niet weet waar je het over hebt .. zeg dan niets.
Waarom zou ik niet weten waar ik het over heb? Ik merk dat er veel problemen zijn met Namezero de laatste tijd, en daarom kwam ik tot de conclusie dat ze niet al te best zijn. Misschien ietsjes te snel beoordeeld achteraf.
Ik heb EXCACT hetzelfde probleem gehad met mijn domain vorige week.
Wat bleek, namezero heeft een gedeelte van de services bij NetSol/Verisign ondergebracht.
Ah, daarom verwijst www.worldnic.com door naar Verisign.
Verhaaltje met probleem en oplossing, te lang om te quoten.
Hmm, Verisign z'n fout dus. Die doen de laatste tijd ook raar, zoals mensen zomaar herinneringen sturen omdat de domeinnaam niet betaald is, terwijl ze al een andere registrar hebben.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 19 juni 2002 16:55 schreef scaver het volgende:
Ok dan.. hier heb ik wat aan..
Ja, ik was wel vrij laat met het verlengen van mijn naampje..

Vanavond eens bellen hopelijk is het dan ook opgelost!!
Het probleem is dus dat ze DENKEN dattie expirerd is, terwijl hoogstwaarschijnlijk jou domain helemaal niet expired is :)
Je kunt de exacte expire datum achterhalen doot bij NZ in te loggen:
http://controlpanel.namezero.com/login.jsp --> username/Pass --> Domain info --> 'Your Plus Service For This Domain Expires on 2004-02-16.' is de expire datum van je domain (dit is dus ff een copy van die van mij :P)

-----------------------------------
Waarom zou ik niet weten waar ik het over heb? Ik merk dat er veel problemen zijn met Namezero de laatste tijd, en daarom kwam ik tot de conclusie dat ze niet al te best zijn. Misschien ietsjes te snel beoordeeld achteraf.
Mja .. ik erger me altijd aan het feit dat er nogals snel over NZ gezeken word, terwijl ze er niet eens zelf ervaring mee hebben.
Mail was vroeger hopeloos, en eigenlijk had het geen nut. Tegenwoordig binnnen 1 werkdag een antwoord. En zoals gezegd als je ff de moeite neemt om ze te bellen word je altijd netjes te woord gestaan en hang je pas op als het probleem is opgelost.

Ah, daarom verwijst www.worldnic.com door naar Verisign.
Idd .. netsol, wolrdnic, versign. Een pot nat dus :)
Naar ik begrepen heb van de support werken ze inmiddels ook niet meer met verisign, dan moet je het IMHO toch aardig bont gemaakt hebben.

Hmm, Verisign z'n fout dus. Die doen de laatste tijd ook raar, zoals mensen zomaar herinneringen sturen omdat de domeinnaam niet betaald is, terwijl ze al een andere registrar hebben.
Sterker nog, bij NZ zie je bij het inloggen een user/pass staan waarmee je bij verisign kunt inloggen voor DNS management.
Ik heb dus Verisign gebeld in de USA (overduidelijk voor die peepz dat ik aan de andere kant van de plas zat) en ze wilde me gewoon niet helpen/te woord staan omdat ik geen klant zou zijn.
Ook is mij herhaaldelijk gevraagd hoe ik aan die user/pass kwam. Die staan dus gewoon in je controlpanel,doos

Braaikamer - Smoke&BBQ

• scaver
So, morgen moet ie het weer doen..
Een zwoele vrouwestem heeft me weer eens geholpen :)
Ze dacht dat het aan de dns lag, en heeft deze weer gekoppeld aan het domeinnaampje..

Koffie-> bedankt nog voor het telefoonnummer!!

Verwijderd

Aaaaaaaaaaaaarggggggg!!!!!! ik heb het zelfde probleem... Dat wordt dus duur bellen naar Namezero... Ik kan zelfs niet eens meer inloggen. Dus ik kan ze ook geen email meer sturen... Heel vreemd gisteren deed alles het nog :'(
Pagina: 1