Ik ben op het moment bezig (samen met een maat van me) om al mijn DivX(
)films op mijn website te zetten in PHP, maar we hebben een probleem...
Als ik in de database een film toevoeg, met de extra info en het aantal CD's, wil ik dat hij de films op alfabet zet zodat ik dat niet meer hoef te doen
Dit is de PHPcode die we hebben:
Dit werkt opzich wel goed, maaaarrr:
Ik wil de naam van de film als URL naar de IMDb hebben, dus voer steeds deze code in in de database:
Alles werkt, maar nu zet PHP natuurlijk de -URL- op alfabetische volgorde ipv de -filmnaam-
snapt iedereen het nog
Houdt dit in dat ik nu een nieuwe table moet aanmaken met de link naar de IMDb, en niet de filmnaam als link ernaar? Zou het namelijk wel jammer vinden...
Als ik in de database een film toevoeg, met de extra info en het aantal CD's, wil ik dat hij de films op alfabet zet zodat ik dat niet meer hoef te doen
Dit is de PHPcode die we hebben:
PHP:
1
| <?$results = mysql_query('SELECT films FROM divx WHERE 1 ORDER BY films ASC') or die("Query failed");?> |
Dit werkt opzich wel goed, maaaarrr:
Ik wil de naam van de film als URL naar de IMDb hebben, dus voer steeds deze code in in de database:
code:
1
| <a href="http://us.imdb.com/-filmnummer->-filmnaam-</a> |
Alles werkt, maar nu zet PHP natuurlijk de -URL- op alfabetische volgorde ipv de -filmnaam-
snapt iedereen het nog
Houdt dit in dat ik nu een nieuwe table moet aanmaken met de link naar de IMDb, en niet de filmnaam als link ernaar? Zou het namelijk wel jammer vinden...