Toon posts:

[delphi] timer interval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik niet echt een probleem (ten minste nog niet :) )

In delphi heb ik een timer gemaakt die precies met met de klok gelijk moet lopen. Ik heb dit met een timer component gedaan waarbij de hoofdteller de 1/10 seconden zijn (de andere tellers verspringen aan de hand van deze teller).

Om de gemaakte klok in delphi precies gelijk met een "echte" klok te laten lopen heb ik de timer interval op 94 moeten zetten.

Nu is mijn vraag:

Op mijn systeem loopt dit nu goed maar is dit ook zo op een ander systeem.

(Ik heb voorlopig niet de mogelijkheid om het te testen vandaar dat ik het hier vraag. Alvast bedankt voor het opgebrachte begrip ;) )

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Een Timer loopt niet echt precies gelijk met de klok dacht ik, maar gaat eerder rekening gaan houden met de CPU cycles.
[Disclaimer: ben het niet zeker]

https://fgheysels.github.io/

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Er zijn precisie timer componenten voor delphi. Kan je zo downen moet je ff naar zoeken.

google zoeken: precision timer delphi
3e link:
http://www.torry.net/timers.htm

en dan:
HPCounter v.1.1
By Mats Asplund. A high-precision counter/timer. Retrieves time differences downto 1 microsecond.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat bedoel je met een "echte" klok??
Gewoon 1 die de tijd aangeeft, of de interne timer van de computer??

Als het om het eerste gaat kan je het beste eens in de zoveel tijd now() aanroepn, zodat je de huidige tijd ophaalt. Als je dit een paar keer per seconde ophaalt heb je een mooie klok. JE moet je tellers dan ophogen a.d.v. de waarde die uit now() komt.

Anders is de eerdere genoemde oplossing met een high resolution timer een goede keuze..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij is het nooit slim om een Timer te gebruiken voor dit soort dingen. Hij zal nooit PRECIES goed lopen.

Wat wil je precies maken? Waarom heb je die nauwkurigheid nodig?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."